Fox sport kanaal in basis pakket

• 29 juli 2016
  • 23 reacties
  • 1944 keer bekeken

Ik lees net op tweakers.net dat Fox Media de rechtzaak tegen heeft gewonnen van KPN...over de contracten. Fox Media wil dat KPN een sportkanaal in het basis pakket gaat opnemen en dat wij daar 2 euro per maand extra voor gaan betalen. Telfort = KPN dus...
Ik persoonlijk geef niets om voetbal en wil dus niet extra gaan betalen.
Wat zijn eventueel onze keuze mogelijkheden?
- TV eruit en iets los (knipper oid) nemen?

Waar denken jullie aan? ik lees graag jullie gedachte hierover.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 1
Als KPN/Telfort overstag gaat en Fox Media zijn zin geeft ben ik weg als abonnee bij Telfort. Het wordt de hoogste tijd, dat eenieder zijn eigen zenderpakket kan samenstellen en de opstelling van Fox Media gaat hier lijnrecht tegenin.
Op 1 juli heeft KPN/Telfort de prijs al verhoogd met 2,50 zonder dat er een significante verbetering tegenover staat. Weer een verhoging voor Fox sports 1 is niet nodig, die is immers al ingevoerd. KPN/Telfort kan zo de 2,50 verhoging van 1 juli goed maken naar de klanten.
Reputatie 8
Badge +18
Het contract tussen Kpn en FOX loopt af op 31/7 als ik het goed heb en als KPN geen nieuw contract tekent met FOX dan gaat het beeld van Fox op zwart
Reputatie 8
Badge +10
Als KPN/Telfort overstag gaat en Fox Media zijn zin geeft ben ik weg als abonnee bij Telfort. Het wordt de hoogste tijd, dat eenieder zijn eigen zenderpakket kan samenstellen en de opstelling van Fox Media gaat hier lijnrecht tegenin.
En bij welke provider denk je dit te vinden..?
In het standaard pakket zijn er zoveel totaal ovebodige zenders, dat als in plaats van een aantal daarvan FOX Eredivisie komt, kan het nog zelfs goedkoper uitvallen. Ik heb trouwens wel FOX Eredivisie in mijn pakketten, voor mij is dus, als het doorgat, wel voordelig.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Ik heb trouwens wel FOX Eredivisie in mijn pakketten, voor mij is dus, als het doorgat, wel voordelig.

Ook als de prijs van het basispakket hierdoor wellicht evenredig verhoogd wordt..?
[...]
Ik heb trouwens wel FOX Eredivisie in mijn pakketten, voor mij is dus, als het doorgat, wel voordelig.

Ook als de prijs van het basispakket hierdoor wellicht evenredig verhoogd wordt..?

Ik betaal nu 17,50 voor FOX. In plaats daarvan 2,50 zou ik best leuk vinden. Maar inmiddels heb ik begrepen, dat Telfort een eigen contract heeft met FOX, dus voorlopig blijft alles zoals het nu is.
Reputatie 8
Badge +10
Op Tweakers.net staat nu wat meer informatie.

https://tweakers.net/nieuws/114109/kpn-verliest-contractverlengingszaak-tegen-fox-media.html?nb=2016-07-29&u=2000
Reputatie 8
Badge +16
Op deze link: http://www.nu.nl/media/4300022/kpn-verliest-kort-geding-fox-sports.html is te lezen dat Telfort zelf een aparte overeenkomst heeft met FOX Sports. Zolang dat contract nog loopt komt er dus geen FOX Sports in het Standaard Pakket van Telfort.

