beantwoord

Geen analoog signaal meer

• 11 september 2016
  • 23 reacties
  • 963 keer bekeken

Sinds een paar dagen heb ik geen analoog signaal meer. Modem werkt perfect. Na contact met klantenservice als antwoord gekregen, dat ik sinds december feitelijk geen analoog signaal meer zou kunnen ontvangen. Rara hoe kan het dan dat ik ruim 8 maanden wel een dergelijk signaal heb doorgekregen. Nu staan 2 tv's op sneeuw. Moet toch op te lossen zijn?
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 24 september 2016, 22:10

Je hebt zonder het te weten meegelift met het nog aanwezige signaal van Ziggo wat van de vorige bewoner nog aanwezig was. Ziggo is vrij traag met het afkoppelen van signalen in straatkasten, echter moeten zij in een straatkast zijn voor storing of onderhoud dan worden standaard alle verbindingen waar niet meer voor betaald wordt afgekoppeld. Je hebt u gewoon geluk gehad de afgelopen periode.
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

23 reacties

Ik neem aan dat je de oude propositie hebt (bijvoorbeeld ex-Concepts ICT)? Met de Amino-ontvanger? Dan hoor je nog gewoon signaal op de coax te hebben (dat door Telfort "analoge TV" genoemd wordt). Nog maar eens bellen?
Ik beschik over de nieuwste propositie. Dus geen animo ontvanger. Alles is in december 2015 nieuw geinstalleerd door Telfort.
Indertijd gaf men al aan dat analoog niet meer doorgegeven werd (vanaf dat moment), terwijl ik toch tot nu toe ontving.
Overbuurman heeft hetzelfde probleem vanaf vorige week donderdag.
Telfort stuurt monteur bij hem langs. Even afwachten wat daar de tekst gaat worden
OK. Dan biedt Telfort helemaal geen "analoog"/coax aan. Enkel IPTV via de settopbox (zoals de Acadyan). Dan had je dus analoog van je oude kabelprovider (Ziggo?), die nu gemerkt heeft dat je buurman en jij niet meer betalen en dus een monteur naar je wijkkast gestuurd heeft om jullie af te sluiten? Maar waarom stuurt Telfort dan een monteur?
Reputatie 5
Badge +1
Hi walrick, welkom op ons forum! Da's toch een bijzondere zaak moet ik zeggen!! De enige verklaring die ik zo snel heb is dat de patch voor het analoge signaal in december niet is verwijderd. Is het glasvezelmodem, wat bij je thuis aan de muur zit, dan ook niet vervangen?

Ik ben heel erg benieuwd! 🙂
Zou dat ook kunnen, dat er nog een "oude" Genexis hangt? Inderdaad benieuwd!
Dank voor jullie antwoorden.
Het blijft een vreemde zaak, aangezien ik in december een compleet nieuw glasvezel modem gekregen heb. De coax kabel komt daar niet uit.
Loopt onder de vloer (en ik denk) naar buiten.
Wat is trouwens een patch?
Kan ik dan beter maar overgaan naar de 'oude' provider (Ziggo?) van de woning? In december ben ik nl naar deze woning verhuisd en nooit stilgestaan dat Telfort geen analoog signaal meer doorgeeft. In vorige woning (xms) had ik namelijk beide aansluitingen via Telfort
Dus toch...... Jammer. Naar ik heb begrepen had je dan bij je verhuizing aan moeten geven dat je bij de oude propositie wilde blijven. Als dat technisch mogelijk geweest was had je je "oude spul" mee kunnen nemen en dus voorlopig nog coax van Telfort gehad.....
Nog niet echt jammer, want ik ben benieuwd hoe e.e.a. gaat verlopen bij de overbuurman. Ook Telfort, geen analoog meer en .........?
tenzij monteur daar nieuwste modem gaat plaatsen en hij ook de sjaak is of wordt.
Maar als ik nu abonnement bij Ziggo ga nemen zou de kans kunnen bestaan dat ik een ander modem krijg met wel coax..............
Reputatie 5
Badge +1
Hallo walrick en Rallye! Ik vind het ook een vreemde zaak, zeker wanneer je een nieuw modem hebt gekregen waar geen COAX-aansluiting op zit.

Vanuit elke woning die glasvezel heeft lopen twee vezels naar de wijkcentrale. Via één vezel werd het IP-signaal gestuurd (internet en daar over gaat dan ook Interactieve TV en eventueel bellen) en de andere vezel werd gebruik voor het analoge-signaal.
Op onze nieuwe propositie met de Experia Box wordt slechts één vezel gebruikt en wordt de andere in de wijkcentrale losgehaald (een patch is het stekkertje waarmee de glasvezel in de wijkcentrale vast zit).
Technisch gezien zou het mogelijk zijn (komt eigenlijk echt nooit voor) dat die ene glasvezel nog in de wijkcentrale vast zat, maar dan heb je nog wel glasvezelmodem nodig om de COAX-kabel op aan te sluiten.

