beantwoord

Fraai is dat! Tv kijken op laptop/computer/tablet werkt niet.

• 26 november 2012
  • 46 reacties
  • 12643 keer bekeken

Badge
Vandaag is mijn interactieve tv + internet abbonement ingegaan.
Dat is mooi zou je denken!
Want, hiermee zou ik dan ook op de laptop/computer/tablet tv mee moeten kunnen kijken.
Dat is mooi, want dan kan de vrouw het ene kijken, en ik het andere..

Nou, niet dus.

De app op de tablets ( 2 verschillende tablets ) geven de melding "Er is een onverwachte fout opgetreden. Neem contact op met de klantenservice als het probleem zich voor blijft doen."

En op de laptop( óók 2 verschillende ) blijft de itv player maar op "loading" staan.. 
( bij silverlight alle opties nagelopen, ook dat vinkje in het laatste tabblad ) 

Specificaties tablets:

Beiden Android, 1 Ice cream sandwich en 1 Jelly bean OS. ( Qware Pro3 en een Hyundai A7HD )

Laptops: beiden XP SP3 mét de laatste versie van silverlight... ( een oudere versie installeren mocht ook niet baten )

mijn vraag is dus, wat kan ik hiermee?

En voor jullie: misschien een idee om af te stappen van silverlight, én jullie android app geschikt maken voor andere tablets dan de 3 á 400 euro kostende tablets? Want dat is wat ik zo lees op de fora her en der..

P.S.

Wat ook "mooi" is, is dat als men uitlogt bij telfort, en dan weer opnieuw de player opent op de laptop, je wél een heel mooi filmpje te zien krijgt over "wat men allemaal al wel niet kan met interactieve tv" in, jawel, hetzelfde scherm als het scherm waar "loading" te zien is als men inlogt...

De reclame is dus dik in orde, nu de rest nog.
icon

Beste antwoord door Badiri 11 juli 2013, 16:31

Sluit alle open browsers, zoek op je pc naar het bestand mspr.hds en hernoem het even naar mspr.hds.bak ofzo. Daarna zal silverlight het wel doen.

Bestandje staat in C:\Users\Jouwnaam(of all users)\ProgramData\Microsoft\PlayReady (Verborgen mappen aanzetten als je die wilt zien) of C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\PlayReady, afhankelijk van welke windows je hebt.

Erikk
Bedankt voor de duidelijke uitleg en hiemee is het probleem bij mij in ieder geval opgelost, ik heb zoals je al vertelde het mspr.hds bestandje gedateerd op 1-6-2012 dus waarschijnlijk te oud gewijzigd in mspr.hds.bak en daarna werkte het, heb nog even terug gekeken en hij heeft zelf een nieuw mspr.hda bestandje aangemaakt wat wel werkt.
Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg. :D
Bekijk reactie

46 reacties

Badge
Ik heb hier een computer met XP SP3 die niet wilde reageren met itvonline.
Kheb er de nieuwste Java geinstalleerd (version 7 update 9) en het werkt perfect nu.
download (online) http://www.java.com/nl/download/windows_manual.jsp?locale=nl

Wat de tablets betreft, ook Ziggo heeft last van niet werkende Qware tablets. Deze zijn fabrieksaf "gerooted" en dat is nu precies de reden waarom het niet werkt. Ook hardware technies zijn het geen hoogstandjes waarop de itv software zich stuk bijt. Een lelijke eend is nu eenmaal geen mercedes.
suc6
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb hier een computer met XP SP3 die niet wilde reageren met itvonline.
Kheb er de nieuwste Java geinstalleerd (version 7 update 9) en het werkt perfect nu.
download (online) http://www.java.com/nl/download/windows_manual.jsp?locale=nl

Wat de tablets betreft, ook Ziggo heeft last van niet werkende Qware tablets. Deze zijn fabrieksaf "gerooted" en dat is nu precies de reden waarom het niet werkt. Ook hardware technies zijn het geen hoogstandjes waarop de itv software zich stuk bijt. Een lelijke eend is nu eenmaal geen mercedes.
suc6

SuperSU of SuperUser uit de market installeren en daarmee (tijdelijk) de root disable zetten werkt prima hoor...
Badge +4
Sluit alle open browsers, zoek op je pc naar het bestand mspr.hds en hernoem het even naar mspr.hds.bak ofzo. Daarna zal silverlight het wel doen.