En als niet voetballiefhebber hoop ik dat FOX Sports zijn zin niet gaat krijgen. Reden is simpel, vandaag FOX Sports met Voetbal, morgen pietje puk met basketbal en overmorgen klaasje met zwemmen. En dat moet dan allemaal uit mijn portemonnee omdat een paar van die kabelbedrijven zo nodig bakken met geld moesten betalen voor het doorgeven van wedstrijden. Daar komt dan nog bij dat het dan om 1 kanaal gaat waar FS dan een selectie op gaat aanbieden met veel reclame erom heen om maar zieltjes te winnen voor de rest van het FS pakket, beetje mee betalen aan het promotiekanaal van FS.......ben geen gekke henkie......
Reputatie 8
Badge +16
Voor Fox is het gewoon een smerige versie van koppelverkoop. Ze hebben de eredivisie-rechten voor heel veel geld gekocht en zijn er inmiddels achter dat ze die niet gaan terugverdienen met een zender in het pluspakket. En daarom eisen ze verplicht een zender in het basispakket tegen forse betaling om uit de kosten te komen. Met als drukmiddel dat de klanten anders geen eredivisie meer te zien krijgen.

Ik heb goed nieuws voor Fox... de politiek wil juist af van verplichte zenders en koppelverkoop:

Staatssecretaris Sander Dekker wil tv-kijkers meer keuzevrijheid geven bij het afnemen van een zenderpakket. Hij wil af van het standaardpakket van minimaal dertig zenders zoals nu verplicht is, en opent daarmee mogelijk de weg naar het zelf samenstellen van pakketten.

Bron: Tweakers.net
Reputatie 8
Badge +10
Fox Sports lijkt nu inderdaad in een spagaat te zitten en zichzelf een oor aan te naaien... LOL..!
Als het klopt zoals op nu.nl is aangegeven dat Telfort een apart contract heeft met FOX dan geldt het alleen voor KPN (heeft XS4ALL ook een apart contract ?) of wordt met Telfort het oude glasvezel pakket (KPN ITNS) bedoeld wat KPN heeft opgekocht?
Ik gisteren gelezen dat Ziggo en het oude UPC ook nog een apart contract hebben. (of dit klopt ?)

De komende week zal het wel duidelijk worden hoe het verder gaat.
Badge +13
[Update 5 augustus] KPN en FOX Sports zijn met elkaar in gesprek over het verlengen van de overeenkomst, zodat onze klanten ook de komende jaren naar sport kunnen kijken via FOX Sports. Wanneer hier duidelijkheid over is, is op dit moment helaas niet te zeggen. De kanalen van FOX Sports blijven vooralsnog beschikbaar. Indien FOX Sports besluit de doorgifte van de kanalen aan de klanten van Telfort te stoppen, dan zullen we al onze klanten met een FOX Sports abonnement hierover direct informeren per e-mail. Onze excuses voor het ongemak.

Hier vind je antwoord op enkele andere vragen rond dit onderwerp (klik op 'Meer informatie').
Reputatie 1
Zover ik het begrepen heb komt er duidelijkheid voor 5 augustus, heb net met Telfort aan de telefoon gezetten en mocht KPN op zwart gaan betekend dat ook Telfort op zwart gaat
De enige voor zover ik weet die niet op zwart gaat is Ziggo!
Als Telfort/Kpn op zwart gaat kan dat weleens betekenen dat Telfort/Kpn klanten kan gaan verliezen!!!
Het wordt spannend. Als iedereen meer moet betalen, gaat dat ook klanten kosten. Als de andere providers ook niet bereid zijn FOX Sport in de standaard pakket op te nemen, dan gaat FOX over 4 jaar ook weg van Ziggo. Maar dan blijft er niets meer over van FOX. Als FOX pas dan water bij de wijn doet, kan het te laat zijn. Het is een pokerspel, met de kijker en zeker de voetballiefhebber, als waarschijnlijke slachtoffer.
Reputatie 8
Badge +16
Als Telfort/Kpn op zwart gaat kan dat weleens betekenen dat Telfort/Kpn klanten kan gaan verliezen!!!
Nee hoor...

Ik vind het juist knap dat een telecom provider zich niet laat chanteren door een Amerikaans bedrijf dat geld tekort komt. Fox Sports heeft voetbalrechten voor een hoop geld gekocht. En nu halen ze allerlei kunstgrepen uit om dat geld alsnog terug te verdienen. Ergste daarbij is dat abonnees die nooit naar Fox Sports kijken wel euro's meer moeten betalen per maand in het nieuwe contract van Fox Sports.

