beantwoord

Foutmelding ¨Error during license server request¨ bij online tv kijken

• 22 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 166 keer bekeken

Bovenstaande error is al eerder gemeld. Ik heb die thread gelezen en we worden met een kluitje in het riet gestuurd.
Ik ben senior Web Developer met 35+ jaar ICT ervaring en ik zou graag een beter antwoord krijgen dan 'update Chrome' of 'probeer Firefox'. Wij zijn klant dus willen we behoorlijke service, geen 'Have you tried turning it off and on again' opmerkingen.

Ubuntu Linux 18.04 EN 19.04 (twee laptops)
Chrome allerlaatste versie, volledig bijgewerkt
Firefox allerlaatste versie, volledig bijgewerkt

Sommige zenders spelen wel af, anderen weer niet. Ik heb een probleem met SBS9 ; 'Error during license server'

Laptop is gereboot, geen resultaat. Cache is gecleared, geen resultaat. Geeft dezelfde error in Firefox en Chrome dus geen browser-error.

Gaarne advies en/of een oplossing want dit is niet de eerste keer.

Rob.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 2 september 2019, 13:52

Ik ben er nog even verder ingedoken. Ik heb even contact gehad met een collega die alles van ITV weet. Nu is het zo dat Linux officieel niet ondersteund wordt voor ITV online. Ik heb dan ook begrepen dat het probleem komt omdat bij Linux Widevine DRM uit staat. Als je dit aanzet, dan zou het moeten werken.
Bekijk reactie

8 reacties

UPDATE : NetFlix speelt prima af, geen enkel probleem. Amazon Prime ook. Dus geen DRM-probleem zo te zien.
UPDATE 2 : via kijk.nl is er wel te kijken. Dit is dus een Telfort probleem.

Please respond.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Rob1961, welkom.

Ik lees een probleem met online tv kijken via de browser. Je krijgt een foutmelding. Je hebt hier al testjes en analyses op los gelaten, er is dus al veel uitgesloten. Waar ik nog wel heel benieuwd naar ben is of je ook de mogelijkheid hebt om de ITV app via telefoon of tablet te proberen? Want ervaar je daar hetzelfde probleem?
Dag Bart,

Op dit moment werkt sbs9 op mijn mobiel. Ik zal dat de volgende keer dat het niet werkt op de laptop meteen controleren.
Reputatie 8
Badge +11
Fijn dat het weer werkt. Mocht je het weer ervaren ben ik heel benieuwd of dat dan ook voor de laptop geldt inderdaad.

Wanneer je nog andere vragen krijgt, dan zien we graag nog weer een topic verschijnen.
Update : Ik zit nu op mijn mobiel TelfortITV te kijken, SBS9... Op de laptop dus die error van hier boven.

laptop 0 - mobiel 1
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben er nog even verder ingedoken. Ik heb even contact gehad met een collega die alles van ITV weet. Nu is het zo dat Linux officieel niet ondersteund wordt voor ITV online. Ik heb dan ook begrepen dat het probleem komt omdat bij Linux Widevine DRM uit staat. Als je dit aanzet, dan zou het moeten werken.
@Bart,

Dat is een antwoord dat ik in 2008 el had verwacht(en ook wel eens heb gekregen). In 2019 is het belachelijk dat Ubuntu niet wordt ondersteund. Daar kun jij neem ik aan niets aan veranderen maar ik wil het wel gezegd hebben.

En dan blijft nog de vraag over waarom de meeste zenders het wel doen, EN waarom deze license error zenders dan wel werken op een pure Android phone. Want Android is zoals je vast wel weet gewoon een fork van Linux.

Overigens heb ik in het verleden deze opmerking ook al te horen gekregen. Op het moment dat je gaat doorvragen wist men dan echter niets meer te melden dan dat 'Linux niet wordt ondersteund', en krijg.kreeg je als klant sterk de indruk dat men dat een prima excuus vond. Maar in 2019 bij Telort? Terwijl het bij Telfort vol staat met Linux-machines in het serverpark, en systeembeheerders er prima mee overweg kunnen?

Valt me dus tegen dat Telfort niet kan zorgen voor wat Ubuntu ondersteuning,

Sluit dit onderwerp verder maar af want verder discussieren lijkt me vrij nutteloos.

Rob.

Reageer