beantwoord

Galaxy Tab 3 10.1 opeens niet meer compatible?

• 7 augustus 2014
  • 20 reacties
  • 3890 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Na een half jaar prima kijken met de iTV App online (ok, crash hier en daar) is de App opeens niet meer beschikbaar in de App Store, omdat mijn tablet opeens niet meer 'compatible' is ??

In de lijst van apparaten staan alleen oude modellen? Moet ik nu opeens voor Telfort oude meuk gaan aanschaffen?

Wie heeft er een 'workaround', maar eigenlijk: Telfort, FIX DIT!!!
icon

Beste antwoord door Yanick - Telfort 20 augustus 2014, 17:28

All,

De Samsung Galaxy Tab3 - 10inch is uitgesloten van downloaden van de iTV online app uit de Android Play Store sinds vrijdag 25 juli.

Toelichting:
Er zijn imperfecties geconstateerd tussen de Intel Atom processor in de Tab3-10inch en het video-stream versleutelingsmechanisme van de iTV online app.
Het videosignaal kan met deze processor niet worden vertaald naar beeld. Hierdoor presteert de app onder de kwaliteitsnorm van Telfort en is de maatregel genomen deze te blokkeren.

Let op!: het betreft hier alléén de 10 inch versie van de Tab3! De 7 en 8 inch versie blijven we ondersteunen.

Onze klanten mogen van ons verwachten dat onze apps uitstekend werken op ondersteunde apparaten. Op dit moment wordt bij het ontwikkelteam hard gedrukt op een oplossing voor dit probleem, de kern van het probleem ligt in een stuk software van een externe leverancier. Wanneer er een oplosdatum in zicht is volgt er een update.

Yanick
Bekijk reactie

20 reacties

Badge +2
Praat je over glasvezel of adsl? Heb je al eens geprobeerd de App te verwijderen en opnieuw te installeren?
Reputatie 1
Badge
xDSL...

Dat is nu net het punt. Ik kan de App niet meer installeren, omdat de AppStore aangeeft dat mijn apparaat niet meer compatibel is.
Hij is helemaal origineel, niet-geroot en recent nog ge-update naar laatste Samsung firmware.

Tussentijds nooit problemen gehad, en nu opeens wel.
Reputatie 8
Badge +19
[...]
en recent nog ge-update naar laatste Samsung firmware.

En daar zit je probleem... ;)
Samsung (of iedere andere fabrikant wat dat betreft) updaten hun (eigen) versie van Android, geven deze een nieuw buildnummer, en vervolgens moeten veel apps aangepast worden omdat deze het gewijzigde versienummer niet herkennen en accepteren.
De gezochte app blijft zolang 'verborgen' of 'incompatible' in de Play Store.

Een vicieuze cirkel... 😉
Badge +2
[...]
en recent nog ge-update naar laatste Samsung firmware.

En daar zit je probleem... ;)
Samsung (of iedere andere fabrikant wat dat betreft) updaten hun (eigen) versie van Android, geven deze een nieuw buildnummer, en vervolgens moeten veel apps aangepast worden omdat deze het gewijzigde versienummer niet herkennen en accepteren.
De gezochte app blijft zolang 'verborgen' of 'incompatible' in de Play Store.

Een vicieuze cirkel... ;)

Kortom; wellicht kan je even Samsung contacteren om hen met Telfort te laten bespreken hoe ze dit het beste op kunnen lossen. Telfort heeft niet zo 123 makkelijk daar contacten voor (schat ik in).
Badge
Wat leesvoer in het KPN forum, je bent niet de enige die problemen heeft met de TAB 3

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Probleem-KPN-iTV-Online-app-op-een-Galaxy-Tab3/td-p/214933/page/4
Reputatie 1
Badge
Goed kl*te dit.

Even raar gedacht, als ik mijn tablet voorzie van een andere (custom)rom? Zoals op mijn HTC telefoon bijvoorbeeld SlimRom staat met KitKat? En waar de app het dus gewoon op doet?
Iemand ervaring mee, voordat ik ga flashen...
grrr Ik heb dus exact hetzelfde probleem.. ik heb afgelopen vrijdag een tab3 gekregen, en super apparaat hoor, maar interactieve tv app van telfort is er niet op te vinden.
Ik heb Telfort hierover gebeld, zelfs de technische dienst is aan het zoeken geweest en begrijpt het niet, volgens hen was het een fout in de tablet en moet ik maar terug naar de winkel..
Hij verwees me wel door naar dit forum... (blijkbaar heeft hij zelf hier niet gelezen) als dit een meer voorkomend probleem is had hij dat toch moeten weten??.. ze doen in ieder geval niets...

Op mijn mobiel kan ik het wel.. ik heb weinig verstand van computers, tablet e.d. dus apps zijn voor mij ideaal mits ze werken natuurlijk..
Ik ga Samsung maar eens bellen..
bedankt voor jullie informatie hierboven.. het ligt in ieder geval niet aan mijn tablet.
Reputatie 8
Badge +19
@all

Ik weet niet of Telfort hier blij van wordt maar zolang dit probleem voortduurt en de app niet in de Google Play Store beschikbaar is kan je de app ook vanaf de onderstaande niet officiële website downloaden.