Bestandje staat in C:\Users\Jouwnaam(of all users)\ProgramData\Microsoft\PlayReady (Verborgen mappen aanzetten als je die wilt zien) of C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\PlayReady, afhankelijk van welke windows je hebt.
Badge
Heren, 
Dank voor de reacties dusver!

Ik zal het even opsommen:

LAPTOPS Nieuwste java installeren om daarmee itv werkend te krijgen : geen effect.
mspr.hds hernoemen heeft óók geen effect.

TABLETS
Wat betreft de specificaties van de tablets: het zijn geen A merken, maar de specificaties moeten zéker afdoende zijn:
Qware pro 3: ICS OS, Allwinner A10 + mali400 GPU, 1GB DDR3 geheugen.
Hyundai a7hd: JB OS, Allwinner A10 ( 1,2Ghz ) + overclocked mali400 GPU, 1GB DDR3 geheugen.

SuperSU downloaden en daarmee tijdelijk ( of helemaal ) de root verwijderen heeft ook geen effect.

Oftewel, ik ben geen steek verder.
Badge
Even over de laptop, Silverlight is niet meer dan een flash programma, het doet hetzelfde als Adobe flash.
Om (flash)filmpjes af te spelen op je computer heb je zogenoemde codecs nodig. Probeer eens het laatste codec pakket van K-lite te installeren. (Andere kan ook natuurlijk)
Wel eerst het oude verwijderen.
Badge +1
wat een gehouwe **** met dat nieuwe modem  pa weke gelede alles geinstaalleerd door monteur en nou zit ik zelf te ***** met dat nieuwe  modem  schiet niet op en ik had gister al vraag gesteld ma vergeet het ma nog geen antwoord  krijg allemaal de pleurissss
Badge
Kom nog eens terug als je hebt leren schrijven en probeer dan eens in het goede topic te posten of open zelf een topic.
nou ik had ook een probleem dat silverlight 5.0 niet werkte met itv van telfort die verwijderd en terug gegaan naar silverlight 4.1 en hoppa beeld en geluid 
dus dat kan je ook nog even na kijken 
Wat betreft de laptop kreeg ik de boel ook aan de praat toen ik weer teruggestapt was naar Silverlight 4. De website vraagt echter wel erg veel van mijn oude laptopje, en ik kan niet full-screen afspelen helaas. :(

Op mijn Android STB krijg ik ITV ook niet aan de praat, krijg ook de melding van 'onverwachte fout, bel klantenservice'.  *zucht* Ook geprobeerd met de tijdelijke unroot, maar geen succes. 

Mijn STB heeft ong. dezelfde specs als het tablet van de TS:
ICS OS, Allwinner A10 1.2GHz+Mali400 GPU, 1GB DDR3 geheugen
Badge
Beste Mensen,

telfort.itvonline werk wel met silverlight 4 op mijn laptop, maar hoe installeer je oude softwaren.

nu krijg ik elke keer een melding dat ik een oude versie siverlight op de laptop hebt staan.  
Badge
Beste Mensen,

telfort.itvonline werk wel met silverlight 4 op mijn laptop, maar hoe installeer je oude softwaren.

nu krijg ik elke keer een melding dat ik een oude versie siverlight op de laptop hebt staan.
Reputatie 8
Badge +19
Hier Silverlight 5 downloaden en vervolgens installeren.

http://www.microsoft.com/silverlight/
Badge
U begrijp mijn niet goed bij de versie 4 doet hij het wel en bij de versie 5 blijft hij in Loading.

Zodra ik er versie 4 op heb staan krijg ik telkens een melding dat er een nieuwer versie silverlight is.
Reputatie 8
Badge +17
Die melding negeren en met versie 4 werken is dat een optie
Reputatie 8
Badge +19
U begrijp mijn niet goed bij de versie 4 doet hij het wel en bij de versie 5 blijft hij in Loading.

Zodra ik er versie 4 op heb staan krijg ik telkens een melding dat er een nieuwer versie silverlight is.

Je melding 'maar hoe installeer je oude softwaren' begreep ik niet.
Ik vermoed nu echter dat je bedoelt 'hoe verwijder ik oude software'.

Zo ja, het lijkt me inderdaad aan te raden om eerst de oude versie (4) van Silverlight te verwijderen en daarna de nieuwe versie (5) te installeren zodat er maar één versie op de laptop staat.
De kans bestaat nu trouwens dat zowel versie 4 als versie 5 op de laptop staan, deze kunnen het beste eerst beide verwijderd worden.