En wat mij betreft mag het beeld op zwart en krijgen de abonnees van het Fox Sports pakket hun geld terug. De woede zou zich niet moeten richten op KPN, maar op de KNVB en de geldbeluste voetbalclubs die voor Fox Sports hebben gekozen.
Het gaat niet op woede op KPN. Maar als iemand geïnteresseerd is in voetbal en wil de wedstrijden zien, heeft geen keuze; moet over naar ZIGGO.

Wat ik niet begrijp is, waarom in de standaard pakket zenders zitten die door veel minder mensen worden gekeken, dan FOX Eredivisie (Comedy Central, MTV, 24kitchen etc.), maar toch het abonnement duurder maken. Gooi die weg, en dan kan KPN met de huidige prijs ook FOX Sport aanbieden en iedereen is blij.
Reputatie 8
Badge +16
[..] Gooi die weg, en dan kan KPN met de huidige prijs ook FOX Sport aanbieden en iedereen is blij.
Dat is natuurlijk ook onzin. Want je weet niet hoeveel die zenders per maand kosten... en dan kun je beter het basispakket goedkoper maken dan er een verplichte dure FOX Sport zender bijdoen.

Maar ik ben wel een voorstander van keuzevrijheid. Dus een klein basispakket (NED1, NED2, NED3 en RTL4) en dan de rest als optie per maand aan of uitzetten. Dan zie je als klant ook wat een zender kost en betaal je niet aan allerlei zenders waar je nooit naar kijkt.
Reputatie 2
Wat ik niet begrijp is, waarom in de standaard pakket zenders zitten die door veel minder mensen worden gekeken, dan FOX Eredivisie (Comedy Central, MTV, 24kitchen etc.), maar toch het abonnement duurder maken. Gooi die weg, en dan kan KPN met de huidige prijs ook FOX Sport aanbieden en iedereen is blij.

Dus dan moeten die paar mensen en dat zijn er vast meer dan je denkt eronder lijden omdat er voetbal gekeken moet worden. Wat gewoon belachelijk is dat een commerciële omroep betaald wordt om doorgegeven te worden, Fox zou juist moeten betalen om doorgegeven te worden. Datzelfde geld uiteraard ook voor alle andere commerciële omroepen
Hoe staat het er nu voor kijken we vanavond nu wel of geen voetbal via de kanalen van Fox.
Reputatie 8
Badge +10
Hoe staat het er nu voor kijken we vanavond nu wel of geen voetbal via de kanalen van Fox.
Afwachten... als er nieuws is hoor je dat snel genoeg.
Reputatie 2
Er is dus niks schokkends gebeurd blijft gewoon zoals het was alleen die Fox in een apart pakket heeft betaald, komt niet in de basis. En eerlijk gezegd meer dan terecht. Van mij mogen alle Nederlandse commerciële zenders net als het ooit in het begin was (toen we nog CAI's hadden) ook in een apart pakket.
Badge +13
KPN en FOX Sports hebben akkoord bereikt over voorwaarden
Klanten van Telfort kunnen gewoon naar FOX Sports blijven kijken als gevolg van een overeenkomst tussen KPN en FOX Sports. Lees hieronder het hele bericht:

Den Haag, 6 augustus 2016 - KPN en FOX Sports hebben een akkoord bereikt over de voorwaarden voor doorgifte van de FOX Sports zenders met onder meer live-wedstrijden van de eredivisie. Uitgangspunt in het bereikte akkoord over het distributie- en prijsmodel van FOX Sports is dat klanten van KPN die graag live-eredivisie wedstrijden van FOX Sports willen kijken dit kunnen blijven doen tegen betere voorwaarden.

Daarnaast handhaaft KPN het huidige model van distributie van FOX Sports en heeft het meer flexibiliteit gekregen om voetbal voor een bredere groep liefhebbers tegen een lagere prijs toegankelijk te maken, zonder opname in het basispakket.

KPN is verheugd dat het tot een akkoord is gekomen met FOX Sports en dat het klanten nu duidelijkheid kan geven, na een periode van onzekerheid.

Bron: https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/zenderpakketten/fox-sports.htm