Voor het installeren moet je bij je instellingen onder 'beveiliging' wel toestaan dat apps uit onbekende bronnen worden geïnstalleerd.
Ik kan overigens niet garanderen dat de app op alle apparaten werkt.

http://m.hicham18.store.aptoide.com/app/market/com.telfort.mobile.android/15/2501508/Online%20TV

@Telfort webcare: als het plaatsen van deze link ongewenst is dan mag deze uiteraard verwijderd worden.
Update:.. Heb samsung gebeld, en ben net terug gebeld door technische dienst die online mijn tablet hebben overgenomen, mijn tablet is prima in orde niets mis mee zoals verwacht dus..
deze app is inderdaad niet compatibel met 4.2.2 oftewel de nieuwe versie van Samsung.
Samsung kan daar helaas niets van veranderen.

Het beste is contact op te nemen met de applicatie beheerder van Telfort, zij moeten de app compatibel maken met deze nieuwere versie van samsung.

gewoon afwachten dus, want telfort bellen heeft weinig nut, diegene die ik aan de telefoon had begreep er wederom totaal niets van.. en kon mij niet helpen..
succes allemaal.
Reputatie 8
Badge +19
[...]
deze app is inderdaad niet compatibel met 4.2.2 oftewel de nieuwe versie van Samsung.

Bijna goed... ;)
4.2.2. is niet de nieuwe versie van Samsung maar de vorige versie van Android, t.w. Jelly Bean.
De nieuwste versie van Android is 4.4.4 en heet Kit Kat.

Jouw Samsung Galaxy tab3 is, net als mijn Asus Memopad 10 tablet, geleverd met de 4.2.2. versie van Jelly Bean.
Dit was de meest recente versie die tijdens de fabricage van deze tablets beschikbaar was.

Bovenstaande neemt overigens niet weg dat het gewoon hoort te werken, op mijn Asus tablet werkt de iTV online app uit de Play Store prima.
Reputatie 1
Badge
Ok. Workaround (als je een android toestel met werkende app hebt).
Met ES-FileExplorer kun je een backup maken van je applicatie(s). Dit resulteers in een losse APK.
Deze telfort-3.1.4.apk kun je vervolgens gewoon op je Samsung tablet neerzetten en installeren.
Werkt prima.

Er is echter nog een bug op de Tab3 10.1. Als je vandaag installeert en kijkt, dan werkt de app morgen niet meer.
Normaal kun je herinstalleren, echter er is een workaround hiervoor.
Ga naar "instellingen" -> "applicatiebeheer" -> "TV Online (Telfort)".
Kies vervolgens voor "Geforceerd stoppen" en "Gegevens wissen". Vervolgens doet de app het weer. Voila.
Reputatie 1
Badge
Oh, en de apk heb ik dus wel beschikbaar eventueel via PM
Reputatie 3
All,

De Samsung Galaxy Tab3 - 10inch is uitgesloten van downloaden van de iTV online app uit de Android Play Store sinds vrijdag 25 juli.

Toelichting:
Er zijn imperfecties geconstateerd tussen de Intel Atom processor in de Tab3-10inch en het video-stream versleutelingsmechanisme van de iTV online app.
Het videosignaal kan met deze processor niet worden vertaald naar beeld. Hierdoor presteert de app onder de kwaliteitsnorm van Telfort en is de maatregel genomen deze te blokkeren.

Let op!: het betreft hier alléén de 10 inch versie van de Tab3! De 7 en 8 inch versie blijven we ondersteunen.

Onze klanten mogen van ons verwachten dat onze apps uitstekend werken op ondersteunde apparaten. Op dit moment wordt bij het ontwikkelteam hard gedrukt op een oplossing voor dit probleem, de kern van het probleem ligt in een stuk software van een externe leverancier. Wanneer er een oplosdatum in zicht is volgt er een update.

Yanick
Reputatie 8
Badge +19
Hoi Yanick, bedankt voor de duidelijke uitleg.
Als dit sinds 25 juli bekend is dan had het naar mijn mening toch wel binnen enkele dagen daarna bekend gemaakt kunnen worden..?
Dat had wel de nodige vragen en klachten voorkomen denk ik.
Reputatie 3
@Enterprise,

Ben ik helemaal met je eens.

Yanick

Welke versie is dat? 3.1.4. ?

Dan zou ik die graag 😃 via PM krijgen.
Thnx
Reputatie 8
Badge +19

Thnx

Tik even 'Telfort itv online' in op www.aptoide.com, daar staat hij ook...

Thnx

Tik even 'Telfort itv online' in op www.aptoide.com, daar staat hij ook...

Dank je!!

Deze vond ik hier ook... iets makkelijker..:D
https://forum.telfort.nl/android-262/probleem-online-tv-app-na-update-29-oktober-46026/index1.html#post416632
Reputatie 3
@GerardG,

Is het gelukt met de gegeven tips en trucs?

Yanick

Reageer