Hoe doe je dat..?
Ga naar 'Configuratiescherm/Programma's en onderdelen (of 'Software' bij Windows XP).
Zoek in deze lijst de Silverlight versie(s), dubbelklik hierop enkies 'Verwijderen'.
Die dit ook met de eventueel aanwezige andere versie.

Nu is Silverlight volledig van de laptop verwijderd, waarna je de laatste versie 5 kan installeren.

Of het advies van jimny volgen en de melding negeren en met versie 4 werken...
Badge

Dit is wel de weg van de minste weerstand, het is de bedoeling dat itvonline gewoon op een laptop draaid zoals het ook word verkocht
Badge
Mijn laptop is er een uit 2007 hij doet het prima windows 8 draaid er op als een speer.

Er zit een Intel®️ Centrino®️ Duo Mobile Technology featuring Intel®️ Core™️ Duo processor T2350 Intel®️ PRO/Wireless 3945ABG network connection and Intel®️ 945PM Express chipset.

Waarom start TV itvonline niet met silverlight 5.....?

Kun je hiermee bij microsoft terecht tenslotten versie 4 draaid wel, maar dan kom er elke keer een fout melding dat het oude software is

Ben benieuwd
Reputatie 8
Badge +17

Dit is wel de weg van de minste weerstand, het is de bedoeling dat itvonline gewoon op een laptop draaid zoals het ook word verkocht

Ik heb het ook over een optie en als je laptop windows xp heeft dan kun je niet hoger dan silverlight 4
Badge
Je melding 'maar hoe installeer je oude softwaren' begreep ik niet.
Ik vermoed nu echter dat je bedoelt 'hoe verwijder ik oude software'.

Zo ja, het lijkt me inderdaad aan te raden om eerst de oude versie (4) van Silverlight te verwijderen en daarna de nieuwe versie (5) te installeren zodat er maar één versie op de laptop staat.
De kans bestaat nu trouwens dat zowel versie 4 als versie 5 op de laptop staan, deze kunnen het beste eerst beide verwijderd worden.

Hoe doe je dat..?
Ga naar 'Configuratiescherm/Programma's en onderdelen (of 'Software' bij Windows XP).
Zoek in deze lijst de Silverlight versie(s), dubbelklik hierop enkies 'Verwijderen'.
Die dit ook met de eventueel aanwezige andere versie.

Nu is Silverlight volledig van de laptop verwijderd, waarna je de laatste versie 5 kan installeren.

Of het advies van jimny volgen en de melding negeren en met versie 4 werken...

Zie uitleg hierna
Badge +1
welke browsers heb je geprobeerd?
en draai je een 32 of 64 bits uitvoering van Windows (en IE)?
Badge
welke browsers heb je geprobeerd?
en draai je een 32 of 64 bits uitvoering van Windows (en IE)?

IE 32 bit
Chrome
FireFox
Reputatie 8
Badge +17
Je laptop is van 2007 en je hebt nu Windows8 naar ik aanneem heb je die geinstalleerd op je laptop want in 2007 was het waarschijnlijk met xp zou het een met en te maken hebben en dat daardoor silverlight 5 niet werkt.
Badge
Je laptop is van 2007 en je hebt nu Windows8 naar ik aanneem heb je die geinstalleerd op je laptop want in 2007 was het waarschijnlijk met xp zou het een met en te maken hebben en dat daardoor silverlight 5 niet werkt.

Hij was met vista.

Er is niets aan de hand met  mijn oude laptopje hij ziet eruit als nieuw, natuurlijk kan daar windows 8 op draaien  de windows wordt eindelijk  sneller ( maar dat zal  met geld verdienen te maken hebben ze geven steeds iets meer, natuurlijk  bestaat er een systeem wat deze problemen niet kent maar ze moeten het wel vrij willen  geven) alles loop soepel alleen silverlight 5 niet.

Het zal wel een bug zijn.
Reputatie 8
Badge +19

@peetnas

Is Windows 8 volledig geupdate..?
Voor Silverlight bestaat een zekere afhankelijkheid van het .NET Framework applicatieframework.
De laatste versie is 4.5 en deze is vrij essentiëel voor Windows 8 (en Windows server 2012).

Silverlight 5 draait hier op mijn Windows 8 PC namelijk als een zonnetje... 😉
Reputatie 8
Badge +17

Hij was met vista.

Er is niets aan de hand met windows 8 alles loop soepel alleen silverlight 5 niet.

Ben de google toer eens opgegaan en kwam daar het e.e.a. tegen over silverlight 5 en windows 8 

Reageer