FritzBox 7340 en IPTV

• 25 februari 2012
  • 8 reacties
  • 3244 keer bekeken

Is er al een software update voor de FritzBox 7340 zodat je ook IPTV kan ontvangen. Nu moet ik telkens het modem wisselen als ik 's avonds tv wil kijken. Ik gebruik de FritzBox om de mogelijkheid de printer draadloos aan te sturen via het modem, zodat ik wat meer ruimte op het bureau heb... Het modem hangt in de meterkast, en daar staat ook de printer.

8 reacties

dat kan toch ook draadloos vanuit je ZyXEL?
Badge
Klopt ik hem mijn printer ook op 1 van de usb poorten aangesloten. Werkt prima.
Je moet wel een bepaalde methode gebruiken om de printer op iedere pc te installeren.
Volgens mij staat dit ook in een van de topics...
Kan ook.
Mijn AIO heeft WIFI, en hangt in het draadloze netwerk vanuit de ZyXEL.
Ik ging er vanuit dat de TS een draadloze verbinding modem/printer bedoelde.
Nee, ik wil Interactieve Televisie kijken via mijn FritzBox. Het Zyxel modem dat ik van Telfort heb gekregen is op zich best een goed modem, maar biedt geen mogelijkheid om de printer draadloos via Wifi aan te sturen, iets wat je met de FritzBox wel kan. Alleen moet ik de FritzBox wel vertellen dat ie televisie signalen moet doorgeven op poort 2, zodat ik op poort 1 de pc gedraad kan aansluiten. De configuratie van de Fritz is nu alleen internet en telefonie van Telfort, en dat werkt perfect. Nu nog de configuratiesoftware om er ook televise mee te kunnen ontvangen, en ik ben dolgelukkig.
Nee, ik wil Interactieve Televisie kijken via mijn FritzBox................................

dat begreep ik wel, maar ik heb grote twijfels of dat gaat lukken. Webcare kan je dat ongetwijfeld binnenkort vertellen.
De optie printer (of AIO) draadloos of via USB aan de ZyXEL is bewezen techniek, en dus makkelijk te realiseren. Vandaar dat snarf54 en ik je op die mogelijkheden wilden wijzen.
Nee, ik wil Interactieve Televisie kijken via mijn FritzBox................................

dat begreep ik wel, maar ik heb grote twijfels of dat gaat lukken. Webcare kan je dat ongetwijfeld binnenkort vertellen.
De optie printer (of AIO) draadloos of via USB aan de ZyXEL is bewezen techniek, en dus makkelijk te realiseren. Vandaar dat snarf54 en ik je op die mogelijkheden wilden wijzen.
Ah, thnx voor de tip. Ik heb een doodgewone Samsung laserprinter, die best veel plaats op het bureau in beslag neemt, vandaar dat ik deze draadloos wil aansturen via de Fritz. Maar als dat ook kan met het Zyxel modem van Telfort, wil ik daar best eens naar kijken. Maar ik wil ook mijn DECT telefoons via de Fritz laten werken. Ik heb deze Fritz nog van toen ik bij XS4ALL zat. Ik heb er nieuwe config software op gezet, zodat ik het modem ook via het netwerk van Telfort kan gebruiken. Een Fritz heeft echt gigantisch veel mogelijkheden aan boord die ik graag benutten wil Als ik maar wist hoe ik televisie aan de praat krijg op de 7340 dan was ik al een eind op weg. Maar ik wacht af wat Webcare uit de hoge hoed gaat toveren....
Met de zoekfunctie vond ik dit topic:
http://forum.telfort.nl/post218543.html?hilit=7340#p218543

Gaat vooral over de 7390, maar ook over de7340 en TV.
Kom je hier wat verder mee?
Met de zoekfunctie vond ik dit topic:
http://forum.telfort.nl/post218543.html?hilit=7340#p218543

Gaat vooral over de 7390, maar ook over de7340 en TV.
Kom je hier wat verder mee?

Dit antwoord had ik ook al gevonden en de config geprobeert te installeren in mijn Fritz. Helaas kreeg ik een melding van het modem dat de config niet werd geaccepteerd omdat het niet de juiste versie was. Raar eigenlijk, Telfort is een dochter van KPN, en XS4ALL ook. Alle drie bieden ze het zelfde product aan via het netwerk van KPN. Dus je zou verwachten dat een XS4ALL FritzBox automatisch zou werken via Telfort of KPN (en omgekeerd natuurlijk).

Reageer