beantwoord

Geen DVB-C analoog veel sneeuw.

• 30 november 2017
  • 17 reacties
  • 209 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Telfort, sinds een tijdje heb ik geen DVB-C en analoog signaal meer. Ik denk dat mijn glasvezelmodem defect is (voor de 3e keer 😜) aangezien dit de vorige 2 keer met deze symptomen ook het geval was.

Wel heb ik voor de zekerheid nog een andere kabel en een nieuwe zenderscan geprobeerd, zonder resultaat. Is het mogelijk dat hiervoor misschien een keer een monteur langs komt?

Gr. Herco
icon

Beste antwoord door Stephen 2 december 2017, 11:58

Hallo Herco, wat vervelend dat je weer geen gebruik kunt maken van DVB-C. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt. Na het weekend neemt de monteur contact met jou op om een afspraak te maken. Waarschijnlijk zal het modem weer vervangen worden. Laat je even weten wanneer de afspraak is gemaakt?
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 3
geen reactie? vindt telfort tevreden? DVB-c klanten niet meer belangrijk,.
Herco,
Als dit al de derde keer is, heb je wel een zogenaamde modem beschermer (galvanische scheider gemonteerd?)
Als je een snelle reactie wilt kan je beter morgenochtend de KS bellen. Twitter kan ook snel zijn.
Op dit forum pakt webcare de topics in volgorde van binnenkomst op. Het kan soms 2 of 3 dagen duren voor een topic aan de beurt is.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Herco, wat vervelend dat je weer geen gebruik kunt maken van DVB-C. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt. Na het weekend neemt de monteur contact met jou op om een afspraak te maken. Waarschijnlijk zal het modem weer vervangen worden. Laat je even weten wanneer de afspraak is gemaakt?
Reputatie 1

Super, ik laat het weten, bedankt alvast!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Herco, klopt het dat er een afspraak is gemaakt om je modem te vervangen? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Hallo Herco, klopt het dat er een afspraak is gemaakt om je modem te vervangen? In afwachting van jouw reactie.

Vrijdag komt de monteur! 👍🏻
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het bevestigen!
Reputatie 1
Vrijdag is de monteur geweest om het modem te vervangen. TV werkt weer, internet niet meer. De monteur is direct na het vervangen van het modem weggegaan, en heeft niet gewacht totdat we wisten of alles ok was.

Op mijn genixis hybrid brand het ‘@‘ lampje niet, echter heb ik wel internet als ik een laptop rechtstreeks op de genexis aansluit. Via de sitecom router niet, daar brand ook geen ‘wan’ lampje.

Gisteren telefonisch contact gehad met de klantenservice, die gaan nu een nieuwe router opsturen. Die zou dan kapot zijn gegaan op het moment dat het modem vervangen is. Zelf vertrouw ik de verbinding niet omdat het ‘@‘ lampje op het modem niet brand. Word vervolgd 😉
Maar als je wel internet hebt als je je laptop direct aansluit dan werkt je aansluiting toch?
Reputatie 1
Maar als je wel internet hebt als je je laptop direct aansluit dan werkt je aansluiting toch?

Daar lijkt het wel op. Al zou dat alleen kunnen als het ‘@‘ lampje brand, dat vind ik zo vreemd. Maar ik hoop dat het weer werkt als de nieuwe router er is.
Houdt je ons op de hoogte?
Mogelijk ledje defect op je modem. Dat is wel lastig, misschien komen ze het modem nog een keer vervangen.
Reputatie 1
Vandaag al een nieuwe router ontvangen (supersnel!) en alles werkt weer!

Het ‘@‘ lampje op het modem lijkt kapot te zijn, maar dat is geen probleem voor mij.

Ik ga er vanuit dat de router al slecht werd en met het vervangen van het modem de genadeklap heeft gehad. 😜
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden! Fijn dat alles weer naar behoren functioneert. 😃
Helaas een slechte ervaring toe te voegen. Analoge signaal en dvb-C deed het niet meer, na een week een nieuwe modem. Analoge tv werkt; maar de rest (digitale tv, telefoon en internet) niet meer! Terugbelafspraken worden niet nagekomen en dagen zonder internet, monteur heeft een paar modems bij zich, werken allemaal niet hoewel de lampjes wel branden. Moet volgens het protocol nu reggefibre laten komen, maar die hebben kennelijk ook geen tijd...
Is het niet beter om je klanten een fatsoenlijk aanbod te doen als je van de apparatuur af wilt die je niet meer kunt ondersteunen?
@Huino als DvB-c niet noodzakelijk is ben je vrij om over te stappen naar het nieuwe systeem.
Maar waarom eerst mensen boos en ontevreden maken?Dat is toch niet het doel van telfort?
Lijkt me ook niet. En uit je beschrijving is dat ook alle reden om niet vrolijk te worden. Zeker als de vezel bescgadigd is bij het wisselen.

Reageer