beantwoord

Fritzbox 7581

• 7 oktober 2017
  • 41 reacties
  • 4043 keer bekeken

Toon het eerste bericht

41 reacties

Reputatie 8
Badge +10
En na enig klagen vanaf mijn zijde.....

Jürgen Wienand (AVM Support)
14 okt. 14:06 CEST
Goedendag meneer de Zeeuw,

sommige dingen willen de Providers gewoon niet.
Het ligt hier niet aan ons, uw Provider is hier de partij die het niet toelaat.
De FRITZ!Box kan heel veel, en bij andere Provider lukt het IP-TV heel goed.
Ik begrijp, dat u iets anders verwacht hebt, maar nogmaals, het ligt echt niet an ons.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,

Dat zou betekenen dat iTV van Telfort vanaf modemversie 7581 iTV van Telfort niet meer ondersteund wordt..?!?!
Maar de keuzeoptie Telfort iTV staat wel in de modemconfiguratie.
Het wordt steeds vreemder... misschien kan een Telfort webcare-medewerker hier iets over zeggen..?
Bijvoorbeeld @Wieger - Telfort... is dit staand beleid richting AVM..?
Hmm begint een beetje op een punt van de vrije routerkeuze te lijken.
Xs4all levert meen ik standaard de fritzbox.
Ene kant vreemd dat ze zich hebben laten inlijven aan de andere kant doen ze dit dan weer goed toch.....
En ze houden ook nog wel een beetje hun identiteit
Als glasvezel klant lijkt de 5490 mij wel iets als er daarmee geen NT nodig zou zijn.

Succes.
Reputatie 8
Badge +17
En na enig klagen vanaf mijn zijde.....

14 okt. 14:06 CEST
Goedendag meneer de Zeeuw,

sommige dingen willen de Providers gewoon niet.
Het ligt hier niet aan ons, uw Provider is hier de partij die het niet toelaat.
De FRITZ!Box kan heel veel, en bij andere Provider lukt het IP-TV heel goed.
Ik begrijp, dat u iets anders verwacht hebt, maar nogmaals, het ligt echt niet an ons.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Precies! De vraag hier is "wat laat Telfort niet toe om iTV van Telfort te laten werken in een Fritz!Box?"

en waarom werkt het met een 7490 wél goed?
Reputatie 1
Badge +1

de truc met de "fb_calsum.vbs" werkt niet meer op de hogere firmware....helaas.

Tegen alle beweringen in die op het internet zwerven werkt het met dit progje nog steeds, ondertussen de 7581 werkend met hetzelfde trucje....

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45408804#45408804 dit is de link waar alles in staat beschreven, ik had gelukkig wel de "fb_calcsum.vbs" bestand bewaard

Functioneert nu naar wens......
Reputatie 8
Badge +10

de truc met de "fb_calsum.vbs" werkt niet meer op de hogere firmware....helaas.

Tegen alle beweringen in die op het internet zwerven werkt het met dit progje nog steeds, ondertussen de 7581 werkend met hetzelfde trucje....

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45408804#45408804 dit is de link waar alles in staat beschreven, ik had gelukkig wel de "fb_calcsum.vbs" bestand bewaard

Functioneert nu naar wens......

Dat 'fb_calcsum.vbs' truucje is alleen bedoeld om de checksum van de nieuwe/aangepaste config-file te wijzigen in een werkende checksum.
De aangepaste config-file die je naar de Fritzbox upload doet uiteindelijk het werk...

Maar mooi dat je het werkend hebt gekregen, het was op mijn Fritzbox 7490 ook zo gepiept... 😉
Reputatie 1
Badge +1

Dat 'fb_calcsum.vbs' truucje is alleen bedoeld om de checksum van de nieuwe/aangepaste config-file te wijzigen in een werkende checksum.
De aangepaste config-file die je naar de Fritzbox upload doet uiteindelijk het werk...

