beantwoord

Geen dolby geluid meer

• 17 juni 2020
  • 21 reacties
  • 224 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn ontvanger geeft geen dolby digital geluid meer door aan de homecinemaset

Ik heb de ontvanger teruggezet naar de fabrieksinstellingen en ook de ontvanger weer een keer gereset.

Diverse hdmi kabels geprobeerd en diverse poorten van de homecinimaset getest.

HDMI kabel en de HDMI poorten werken naar behoren. 

Helaas nog steeds geen dolby digital geluid. Graag hulp hierbij

icon

Beste antwoord door st440378 1 juli 2020, 10:52

Zo te zien heb ik het issue gevonden: ik heb alles weer als origineel aangesloten, maar een andere HDMI poort op de tv gebruikt. Ik las op internet dat de HDMI 1 poort problemen kan geven met audio. In dat geval aansluiten op HDMI 2. Gedaan en alles werkt weer als vanouds. 

bedankt voor het meedenken 👍👍👍

Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 1

Aanvullende opmerking:

Van de 1 op andere dag doet zich dit probleem voor. Geen wijziging in hardware geweest.

Reputatie 8
Badge +18

Heb je recentelijk de nieuwe firmware op de ontvanger gekregen 

https://forum.telfort.nl/tv-338/de-volgende-update-voor-je-tv-ontvanger-8-0-95-2-73706

Reputatie 1

Hoi Jimny,

Vandaag heb ik de ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen en de ontvanger volgens de ontvangen instructie van Telfort gereset.

Bij software-versie staat 7.7.89_3. Ik weet niet wanneer de vorige update geweest is.

Helaas blijft het probleem bestaan. Ik heb het geluid luider gezet en er lijkt wel iets van geluid door de centre speaker te komen, maar qua volume veel minder en het geluid kraakt.

Reputatie 8
Badge +18

Deze software is van februari

Reputatie 1

Ha Jimny dank voor je reactie,

Kan ik zelf een update installeren? Ik dacht dat dat automatisch zou gaan zodra je de tv ontvanger reset...

Reputatie 8
Badge +18

Ha Jimny dank voor je reactie,

Kan ik zelf een update installeren? Ik dacht dat dat automatisch zou gaan zodra je de tv ontvanger reset...

Gaat inderdaad automatisch in de link die ik geplaatst heb kun je alle info hierover vinden

Reputatie 1

Ik zie dat ik een 2260 heb. Nog een geduld dus.

Dank voor je hulp Jimny

Reputatie 8
Badge +18

Graag gedaan @st440378 

Reputatie 8
Badge +12

@st440378, heb je ook naar de geluidsinstellingen op de ontvanger gekeken? Deze kun je aanpassen. Menu> Instellingen > Geluid instellingen. 

Reputatie 1

Dank voor je reactie, ik heb alle geluidsinstellingen geprobeerd. Ook die van het beeld voor de zekerheid. Tot op heden helaas geen beeld en geluid op de tv. Het beeld knippert af en toe van zwart naar blauwe en vice versa. Ook de home cinemaset springt telkens naar andere standen alsof het input signaal steeds wegvalt en weer terugkomt.

Reputatie 8
Badge +12

Je hebt helemaal geen beeld meer? HDMI zit goed aangesloten? Ontvanger voor de zekerheid nog weer gereset? Je hebt wel beeld zonder de home cinema set? Dus als deze losgekoppeld is?

Reputatie 1

Klopt: helemaal geen beeld en geluid meer. Als ik de tv rechtstreeks aansluit heb ik inmiddels wel weer beeld en geluid. De poorten van de homecinemaset getest mbv een laptop en dat functioneert probleemloos.

Kan het zijn dat er van een andere codec gebruik gemaakt wordt sindskort (oid)? Of een andere aanpassing waar de homecinemaset niet meer mee om kan gaan? Van de 1 op andere dag was het beeld en geluid weg terwijl de hdmi poorten (diverse getest en allen werken) nog functioneren.

Reputatie 8
Badge +12

Dat is duidelijk, maar wel balen. 

Hoe heb je het nu aangesloten? Daar ben ik wel benieuwd naar. TV ontvanger met HDMI op de TV. En de home cinema set op de TV? Of heb je juist de home cinema set op de optische uitgang van de ontvanger?

Reputatie 1

Inderdaad balen. Ik heb de TV ontvanger nu rechtstreeks op de tv aangesloten. Dus beeld en geluid niet meer via de homecinemaset. De homecinemaset kan niet gebruikt worden. Geen beeld en geluid en alle instellingen/combinaties al geprobeerd, maar nog geen oplossing voor het probleem. 

Reputatie 8
Badge +12

Je kan nu de set niet meer op tv aansluiten? Dat de set het geluid van de tv overneemt? 

Het zou toch op een manier moeten werken zou je zeggen.

Reputatie 1

Ik heb de TV ontvanger nu rechtstreeks op de tv aangesloten en dat werkt (beeld+geluid via TV).

Zodra ik de TV ontvanger op de homecinemaset aansluit (precies zoals het altijd aangesloten geweest is) dan heb ik geen geluid en beeld. Kan het zijn dat het geluidsignaal/geluidsformat vanuit de TV ontvanger onlangs gewijzigd is in een signaal waar mijn homecinemaset niet mee om kan gaan? 

Ik heb de TV ontvanger al op alle mogelijke geluidsvoorkeuren gezet (auto/dolby/stereo). 

Reputatie 8
Badge +12

De tv ontvanger moet rechtstreeks op de ontvanger aangesloten blijven. Dat is goed. Nu kun je er voor kiezen hoe de home cinema set aan te sluiten, of op de ontvanger of op de tv. Heb je ook de instellingen van de home cinema set nagekeken? Bij ons is er niets veranderd, jij bent de enige die dit meldt. 

Kun je anders foto's sturen van de aansluiting, dan kunnen wij eens meekijken. 

Hoe recent is de cinema set? En kan deze via het web update's krijgen, het leest bijna als een aan HDMI gerelateerd probleem met name het stukje HDCP dat is het deel wat voor kopieer beveiliging zorgt, dan kan een van de laatste updates toch meespelen.

Reputatie 1

Het betreft een Onkyo TX-SR508. Ik denk zelf ook dat het een HDMI gerelateerd probleem is. De homecinemaset is niet geupdate, TV ontvanger niet geupdate (kan ook nog niet), en TV niet geupdate. Er lijkt dus iets veranderd te zijn aan de output vd TV ontvanger?

De TV ontvanger is rechtstreeks aangesloten (altijd geweest) op de ontvangen. Spraakverwarring

Reputatie 1

Zo te zien heb ik het issue gevonden: ik heb alles weer als origineel aangesloten, maar een andere HDMI poort op de tv gebruikt. Ik las op internet dat de HDMI 1 poort problemen kan geven met audio. In dat geval aansluiten op HDMI 2. Gedaan en alles werkt weer als vanouds. 

bedankt voor het meedenken 👍👍👍

Reputatie 8
Badge +12

Ah, fijn dat het nu gelukt is. De HDMI poort was dus de boosdoener. Gelukkig werkt het nu weer. Bedankt voor de terugkoppeling. 

Mocht er weer iets zijn, denken we uiteraard graag weer mee. 

Reageer