Geen andere zender tijdens opnemen

• 22 januari 2012
  • 11 reacties
  • 3714 keer bekeken

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waarom ik geen andere zender kan kijken terwijl ik opneem ?

Groet,

Rene

11 reacties

Badge +7
Dit heeft te maken met de huidige snelheid die gehaald wordt op uw lijn. Deze is niet voldoende om 2 streams tegelijkertijd af te spelen (dus opnemen en televisie kijken).

Dit probleem kan optreden als er veel verlies op de lijn is, bijvoorbeeld hoe het geheel is aangesloten. Waar heeft u het modem staan en hoe veel meter kabel zit er tussen uw hoodfaansluitpunt en het modem?

Graag ontvang ik deze informatie zodat we kunnen achterhalen waar het probleem vandaan komt.

Henk
Henk,

Ik denk dat er maximaal 1,2 meter tussen het isa punt zit en mij modem.
Hoe kan ik weten hoever ik van de wijkcentrale zit ?

Groet,
Badge +7
Ik ontvang graag uw mobiele nummer in een privé bericht zodat ik hier een storingsmelding voor kan aanmaken.

Henk
Badge
Ik heb hier hetzelfde probleem.

Download van 13,8 MB, kan echter niet opnemen en kijken tegelijk.

De instelling in de motorola staat goed (hd uitgeschakeld). Kabel isra/modem, standaard kabel;tje 50 cm

Vreemd toch, 2 streams van 3,5 mb = 7 mb houd ik toch nog ruim 6 mb download over?
Badge +7
Bij u heeft het te maken met het wisselen van de decoder en een probleem wat hierbij is ontstaan. Ik heb dit doorgezet en ik verwacht dat uw probleem vandaag/morgen is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.

Henk
Henk,

Volgens mij zit het probleem in de verbinding. (zie post onstabiele verbinding in netwerk & verbindingen)
We zijn er namelijk achter gekomen dat mijn verbingen een hele trage snelheid heeft en bijna om het half uur onderbroken wordt.
Vanochtend is er een monteur geweest van KPN om een lijnmeting te doen maar kon niks raar vinden.
Dus ik wacht nu af wat er vanaf de 2de lijns helpdesk gaat gebeuren.
Misschien is het handig als dit topic gesloten kan worden, omdat ik denk dat dit probleem een gevolg is van het probleem van de verbindigen.

Groet,

Rene
Badge
Bij u heeft het te maken met het wisselen van de decoder en een probleem wat hierbij is ontstaan. Ik heb dit doorgezet en ik verwacht dat uw probleem vandaag/morgen is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.

Henk

Beste Henk,

dan moet ik zelf de stoute schoenen aantrekken. #-o

Heb namelijk 1 stb in de woonkamer en 1 op de slaapkamer gezet. Met een switch op poort 4 aangesloten. We kijken altijd maar met 1 decoder tegelijk, dus of beneden, of boven. Wel beide met hetzelfde abbonummer etc. Ik dacht dat het gemakkelijker was om het op deze manier op te lossen ipv iedere avond met de stb onder de arm naar boven te lopen en de utp te wisselen. Het gaat er toch om dat je max 2 streams per abbo kunt krijgen. Het zal telfort toch geen bal uitmaken of dat op 1 machine is op op 2? Ze worden namelijk NIET tegelijk gebruikt. Het werkte verder allemaal prima, alleen opnemen en kijken kan ik niet tegelijk. ook geen probleem, dan kijk ik alleen.....zou wel graag de 2 stb's willen blijven gebruiken. (niet tegelijk hoor)

Sorry als ik hierdoor overlast bezorgd heb, dat was niet m'm bedoeling. Mag wel graag knutselen en proberen 😃
Ik heb maar 1 decoder, maar ik denk dat het hier ergens anders over gaat ?
Badge +7
Ik heb maar 1 decoder, maar ik denk dat het hier ergens anders over gaat ?
Dit bericht was niet voor u bedoelt maar voor sp215860. Mijn excuus voor de verwarring.

Henk
Na het ontvangen van het nieuwe modem kan ik nog steeds niet opnemen en een andere zeker bekijken.

Groet,
Badge +7
Dit heeft indirect te maken met het storingsonderzoek wat nog loopt. Door de vele onderbrekingen op de lijn is de snelheid naar beneden afgesteld door DLM. Door deze aanpassing is het nog niet mogelijk 2 streams binnen te halen. Dit wordt opgelost als het storingsonderzoek is afgerond.

Henk

Reageer