beantwoord

FOX speelt geen video's af

• 9 maart 2016
  • 17 reacties
  • 1488 keer bekeken

Krijg steeds een foutmelding als ik een video wil bekijken, zowel op telefoon als op laptop. Dit gemeld bij FOX. Kreeg de volgende reactie:
Geachte heer Vermeulen,

Bedankt voor uw bericht.
De genoemde foutmelding komt naar voren door een fout met het IP-adres. Hieraan kunnen verschillende redenen ten grondslag liggen. Allereerst kan deze melding naar voren komen wanneer er me verschillende internetverbindingen is ingelogd op uw account. Zodra u en iemand anders op uw account zijn ingelogd krijgt één van beide de foutmelding naar voren.

Daarnaast kan de melding naar voren komen doordat het netwerk een wisselend Ip-adres heeft en het systeem zo ook verschillende IP-adressen registreert.

Graag vernemen wij van u of bovenstaande van toepassing is in uw geval.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice FOX Sports

Wat moet ik antwoorden? Statisch of dynamisch?
icon

Beste antwoord door Stephen 31 maart 2016, 16:36

Hallo Harmen, het probleem dat jij ervaart heeft te maken met jouw IP adres. Wij doen er alles om in dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Ik wil je vriendelijk verzoeken om onderstaand topic in de gaten te houden voor meer informatie. Bij deze plaats ik een slotje op dit topic.

Ik ontvang Foutcode 403
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Wat moet ik antwoorden? Statisch of dynamisch?

Telfort werkt met dynamische IP-adressen, dus in theorie kan je een ander IP-adres krijgen.
Dit gebeurt echter zelden omdat het IP-adres aan het Mac-adres van de modem is gekoppeld en dus jarenlang ongewijzigd kan blijven.
Dit adres zal dus alleen wijzigen bij een modemwissel of bij wijzigingen/werkzaamheden in de netwerkhardware van Telfort.

Wat betreft de verschillende externe IP-adressen die tegelijk worden gebruikt, het moet bij Fox Sports gewoon mogelijk zijn om tegelijkertijd vanaf meerdere externe IP-adressen te kijken, de enige beperking die ik ken is het maximale aantal aangesloten devices (5) waarmee dit gedaan kan worden.
Als voorbeeld... terwijl thuis naar Fox Sports wordt gekeken kan ik buitenshuis ook gewoon via de wifi van een willekeurige andere modem (en dus een ander IP-adres) op mijn phone naar Fox Sports kijken.
Met Fox Sports kan je in heel Nederland naar hun uitzendingen kijken, daar wordt reclame mee gemaakt.
Dit zou natuurlijk nooit mogelijk zijn als je maar op 1 IP-adres tegelijk zou mogen kijken...
Hartelijk dank voor je snelle reactie! Ik ga FOX even mailen.
Reputatie 8
Badge +10
Hartelijk dank voor je snelle reactie! Ik ga FOX even mailen.

Graag gedaan...
Ik haal trouwens als voorbeeld Fox Sports aan, terwijl jij het hebt over een Fox video.
Praten we wel over hetzelfde..?
Jazeker. Ik heb het over Fox Sports. 🙂 Op mijn laptop en mobieltje krijg ik steeds foutmeldingen als ik video's (bijv samenvattingen) probeer te kijken. Livestream doet het bijv wel. Geen idee hoe dit opeens kan. Nu maar hopen dat ze bij Fox met een oplossing komen.
Reputatie 8
Badge +10
Nu maar hopen dat ze bij Fox met een oplossing komen.
Inderdaad, het probleem komt mij in ieder geval niet bekend voor...
Net weer geprobeerd. Het verschilt blijkbaar per dag welke foutmelding ik krijg. Nu is het: ,,Helaas. Er is een probleem met deze video opgetreden, probeer het later opnieuw."

Gisteren was het nog een melding in het Engels: ,,(diva_error_title) This video is not working or available in your region (DIVA_ERROR_BUTTON_OK)"

Snap er geen hol van in ieder geval....
Reputatie 8
Badge +17
Met welke drie cijfers begint je ip adres het lijkt erop dat je een buitenlands ip adres hebt en kwam vandaag op het forum klanten tegen die een belgisch ip adres hebben
145. Wat zegt dit??
Reputatie 8
Badge +10
145. Wat zegt dit??
Dat is een IP-adres uit de KPN reeks,maar werd voorheen gebruikt door Surfnet...
Locatie is wel in Nederland...
Reputatie 8
Badge +17
Op je phone kijk je ongetwijfeld met fox sport go app, kun je die eens verwijderen en opnieuw installeren je moet dan wel fox sport nl app hebben, kom een hoop beoordelingen dat de app niet werkt via 4g en 3g
Een update: FOX geeft aan dat het probleem bij de provider ligt. En dat denk ik inmiddels ook, want het blijkt dat de video's het alleen NIET doen als ik mijn wifi aan heb.
Gister via de wifi van een maatje ging het top. Net ook getest met 3g, werkt ook. Maar dus niet met mijn eigen wifi.... Heeft iemand de oplossing??
Maar de livestreams pakt ie wel nog steeds via wifi..... Waarom het één wel en het ander niet. Snap er geen drol van...
Reputatie 8
Badge +17
Een update: FOX geeft aan dat het probleem bij de provider ligt. En dat denk ik inmiddels ook, want het blijkt dat de video's het alleen NIET doen als ik mijn wifi aan heb.
Gister via de wifi van een maatje ging het top. Net ook getest met 3g, werkt ook. Maar dus niet met mijn eigen wifi.... Heeft iemand de oplossing??

Hier moet webcare Telfort eens grondig naar kijken en het lijkt toch te zitten in de ip reeks beginnend met 145
Is webcare ook actief op dit forum of kan ik beter even mailen/bellen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Harmen, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen ervaart met FOX Sports. Ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens Harmen! Ik heb hiervoor een ticket ingeschoten. Mijn collega's nemen binnen twee werkdagen met jou op. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Harmen, het probleem dat jij ervaart heeft te maken met jouw IP adres. Wij doen er alles om in dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Ik wil je vriendelijk verzoeken om onderstaand topic in de gaten te houden voor meer informatie. Bij deze plaats ik een slotje op dit topic.

Ik ontvang Foutcode 403