beantwoord

Geen enkel digitaal kanaal doet het (Amersfoort)

• 8 april 2018
  • TV
  • 7 reacties
  • 161 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds vrijdag (en mogelijk al eerder) laten alle digitale televisiekanalen via de Amino alleen nog maar zwart zien. Herstarten Amino en tv helpt niet en op het lijstje met storingen is niets te zien.

Lijkt op een storing die er in Amersfoort eerder is geweest (https://forum.telfort.nl/tv-338/melding-zender-niet-beschikbaar-in-amersfoort-70799), ook toen werd hij overigens niet vermeld.

Ter informatie: de radiozenders via de Amino doen het wel en ook de analoge televisie werkt normaal.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 9 april 2018, 16:26

Hallo allemaal, welkom op het forum. Er hebben problemen gespeeld met de Interactieve TV via de Amino. Deze problemen zijn inmiddels verholpen. Je kan weer TV kijken via je Amino. Mocht je onverhoopt alsnog problemen ervaren, dan raad ik je aan het modem te herstarten en je Amino te herstarten.

Bekijk reactie

7 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds vrijdag 6 april is er geen ontvangst meer mogelijk via mijn 2 Amino kastjes. Ik twijfelde al of ze kapot waren gegaan omdat beide kastjes blijkbaar tegelijk defect leken. Die kans is niet zo groot dat er 2 tegelijk defect raken. Het lijkt nu ook geen probleem van de Genexis modem in de meterkast omdat het in de regio Amersfoort bij meer mensen zich voordoet.
Analoog tv doet het wel, net als internet. Ik heb dan ook nu een coax kabel aangelegd om tenminste nog tv te kunnen kijken.

@Telfort: wat is de status van het probleem? Wanneer kunnen we weer digitaal beeld via de Amino verwachten?
Reputatie 8
Webcare is vandaag hier niet aanwezig.
Je kan wel vandaag voor tv problemen de klantenservice bellen.
Wel even het bandje afluisteren.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Hier ook dezelfde problemen. Amersfoort en Amino.
Reputatie 7
Badge +13
Hallo allemaal, welkom op het forum. Er hebben problemen gespeeld met de Interactieve TV via de Amino. Deze problemen zijn inmiddels verholpen. Je kan weer TV kijken via je Amino. Mocht je onverhoopt alsnog problemen ervaren, dan raad ik je aan het modem te herstarten en je Amino te herstarten.
Helaas, het lijkt erop dat sinds vandaag hetzelfde probleem opnieuw speelt. Ik heb hier weer een zwart scherm.
Reputatie 1
Bij mij hetzelfde probleem. Een aantal zenders (onder meer Nederland 1, 2 en 3) doen helemaal niets, op andere zenders bevriest het beeld na enkele minuten.

Herstart modem en herstart Amino leveren geen resultaat op.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Chris en WGossink, eergisteren en gisteren hebben er inderdaad problemen gespeeld met de Interactieve TV. Er monteur heeft gisteren op locatie herstelwerkzaamheden uitgevoerd en daarmee zijn de problemen verholpen. Excuses voor het ongemak!

Reageer