beantwoord

Geen cast symbool in iTV app

• 10 juli 2020
  • 19 reacties
  • 264 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een Lenovo tablet met android 9.0

ik heb een smart tv. met een extern aangesloten Chromecast

Alles vorige week nieuw aangeschaft dus recente apparatuur.

ik heb de chromecast geinstalleerd en deze draaid in het zelfde netwerk als de tablet.

van af de tablet kan ik primayoutube casten via de chromecast naar de tv. ook ziet hij daar mijn ander apparaten waar ik naar toe kan casten.

ik heb ook de itv van telfort geinstalleerd en geactiveerd met mijn abonnementsnummer en wachtwoord.

op de tablet werkt de itv app prima alleen krijg in geen cast symbool in beeld en kan ik dus niet vanuit de itv app casten naar de chomecast of naar mijn andere apparaten zoals een andere smart tv met ingebouwde chromecast en naar de tv ontvangers. 

Ik heb in de tv ontvanger het kinderslot al uit gezet maar dit haalt niets uit.

ik heb alles al meerdere malen opnieuw opgestart maar ook dat haalt niets uit.

Ik wil graag weten hoe ik dit cast symbool in de itv app naar voren krijg en kan gebruiken.

icon

Beste antwoord door jimny 11 juli 2020, 23:26

enkel op de lenovo tablet krijg ik het niet voor elkaar.

ik heb de itv app op tel. en op onze andere samsung tablet gezet en dan heb ik wel een cast symbool. en werkt het ook.

het is echter nou net noodzakelijk dat het op de lenovo tablet komt.

andere tablet kopen mogelijk of is het een intelling?

In dat geval moet je toch eens zoeken onder lenovo want op zeker ligt het aan deze device

Bekijk reactie

19 reacties

Die moet vanzelf te voorschijn komen, probeer eventueel de KPN versie van de itv app.

Naar de TV ontvangers kan je niet echt casten of bedoel je het remote starten van de Netflix of Youtube app op de TV ontvanger? Dat zou namelijk wel moeten kunnen dat heeft met een instelling te maken op de TV ontvangers, die weet ik niet zo snel meer, daar kan een andere klant mogelijk bij helpen.

Reputatie 8
Badge +18

Hier op de iTv app krijg ik het cast symbooltje bij iedere zender gewoon  te zien op mijn samsung tablet, wat nog wel eens wordt vergeten is dat de tv wel aan moet staan

Reputatie 1

ik heb alles aan staan, in mijn andere smart tv zit een chrome cast in gebouwd en ook die draait in hetzelfde wifi netwerk. ik krijg gewoon geen cast symbool.

start ik youtube op op de tablet dan kan ik wel gewoon casten naar de losse chrome cast en naar de tv met ingebouwde chrome cast.

ik zal de kpn app eens gaan proberen en kijken of ik daar met mijn telfort gegevens op kan kijken en of er dan wel een cast symbool komt.

Andere tips zijn van harte welkom.

Niet dat het uit mag maken gaat het om de meest recente Chromecast geschikt voor UHD? Zelf ben ik geen Telfort klant meer voordien heeft het gewoon gewerkt bij mij met de UHD/4k geschikte Chromecast. En welke tv ontvanger gaat het om, niet dat dit zou moeten uitmaken.

Reputatie 8
Badge +18

Heb je toevallig een V10 modem die heeft 2 banden namelijk de 2.4 GHz en de 5Ghz band en dat kan betekenen dat de iTv app toch niet op dezelfde band zit dan je chromecast

Reputatie 1

ik heb het ook geprobeerd met de itv app van kpn maar dan heb ik hetzelfde resultaat. ook geen cast symbool.

als ik de itv app op mijn telefoon zet krijg ik wel een cast symbool en kan ik casten naar mijn chromecast en naar mijn televisie met ingebouwde chromecast.

Het lijkt mij dus echt een instelling of iets dergelijks in de tablet te zijn.

Reputatie 1

beste jimny,

Ik heb idd een experia v10 modem.

Hoe check ik welke band hij voor welk toestel gebruik? zou dit betekenen dat enkel de tablet op een andere band zit?

Reputatie 1

beste jimny,

ik heb de 5ghz bandbreedte uit weten te zetten op de modem. dan hebben alle eerder besproken apparaten nog wifi ontvangst. pas bij het uitzetten van de 2.4ghz bandbreedte viel het wifi signaal op die apparaten weg. daarmee kan ik concluderen dat ze toch in hetzelfde wifi signaal zitten.

Reputatie 1

Beste Galdor,

het maakt niet uit welke chrome cast ik heb want ik kan van mijn telefoon met de itv app van telfort en van kpn casten naar mijn televisie met ingebouwde chrome cast. Ik heb dit niet meer op de andere chrome cast getest maar gezien het feit dat dat wel gaat en ik met de tablet dezelfde actie niet uit kan voeren lijkt mijn dit in de tablet te zitten. ook bandbreedte van de modem is uitgesloten. ze zitten dus wel degelijk in hetzelfde netwerk.

Reputatie 8
Badge +18

Heb je de tv bekabeld aangesloten vanaf het modem

Reputatie 1

Nee deze draait ook in de wifi mee

Reputatie 8
Badge +18

Kijk deze link eens misschien zit de oplossing erbij 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geen-cast-icoon-met-itv-via-chromecast-473858

Reputatie 1

ik heb de itv app op tel. en op onze andere samsung tablet gezet en dan heb ik wel een cast symbool. en werkt het ook.

Reputatie 8
Badge +18

In dat geval moet je toch eens zoeken onder lenovo want op zeker ligt het aan deze device

De Chromecast via 2,4 en een tablet via 5 GHz verbinding of andersom maakt niks uit dat weet ik honderd procent zeker.

Ik vind zojuist iets op de Lenovo site.

Instellingen-scherm-cast

Andere vraag de Home app is geïnstalleerd op de Lenovo en kan je hiermee de Chromecast benaderen?

Reputatie 8
Badge +11

Welkom bij ons op het forum @Menno Voltman. Je hebt zo te zien al een aantal suggesties gekregen, waarmee je op weg kan volgens mij.

Wat betreft de 2.4 GHz en 5 GHz banden, daarvoor is het afhankelijk wat voor Chromecast je precies hebt. De eerste generatie ondersteund de 5 GHz band niet, dan zou je dat uit kunnen zetten. Als het niet de eerste generatie is zal dat geen problemen mogen geven.

Dat dezelfde app op de telefoon wel een cast icoon geeft doet vermoeden dat iets op de Lenovo tablet anders is ingesteld. Heb je die instellingen al na kunnen kijken?

Reputatie 1

Allemaal bedankt voor het meedenken maar ik heb de tablet retour gezonden. Ik heb een andere tablet gekocht en die laat wel het cast symbool zien. Nog steeds geen idee waarom het niet ging maar het lijkt mij zich echt te beperken tot de tablet of een instelling daarvan.

Reputatie 8
Badge +18

@Menno Voltman graag gedaan en goed dat je de Lenovo retour hebt gestuurd, daar kun je natuurlijk niets mee als je gaat casten en het werkt niet naar behoren

Reputatie 8
Badge +11

Dat is een andere oplossing dan ik had verwacht, maar het werkt zo zeker dus @Menno Voltman :slight_smile:  Veel kijkplezier met de nieuwe tablet en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer