beantwoord

Geen beeld of geluid via TV-ontvanger

• 7 april 2018
  • 10 reacties
  • 189 keer bekeken

Ik heb recentelijk een Telfort abonnement genomen maar bij het aansluiten van mijn TV-ontvanger kan ik geen kanalen ontvangen. Het menu werkt, de zenders zijn ingesteld en de TV gids laat alle juiste informatie zien maar het beeld blijft zwart en er is geen geluid (ook niet bij radio).

Ik heb verschillende ethernet en HDMI kabels geprobeerd, maar dat was ook geen succes. Ik had ook wel een SCART kabel willen proberen, maar heb daarvoor geen aansluiting op mijn TV en geen adapter om daar omheen te werken. Voor zover ik kan zien zijn mijn beeldscherminstellingen via het menu ook in order en is er ook geen verschil met opties daar.

Heeft iemand anders mogelijk een oplossing voor mij?
icon

Beste antwoord door Stephen 9 april 2018, 18:09

Hallo Steve, welkom op het forum! Aangezien je al alles hebt geprobeerd en het probleem nog steeds niet is opgelost dan stuur ik je een nieuwe TV-ontvanger. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Laat je dan even weten of deze het wel doet? Bij voorbaat dank!
Bekijk reactie

10 reacties

Het menu is zover ik weet software in het kastje zelf blijkbaar komt het tv signaal dus niet aan. Hoe is de tv ontvanger aangesloten regelrecht bedraad op de experiabox of zit hier nog ander apparatuur tussen zoals bijvoorbeeld een switch zonder igmp ondersteuning?

Heb je ook al een herstel uitgevoerd van de sofware dus terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Het menu is zover ik weet software in het kastje zelf blijkbaar komt het tv signaal dus niet aan. Hoe is de tv ontvanger aangesloten regelrecht bedraad op de experiabox of zit hier nog ander apparatuur tussen zoals bijvoorbeeld een switch zonder igmp ondersteuning?

Heb je ook al een herstel uitgevoerd van de sofware dus terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Ja, hij zit direct aangesloten op de ExperiaBox. Verder heb ik hem ook al eens naar de fabrieksinstellingen teruggezet maar ook dat had geen nut.
Reputatie 8
Badge +17
Lijkt erop dat je tv ontvanger defect is, zet je klantnummer in je forumprofiel zodat webcare ziet wie je bent als men besluit om je ontvanger te vervangen
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Steve, welkom op het forum! Aangezien je al alles hebt geprobeerd en het probleem nog steeds niet is opgelost dan stuur ik je een nieuwe TV-ontvanger. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Laat je dan even weten of deze het wel doet? Bij voorbaat dank!
Eerst had ik opnieuw geen werkende ontvanger maar dit lijkt nu opgelost te zijn en ik heb beeld. Zou dit kunnen komen door die update die recent teruggedraaid is?

In ieder geval bedankt voor de hulp!
Reputatie 8
Badge +10
Zou dit kunnen komen door die update die recent teruggedraaid is?

Er is voor zover ik weet geen update teruggedraaid...
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie Steve! Er is inderdaad geen update teruggedraaid. Werkt de nieuwe TV-ontvanger nog steeds naar behoren?
Ah, ik zag een topic over een aankomende update en zag dat deze was uitgesteld. Wist niet zeker of de pilotgroep uit willekeurige mensen bestond, maar niet dus.

In ieder geval, het werkt nog steeds prima! Ik bedacht mij dat ik wat router instellingen heb aangepast omdat ik met een aantal apps wat connectie problemen had. Mijn DNS instellingen stonden op een handmatig adres en had ik maar naar automatisch gezet. Hierna had ik geen problemen meer met de apps maar mogelijk veroorzaakte dit ook deze problemen.
Reputatie 8
Badge +10
Ah, ik zag een topic over een aankomende update en zag dat deze was uitgesteld.
Een aangekondigde update uitstellen is wat anders dan de huidige versie terugdraaien.
Dat heeft nogal wat voeten in aarde en zoiets gebeurd alleen als laatste redmiddel... 😉
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Steve! Fijn dat de nieuwe TV-ontvanger het nog prima doet. 🙂

Reageer