beantwoord

Geen andere zenders dan NPO1, 2 & 3

• 8 september 2020
  • 15 reacties
  • 257 keer bekeken

Reputatie 1

Zoals de titel al aangeeft, heb ik alleen NPO 1, 2 & 3. Er is geen foutcode (zoals 570) te zien. 

Ik heb alle tests volgens het stappenplan uitgevoerd, ik heb de software opnieuw gedownload, het kastje direct met de Experiabox verbonden (buiten een switch om), nogmaals de software opnieuw gedownload, het modem herstart en uiteindelijk werkt niets. Tijdens het wachten heb ik ook https://forum.telfort.nl/tv-338/weer-geen-tv-alleen-npo-1-2-en-3-zichtbaar-86318 compleet doorgelezen. Dit alles heeft mij vanavond anderhalf uur gekost zonder resultaat.

Een paar maanden terug heb ik iets soortgelijks meegemaakt en toen wel opgelost. Het verschil daarbij was, dat er toen wel een foutcode (ik meen 570, maar weet dat niet helemaal zeker meer) werd getoond.

icon

Beste antwoord door Natasja 15 september 2020, 09:44

Hallo @apveening. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de Technische Dienst en je afgelopen zondagavond weer alle zenders kon ontvangen. Is dit nog steeds het geval? 

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 1

Vanmorgen nogmaals geprobeerd met hetzelfde resultaat :(

Reputatie 8
Badge +18

Heb je 1 of meerdere tv ontvangers die allen bij Telfort geregistreerd zijn

Reputatie 1

Ik heb één TV ontvanger en die zou bij Telfort geregistreerd moeten zijn, gebruik hem al zo'n vijf jaar. De problemen treden pas op, sinds de samenvoeging met KPN.

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forumprofiel aan  met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Reputatie 1

Vul je forumprofiel aan  met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Allang gebeurd.

Om 12:51 Telfort gebeld, tijdlang in de wacht gehangen, modem reset en opnieuw software downloaden geprobeerd, blijft nu op 20% hangen. 

Om 14:15 door Telfort (volgens afspraak) terug gebeld, conclusie: dood er wordt een nieuwe opgestuurd.

Reputatie 1

Toch niet opgelost, oorspronkelijke probleem blijft, nieuwe ontvanger heeft niets opgelost.

Reputatie 8
Badge +18

Reset je modem eens door het reset gaatje aan de achterkant 10 sec in te drukken met bv een paperclip

Reputatie 1

Reset je modem eens door het reset gaatje aan de achterkant 10 sec in te drukken met bv een paperclip

Of je leest even, allang gedaan.

Ik hang ondertussen voor de tweede keer vandaag in de wacht. Ze was het met me eens, dat een modem-reset niets op zou lossen en wou nog even wat nakijken en toen kreeg ik ineens klanttevredenheidsonderzoek aan de lijn.

Net gehoord, dat het doorgezet is naar de tweede lijn.

Reputatie 8
Badge +18

Of je leest even, allang gedaan.

Ik hang ondertussen voor de tweede keer vandaag in de wacht. Ze was het met me eens, dat een modem-reset niets op zou lossen en wou nog even wat nakijken en toen kreeg ik ineens klanttevredenheidsonderzoek aan de lijn.

Net gehoord, dat het doorgezet is naar de tweede lijn.

ik heb het idee dat de tv ontvanger geen IP adres krijgt vandaar de optie van een harde reset en nu maar hopen dat de 2e lijn de oplossing weet 

Reputatie 8
Badge +10

Dag @apveening. Welkom hier op het Forum. Wat balen dat je alleen de zenders NPO 1, 2 en 3 ontvangt. Dat lijkt me niet de bedoeling. Nu begrijp ik dat je al een nieuwe tv-ontvanger hebt ontvangen, maar hiermee het probleem niet is opgelost. Het probleem is nu in ieder geval doorgezet naar de Technische Dienst. Ik houd je op de hoogte als er updates zijn. 

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @apveening. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de Technische Dienst en je afgelopen zondagavond weer alle zenders kon ontvangen. Is dit nog steeds het geval? 

Reputatie 1

Sorry voor de vertraagde reactie, ik was van mening, dat alles afgehandeld was na het telefoontje. Toen ik gebeld werd, kon ik vertellen, dat alles het de avond daarvoor deed, maar op het moment dat ik gebeld werd, kon ik ook NPO 1, 2 en 3 niet ontvangen. De oorzaak daarvan lag niet bij Telfort, maar bij Stedin (stroomstoring). De medewerker van de TD moest toen wel even lachen, die had hij niet zien aankomen. 

Helaas heb ik ondertussen een ander probleem, maar het lijkt me handiger daarvoor een nieuw topic te openen, zie https://forum.telfort.nl/wifi-269/dhcp-van-experiabox-v8-doet-het-niet-meer-88809.

Reputatie 8
Badge +10

Jammer om te lezen dat je nu tegen een ander probleem aan loopt, @apveening:disappointed: Goed dat je hier een ander topic voor bent gestart. Dat is inderdaad overzichtelijker. We reageren in topics op volgorde van binnenkomst, dus van oud naar nieuw. Het kan dus nog eventjes duren voor je daar een eerste reactie krijgt. Je ontvangt nog wel steeds alle zenders?

Reputatie 1

Ja, ik ontvang nog steeds alle zenders.

En voor het andere probleem heb ik ondertussen een work-around gevonden, maar die is niet voor iedereen weggelegd, die vereist wel wat netwerkkennis en extra apparatuur, die ik gelukkig toch al had.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is goed om te lezen @apveening, gelukkig zijn alle zenders er nog. De work-around heeft wat voeten in de aarde dus, en dankzij de extra apparatuur die je had liggen lukte dat. Ik zie dat Niek ook al in het topic daarover heeft gereageerd :slight_smile:

Reageer