beantwoord

Gebruikmaken van optie Meer TV als ex lijbrandt klant.

• 16 juli 2017
  • 2 reacties
  • 253 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,
Ik ben nieuw hier. Hopelijk heb ik deze topic juist geplaatst.

Als ex lijbrandt klant zou ik graag gebruik willen maken van de optie "meer TV inclusief Netflix.
Ik heb inmiddels al een paar keer telefonisch contact hierover gehad met de klantenservice van Telfort, maar ik vond dat ik toen niet adequaat werd geholpen. Ook heb ik uiteraard de site en dit forum over dit onderwerp afgespeurd, maar heb nog het antwoord gevonden, toegespitst op mijn situatie. Uit noodzaak wend ik me tot de deskundigen hier op dit forum. Ik hoop hierdoor een eenduidig antwoord te krijgen.

De wens is, zoals hiervoor aangegeven, om over te stappen naar Meer TV.
Mijn huidige situatie qua abonnement is als volgt,
Abonnement : alles-in-1 glasvezel extra
Aansluitingen/randapparatuur:
Router Sitecom 0101F0 (in meterkast)
TV-ontvanger: Amino 540
Glasvezelkast in meterkast
Smart TV.

Zover ik heb begrepen is de huidige Amino 540 niet compatible met de optie "meer TV".
Via de klantenservice krijg ik niet helemaal helder welke stappen er zowel technisch als administratief moeten worden ondernomen om vlekkeloos over te kunnen stappen naar de hiervoor genoemde optie, behalve dan een andere TV ontvanger. Heb inmiddels 2 verschillende antwoorden. Zucht .... Het kan m.i. toch niet zo moeilijk zijn.

WAT en HOE moet er zowel technisch als administratief gebeuren om een vlekkeloze overstap te kunnen maken naar MEER TV?

Graag een zo gedetailleerd mogelijk antwoord. (Van verwijzingen naar links wordt men ook niet altijd wijzer).

Verder las ik ergens op de Telfort site het volgende.
Ik citeer: "in de komende maanden zullen alle ontvangers worden voorzien van Meer TV en Netflix. We zullen per email laten weten wanneer u toegang krijgt".
Hierbij vraag ik me af hoe actueel dit bericht nog is. Er wordt n.l. geen datum en jaar vermeld. Met dezelfde moeite is het een bericht uit 2016. Jammer dat Telfort met dergelijke berichten geen jaartal aangeeft.

Gezien ik op dit moment in het bezit ben van een Amino 540 verwacht ik geen bericht. Zo niet, waarom geeft Telfort niet aan dat ook ex lijbrandt klanten met een Amino 540 benaderd zullen worden met de nodige instructies.

Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om mijn abonnement op te zeggen, OOK gezien het feit dat we de laatste tijd veel storingen hebben gehad. Inmiddels werkt het weer, maar de vraag is voor hoe lang. Ik twijfel nog steeds en hopelijk wordt mijn twijfel weggenomen door behulpzaamheid vanuit dit forum.

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
H. Dikmans
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 16 juli 2017, 19:46

Om van meerTV gebruik te kunnen maken zal je moeten overstappen op de nieuwe propositie, gevolg hiervan is wel dat je geen signaal meer via COAX kabel hebt en je alle ontvangers via een netwerkabel zal moeten verbinden met je modem. Tevens moet je voor iedere ontvanger een bedrag per maand betalen. De amino is inderdaad niet meer te gebruiken in het nieuwe netwerk en je krijgt daar dan ook nieuwe ontvangers voor.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Om van meerTV gebruik te kunnen maken zal je moeten overstappen op de nieuwe propositie, gevolg hiervan is wel dat je geen signaal meer via COAX kabel hebt en je alle ontvangers via een netwerkabel zal moeten verbinden met je modem. Tevens moet je voor iedere ontvanger een bedrag per maand betalen. De amino is inderdaad niet meer te gebruiken in het nieuwe netwerk en je krijgt daar dan ook nieuwe ontvangers voor.
Reputatie 1
Bedankt tuut-tuut. Maar zover was ik ook al. 🙂

Reageer