Geen beeld, geen geluid, wel menu - Samsung TV oplossing!

• 14 april 2018
  • TV
  • 2 reacties
  • 324 keer bekeken

Deb010
Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
Dit probleem, maar vooral de oplossing, was zo bizar, ik dacht 'even delen'.

Het gaat om een Samsung V27F390FE televisie,
maar ik vermoed dat dit probleem zich met alle Samsungs voordoet, omdat ik het elders op dit forum ben tegengekomen en diegene een nieuwe TV heeft gekocht (oeps).

Zoals de titel aangeeft kon ik wel het menu van de interactieve TV zien, en de zender balk wanneer je zapt, maar het beeld bleef zwart en er was geen geluid.
Dit leek mij een storing bij Telfort. Duidelijk toch? neeee...

Dan maar DVD kijken, dacht ik, maar die bleef ook zwart scherm en geen geluid!
HDMI kabels eruit en er weer in. Niets.
Nieuwe HDMI kabel erin. Niets.

Tijdens het opzoeken van garantie voor de TV, factuur zoeken, webshop doorspitten, en brief met uitleg typen, dacht ik 'nog even 1 ding checken'. En ja hoor!

DE OPLOSSING IS: De TV power supply stekker uit het stopcontact trekken. Even wachten tot blauw led lichtje uit gaat. Stekker er weer in steken. Probleem opgelost!!!

2 Reacties

GJC
Reputatie 8
Badge +10
Dat is inderdaad bizar. Andere kant is dat we hier ook vaak roepen dat iemand een modem of ontvanger moet resetten of opnieuw opstarten dus waarom niet...........

Dank voor het delen :)
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 3
Badge +8
Hi Deb010, wat goed dat je erachter bent gekomen waar het probleem lag en dank je wel voor het delen! Fijn dat het is opgelost :) Als je nog eens ergens tegenaan loopt of nog goede tips hebt, post dan gerust een berichtje. Goede raad is altijd welkom!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)