Geen coax signaal geen tv Samsung decoder SMT-C7140

• 25 juli 2013
  • 6 reacties
  • 5477 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb glasvezel alles-in-1 van Telfort 45,00 per maand.

Vanuit het Telfortmodem is er een coax uitgang.
Daar loopt een coax cable uit naar mijn Samsung decoder SMT-C7140.
Vanuit de Samsung decoder gaat er een scartcable naar de TV.

Het lijkt erop dat er geen signaal uit de coax komt. De decoder signaleert geen kanalen.
Geen idee waar dat aan ligt, en ik weet ook niet hoe ik het kan testen. In het menu van de decoder heb ik de installatie toegepast, hij vindt nul kanalen.

Is er misschien een smartcard nodig in de decoder? (heb ik er niet bij gekregen)
Of is er geen signaal op de coax uitgang?
Ik heb bij mijn weten gewoon digitale TV in mijn abonnement en geen interactive TV in mijn abonnement. Dus alles via coax i.p.v. UTP-cable.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
verkeerd gepost
Reputatie 1
Badge +1
Misschien een idee om de coax rechtstreeks op je TV aan te sluiten? Dan kun je iig controleren of het signaal wel wordt doorgegeven.
Badge +1
Inderdaad eerst de coax direct in de TV proberen.
Als je signaal hebt kun je de coax in je decoder doen. Heb je de goede instellingen in je decoder gebruikt? Ik kom bijvoorbeeld van Ziggo en moest in mijn Panasonic decoder de instellingen aanpassen. Kijk op deze pagina (Zenderlijsten) voor de juiste instellingen in jouw gemeente.

Ik moest deze gebruiken:
Frequentie: 304 MHz
Symbol rate: 6875 kBd
Modulatie: QAM-64
DVB-C Netwerk ID: 5600
Badge +1
@pieterhier,

Allereerst welkom op het forum! Wanneer de coaxkabel is aangesloten op de dvb-c speler is er geen smartcard nodig.
Wel willen we je vragen de dvb-c speler terug naar zijn fabrieksinstellingen te zetten. De https:// http://www.telfort.nl/klantenservice/glas/Internet-tv-bellen-via-glasvezel/Installeren-1/Analoge-TV.htm kan je dan opnieuw invoeren. Wanneer de zenders niet gevonden worden, vragen we je te testen met een rechtstreekse verbinding met de modem en coax kabel. Als er rechtstreeks verbonden met de coax kabel geen zenders gevonden worden, zal je telefonisch contact met ons op moeten nemen.
Maak in een privébericht je postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer (indien de problemen aanhouden) kenbaar voor nader onderzoek.

Lotte
Reputatie 1
Badge +1
@Lotte
Ondertussen is het signaal-probleem opgelost.
Ik heb op het glasvezelmodem Telfort een directe coax kabel aangesloten en verbonden naar de Samsung SMT-C7140. Ik had meteen 80% signaalsterkte.
De fout zit hem dus in de interne bekabeling in huis.

@Stinger
bedankt, had dit al goed staan, wel is waar netwerk-ID op 3900 voor Amersfoort.

Ik heb geen interactieve TV, maar het alles-in-1 pakket basis (=analoog-digitaal TV + internet + telefoon)
Maar nu lees ik her en der op diverse fora en de Ziggo-site dat je de SMT-C7140 interactief kan maken door deze decoder op het netwerk aan te sluiten.  Het lijkt mij niet kunnen. Ik heb het toch geprobeerd 🙂 Maar geen resultaat, logisch toch!?.
Ik vond deze link:
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/stappenplannen/apparatuur/samsung-smt-c7140-interactief
Is er iemand bekend met deze toepassing bij Telfort?
Badge +1
@pieterhier,

Ik ben blij dat de problemen met het tv signaal zijn opgelost.

Momenteel is er nog geen mogelijkheid om het analoge signaal interactief te gebruiken. Wel is het in onderzoek of we dit in de toekomst kunnen gaan aanbieden. Wanneer de mogelijkheid er is, zal dit middels brieven en social media kenbaar gemaakt worden.

Lotte

Reageer