beantwoord

Geen geluid Amino A140 en nieuwe Philips 55PUS6561

• 10 december 2016
  • 7 reacties
  • 755 keer bekeken

zojuist mijn nieuwe TV geïnstalleerd er komt echter geen geluid meer door vanuit de Amino 140 naar de TV. verschillende instelling geprobeerd tot dat ik aan mezelf ging twijfelen. toen mijn oude tv weer aangesloten (ook een Philips) en dat werkte. wat nu?
heb al op het forum gelezen dat het de Amino 140 kan zijn. graag een reactie.

mvg Patrick
icon

Beste antwoord door Enterprise 18 december 2016, 17:48

Je kan een optical (SPDIF/Toslink) kabel aansluiten tussen de Amino en de TV en kijken of dat werkt.
Een nadeel wat ik hierover bij een glasvezelverbinding wel eens hoor is dat er audio-delay optreedt waardoor het geluid niet synchroon loopt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Badge +1
Hoi Patrick, welkom op ons forum!

Het kan verschillende oorzaken hebben. Heb je om te beginnen de verschillende HDMI-poorten van de tv geprobeerd? En krijg je wel geluid uit de tv wanneer je een ander apparaat met HDMI aansluit (DVD-speler of laptop bijv.)?
Hallo Leon,

Ja ik heb de verschillende poorten gebruikt en zo ook de HDMI kabels gewisseld. Mijn Apple tv werk overigens op alle tv HDMI aansluitingen, dus kan het de tv of de kabel niet zijn.
Badge +1
Hi Patrick,

Duidelijk, dat wilde ik weten! 🙂 Ik hoop niet dat er een "handshake probleem" speelt tussen de Amino en je nieuwe tv.

Kun je eens kijken of je wel geluid hebt wanneer je de Amino met een SCART-kabel aansluit?
Hoi Leon,

Hier ben ik weer. Ik heb het zojuist geprobeerd met de scart, hiermee wel geluid. Alleen dit is geen oplossing, het beeld is nu niet in HD kwaliteit.
Wat nu?
Reputatie 8
Badge +10
Je kan een optical (SPDIF/Toslink) kabel aansluiten tussen de Amino en de TV en kijken of dat werkt.
Een nadeel wat ik hierover bij een glasvezelverbinding wel eens hoor is dat er audio-delay optreedt waardoor het geluid niet synchroon loopt.
Badge +1
Hallo Patrick,

Ik zie dat je hier niet meer gereageerd hebt. Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat de laatste ontwikkelingen zijn! 🙂
Badge +1
Hi Patrick, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!