vraag

Foutmelding zender niet beschikbaar

• 10 mei 2020
  • 19 reacties
  • 320 keer bekeken

Reputatie 1

Laatste tijd, vooral in de avond krijgen we bericht dat de zender niet beschikbaar is. Heen en weer zappen lost dit probleem dan tijdelijk op. 

Arris vip 2952, is bedraad (utp) op de experia10a aangesloten.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @tommy340 , je zou het testprogramma binnen de tv-decoder eens uit kunnen voeren en kijken wat daar uit komt.

Je zou ook de modem eens een fabrieks reset kunnen geven.

Reputatie 1

Beste @JanD , test programma decoder geeft geen foutmeldingen en de factory reset heeft ook niets uitgehaald helaas.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @tommy340 , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af.

Voor een snelle(re) reactie kun je ook bellen, 0900 9596, of Twitteren of Facebooken.

Succes.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @tommy340. Van harte welkom hier. Zo'n foutmelding wordt op den duur natuurlijk behoorlijk irritant. Ik heb direct een aantal metingen gedaan en daaruit komt eigenlijk uit naar voren dat je verbinding traag is. Dit veroorzaakt waarschijnlijk ook de foutmelding bij iTV. Er is namelijk 31Mbit/s downloadsnelheid haalbaar via VDSL op jouw adres, maar er komt op dit moment slechts 20Mbit/s binnen. Verder is er al wel VVDSL beschikbaar, maar die upgrade heeft nog niet plaatsgevonden. Ik heb het issue daarom direct doorgezet naar de Technische Dienst. Naar aanleiding van een zogeheten netwerkticket wordt het probleem onderzocht. Als ik een update voor je heb, dan laat ik het weten.

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @tommy340. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een collega van de Technische Dienst. Hij heeft de lijn een reset gegeven. Ik begrijp dat dit iets heeft geholpen, maar je nog steeds niet de snelheid in huis krijgt die je in huis zou moeten krijgen. Er moet daarom een monteur langskomen om de boel door te meten. Er wordt contact met je opgenomen, zodra er weer mogelijkheid is om monteursafspraken in te plannen. Als je nog vragen hebt, dan lees ik het graag.

Reputatie 1

Hi Natasha,

Internet snelheid is verhoogd nadat de monteur geweest is.  Alleen TV hapert nog steeds, vooral ook bij het terugkijken. Het beeld blijft stilstaan. Bij live tv speelt het af en toe ook op, tot hetzelfde probleem van zender niet beschikbaar.

Reputatie 8
Badge +9

Jammer dat het nog niet is opgelost, @tommy340. Als ik je verbinding nu doormeet komt er in ieder geval voldoende snelheid binnen. Is je internetverbinding wel stabiel? Zo ja, heb je dan de kabel tussen je tv-ontvanger en de Experia Box al eens vervangen? Heb je ook al een andere poort getest op de Experia Box? En een andere getest HDMI-ingang op je TV? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

Reputatie 1

Jammer dat het nog niet is opgelost, @tommy340. Als ik je verbinding nu doormeet komt er in ieder geval voldoende snelheid binnen. Is je internetverbinding wel stabiel? Zo ja, heb je dan de kabel tussen je tv-ontvanger en de Experia Box al eens vervangen? Heb je ook al een andere poort getest op de Experia Box? En een andere getest HDMI-ingang op je TV? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

Hi Natasja

Heb de kabel naar Cat6a s/ftp vervangen. Andere porten getest alles gereset. Maar krijg nog steeds haperingen en af en toe zender niet beschikbaar melding. Die investering heeft dus helaas niet geholpen..

Reputatie 8
Badge +9

Dat is jammer om te lezen, @tommy340. Is je internetverbinding wel stabiel nu? Wil je dat eens testen door een laptop/PC bekabeld aan te sluiten op je Experia Box? En heb je ook al geprobeerd je tv-ontvanger te resetten? Als ik het goed begrijp krijg je niet alleen de foutmelding ‘Zender niet beschikbaar', maar ervaar je ook haperend beeld. Klopt dat? 

Reputatie 1

Hi Natasja

Ik heb tv ontvanger reeds gereset ook firmware.opnieuw laten installeren, internetverbinding is stabiel zover dit te testen is.

Haperend beeld is evenaring alsof de ontvangeren aan het bufferen is. Beeld staat even stil en gaat dan weer verder. Soms gaat ie dan over in zender niet beschikbaar. Dit is dan verholpen door heen en weer zappen .

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @tommy340. Duidelijk. Het lijkt me goed om je tv-ontvanger te vervangen. Ik verwacht dat het daarmee is opgelost. Je nieuwe tv-ontvanger heb je binnen 3 werkdagen in huis. Deel je je bevindingen, zodra je die hebt geïnstalleerd? :slight_smile:

Reputatie 1

Hi Natasja,

Ik ben benieuwd, ik zal mijn bevindingen delen

Groet

Reputatie 1

Hi Natasja 

De nieuwe tv ontvanger heeft het helaas niet opgelost. Het probleem lijkt nu zelfs meer voor te komen (zender niet beschikbaar).

Ik heb nu de internetverbinding met (ping 8.8.8.8 -t) in de gaten gehouden en deze valt ook weg gelijktijdig met de TV.

Daarna heb ik de experiabox naar fabrieksinstellingen gezet, maar dit heeft helaas ook niet geholpen.. 

Ik kan zelf niet meer verzinnen lijkt alsof de telefoonlijn niet stabiel is hier, wellicht beter om over te stappen op de kabel.

Reputatie 8
Badge +18

Als ik het goed heb begrepen heb je een koperverbinding dan is het advies om het aansluitkabeltje van max 150 cm te vervangen voor een rond kabeltje van 150 cm, hoelang is het huidige kabeltje

Reputatie 1

Als ik het goed heb begrepen heb je een koperverbinding dan is het advies om het aansluitkabeltje van max 150 cm te vervangen voor een rond kabeltje van 150 cm, hoelang is het huidige kabeltje

Kabeltje van isra lasdoos (dop) is rond en max 1 m. naar aansluitdoos.

Kabeltje vanaf aansluitdoos is rond en 1 m naar de Experia v10a.

Reputatie 8
Badge +18

Kabeltje van isra lasdoos (dop) is rond en max 1 m. naar aansluitdoos.

Kabeltje vanaf aansluitdoos is rond en 1 m naar de Experia v10a.

Ik lees niet terug dat je het kabeltje vernieuwd hebt 

Reputatie 1

Dat is reeds door de kpn monteur gedaan, die snelheidstest kwam doen een paar weken terug

Reputatie 8
Badge +9

Jammer dat het niet is opgelost met de nieuwe tv-ontvanger, @tommy340. Ik durf je zo ook niet te zeggen waar het probleem zit. Ik heb daarom een melding gemaakt bij de Technische Dienst en ik heb hen verzocht om het probleem verder te onderzoeken. Zodra ik een reactie heb, laat ik het aan je weten. Het kan ook zijn dat de Technische Dienst zelf binnen enkele werkdagen contact met je opneemt. 

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @tommy340. Ik heb van de Technische Dienst begrepen dat er opnieuw een monteur is aangestuurd. Klopt dat? Kun je hier laten weten hoe het monteursbezoek is verlopen?

Reageer