Kun je voor de volledigheid hier een foto plaatsen waar het glasvezelmodem op staat?
Monteur is bij overbuurman geweest en probleem opgelost.

glasvezel komt binnen op modem en daarnaast heeft hij ook een uitgang voor zijn coax aansluitingen. Hij heeft van Telfort een verloopstekker gekregen die op het modem past.
Zijn modem is groter dan die van mij (en wellicht ook ouder). Hoe kan ik nu aan eenzelfde modem komen?
nb de foto stuur ik zo
bijgaand de foto's van mijn modem.
In vergelijk met mijn overbuurman een heel simpel en klein modem, maar wel zonder coax uitgang.
Reputatie 5
Badge +1
Hi walrick, bedankt voor de foto's. Bij jouw overbuurman hangt vermoedelijk een Genexis of PacketFront modem. Daar kan het analoge signaal op geleverd worden, maar dan moet jouw buurman nog wel aangesloten zijn op onze oude propositie. Om je echt een goed en volledig antwoord te kunnen geven heb ik jouw postcode en huisnummer nog en ook die van je buurman. Stuur mij daarom alsjeblieft een privébericht met jullie adresgegevens. Na ontvangst zal ik kijken wat ik kan achterhalen. Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +1
Hallo walrick, bedankt voor de gegevens! Het is al wat ik vermoedde. Jij bent in december van 2015 overgezet naar de nieuwe propositie, waarbij je gebruik bent gaan maken van de Experia Box en waar geen analoog signaal bij geleverd wordt. Jouw buurman zit nog op de oude propositie en gebruikt nog de Amino tv-ontvanger en ontvangt daarnaast nog het analoge signaal.
Betekent dus voor mij: geen weg terug?
Reputatie 5
Badge +1
Hoi walrick, het is inderdaad helaas niet mogelijk om je terug aan te sluiten op de oude aansluiting. Ik ben nog wel heel erg benieuwd waar je de COAX-kabel op aangesloten hebt? Het modem dat je in de foto's hebt gestuurd heeft namelijk geen analoge aansluiting.
Erg jammer.
Dan moet ik maar eens gaan graven in de kelderkast. Er lopen erg veel coax kabels door het hele huis; dus weet niet exact waar de kabel start.
Kom er na dit weekeinde nog op terug.
Kabel komt van buiten en loopt via meerdere versterkers door de gehele woning.
Straatgenoten hebben wij geadviseerd naar UPC of Ziggo over te stappen. Deze bedrijven schijnen wel analoog te ondersteunen.
Wel vreemd dat dit bij Telfort niet kan.
Radio heb ik nu ook niets aan (B&O) zit aan de muur en coax loopt eveneens door de muur naar het toestel toe.
Kabel komt van buiten en loopt via meerdere versterkers door de gehele woning.
Straatgenoten hebben mij geadviseerd naar UPC of Ziggo over te stappen. Deze bedrijven schijnen wel analoog te ondersteunen.
Wel vreemd dat dit bij Telfort niet kan.
Radio heb ik nu ook niets aan (B&O) zit aan de muur en coax loopt eveneens door de muur naar het toestel toe.
Reputatie 8
Badge +16
Je hebt zonder het te weten meegelift met het nog aanwezige signaal van Ziggo wat van de vorige bewoner nog aanwezig was. Ziggo is vrij traag met het afkoppelen van signalen in straatkasten, echter moeten zij in een straatkast zijn voor storing of onderhoud dan worden standaard alle verbindingen waar niet meer voor betaald wordt afgekoppeld. Je hebt u gewoon geluk gehad de afgelopen periode.
Reputatie 8
Badge +16
Als je afhankelijk bent van de coaxbekabeling in huis dan is Ziggo inderdaad een goede oplossing.
En je kunt het ook combineren.... hier heb ik Internet en bellen van Telfort en televisie van Ziggo.
Thnx dat is een goed advies!
Iedere kamer (zelfs de badkamer) heeft nl een tv aansluiting (coax loopt door de muur)
Nu laat tv op badkamer sneeuw zien
Reputatie 5
Badge +1
Hoi walrick, ik ben blij dat we er nu achter zijn waar het analoge-signaal vandaan kwam! Het bleek dus toch niet via de glasvezel te komen.

Als je hele huis vol ligt met COAX-kabels en -aansluitingen dan begrijp ik dat je daar graag gebruik van wilt blijven maken. Succes met het maken van je keuze!

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Mag ik je tot slot nog vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