Maar mooi dat je het werkend hebt gekregen, het was op mijn Fritzbox 7490 ook zo gepiept... ;)

Dat klopt wat jij zegt, maar er was een bewering ( ergens gelezen ) dat het geen code kon genereren voor hogere firmwares.....?? in ieder geval het werkt.
Reputatie 1
Badge
Mocht je liever met Python aan de slag willen of geen .vbs bestanden kunnen starten... Deze werkt om de checksum uit te rekenen: https://github.com/mementum/fritzchecksum

Hopelijk ben ik met de XS4All instellingen i.c.m. Telfort instellingen van een schokkerige TV/video ervaring af i.c.m. Fritz 7390...
Hallo forumgebruikers,
Wie kan mij helpen om een Fritzbox 7581 aan de gang te krijgen voor Telfort telefonie. Zit inmiddels al 2 maand zonder. Gewoon Adsl geen kabel.
Hallo forumgebruikers,
Wie kan mij helpen om een Fritzbox 7581 aan de gang te krijgen voor Telfort telefonie. Zit inmiddels al 2 maand zonder. Gewoon Adsl geen kabel.
Dat werkt alleen als je via een omweg je sip gegevens kan achterhalen. als je de meegeleverde Experia gebruikt hoef je niet zonder te zitten.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo forumgebruikers,

Als je nog een ZyXEL P-2812 modem hebt van Telfort dan kan je met een telnet-sessie vrij eenvoudig het SIP wachtwoord uit de ZyXEL uitlezen.
Het enige dat je voor de Fritzbox nodig hebt is het wachtwoord, de overige SIP-gegevens zoals de gebruikersnaam, de SIP-server, de Proxyserver etc. zijn leesbaar op de SIP-instellingenpagina van de ZyXEL dus die moeten dan even handmatig overgenomen worden.
Het kan helaas alleen met de ZyXEL omdat zowel de Experiabox V8 als de V10 geen Telnet ondersteunen.

Voor de V8 en de V10 is een andere methode beschikbaar die wat omslachtiger is maar ook voldoet.
Hoe dit werkt kan je lezen in onderstaande link, die behandelt een soortgelijke vraag over glasvezel maar het werkt hetzelfde.
Om de gegevens te kunnen uitlezen dien je het programma 'Wireshark' te installeren op een Windows-PC.

https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritz-box-7490-nieuwe-sip-instellingen-sinds-4-11-2-16-61858#post529122
Zit hier met hetzelfde probleem als jansense. Krijg de 7581 (adsl/vdsl) niet aan de praat voor Telfort telefonie. Enterprise had een manier om via een telnet sessie het SIP wachtwoord te achterhalen. Maar hoe doe ik dat?? Iets van een documentje beschikbaar via pm?? Bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 8
Badge +10
Zit hier met hetzelfde probleem als jansense. Krijg de 7581 (adsl/vdsl) niet aan de praat voor Telfort telefonie. Enterprise had een manier om via een telnet sessie het SIP wachtwoord te achterhalen. Maar hoe doe ik dat?? Iets van een documentje beschikbaar via pm?? Bedankt voor jullie hulp.
Voor een telnet-sessie moet je de beschikking hebben over een ZyXEL P-2812 modem met een verbinding op het Telfort netwerk.
Heb je dat op jouw adres..?
Thnx voor de snelle reactie. Ja ik heb een ZyXEL P-2812 met een 100/30 verbinding en telefonie werkt via de ZyXEL. Wil dit via de 7581 instellen zodat ik mijn Fritz!Fon kan gebruiken.
Reputatie 8
Badge +10
Thnx voor de snelle reactie. Ja ik heb een ZyXEL P-2812 met een 100/30 verbinding en telefonie werkt via de ZyXEL. Wil dit via de 7581 instellen zodat ik mijn Fritz!Fon kan gebruiken.
Graag gedaan ;)
De link naar het bestand is verstuurd naar je PB.
Hieronder drie afbeeldingen uit mijn Fritzbox 7490 met de correcte SIP-instellingen, het wachtwoord kan je uit de ZyXEL halen met de telnet-sessie.

ZyXEL-P2812 via telnet sessie uitgelezen en SIP gegevens conform instructies in mijn FritzBox 7581 gezet. Alles draait perfect met dank aan Enterpise.

Met vriendelijk groet,
Sparkie
Reputatie 8
Badge +10
ZyXEL-P2812 via telnet sessie uitgelezen en SIP gegevens conform instructies in mijn FritzBox 7581 gezet. Alles draait perfect met dank aan Enterpise.

Met vriendelijk groet,
Sparkie

Graag gedaan, fijn dat je nu eindelijk de Fritz!Fon telefoon kan gebruiken..! 👍

Reageer