beantwoord

Foutmelding 3025

• 2 april 2018
  • 4 reacties
  • 1254 keer bekeken

Badge
Ik heb sinds een aantal weken foutmelding 3025. kan geen programma's vanaf het begin zien, opgenomen programma's kijken of live pauzeren. deze functies hebben altijd gewerkt (jaren).
Alle opties die ik op het forum tegenkwam heb ik geprobeerd.
Alles uit, modem opnieuw starten, 10 min wachten, alles aan.
ook de software verwijderen en terug naar fabrieksinstellingen haalden niets uit.
Ik heb mijn modem niet in huis, ik woon in een appartement en in de gemeenschappelijke hal staat mijn meterkast met mijn modem. de kabel vanaf de modem loopt naar de router in de woonkamer. de tv ontvanger is met kabel aan de router gekoppeld. ik kan het modem dus niet direct aan mijn tv ontvanger koppelen.
Ik heb sinds kort een nieuwe router maar kan me nauwelijks voorstellen dat het daar aan ligt. ik ging van 12 mbs naar 40 mbs en kan zowaar eindelijk internetten terwijl de tv aanstaat.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 4 april 2018, 14:59

Hoi marijebr, welkom op het forum. Je nieuwe router kan hier wel de boosdoener zijn. De data pakketjes van de TV worden op een bepaalde manier gelabeld om zo voor apparaten te onderscheiden te zijn. Ik ben bang dat je router de pakketjes voor Programma Gemist, pauzeren en Begin Gemist tegenhoudt. Dit resulteert dan in de 3025 foutcode. In dit topic op het KPN forum wordt een mooie uitleg gegeven over hoe je dit probleem kan oplossen. Je ziet er het woord switch terug komen, dat kan je vervangen in jouw geval voor router. IGMP snooping zorgt er namelijk voor dat het lokale IP en intranet IP adres dat je TV ontvanger nodig heeft bij deze diensten wel goed doorgegeven wordt.
Bekijk reactie

4 reacties

Je hebt xdsl neem ik aan, gezien de 40 mb.
Hoe moet ik dan lezen modem Experiabox (?) in meterkast en router (??) in de kamer?
Kan je tijdelijk de tv ontvanger dmv een utp kabel direkt met je modem verbinden?
Hoe gaat het dan?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi marijebr, welkom op het forum. Je nieuwe router kan hier wel de boosdoener zijn. De data pakketjes van de TV worden op een bepaalde manier gelabeld om zo voor apparaten te onderscheiden te zijn. Ik ben bang dat je router de pakketjes voor Programma Gemist, pauzeren en Begin Gemist tegenhoudt. Dit resulteert dan in de 3025 foutcode. In dit topic op het KPN forum wordt een mooie uitleg gegeven over hoe je dit probleem kan oplossen. Je ziet er het woord switch terug komen, dat kan je vervangen in jouw geval voor router. IGMP snooping zorgt er namelijk voor dat het lokale IP en intranet IP adres dat je TV ontvanger nodig heeft bij deze diensten wel goed doorgegeven wordt.
Waardoor is de router de boosdoener?
Wat kun je hier aan doen?
Zonder router kan ik programma's terugkijken, maar met router krijg ik foutcode 3025. De settopbox werkt zonder opnemen en terugkijken prima met de (extra) router. Ik heb voor de configuratie de stappen gevolgd op
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-achter-de-experia-box-164983
Ik heb IGMP snooping op deze router aangezet.
De router is een TL-WR841N.

Alles lijkt te werken behalve programma's opnemen en terugkijken. Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Ik heb alles gereset en opnieuw geprobeerd. Wat kunnen jullie mij nog adviseren?
Reputatie 8
Badge +9
Hallo Dieder, welkom op ons Forum! Lastig dat je, ondanks dat je IGMP snooping aangezet hebt, toch problemen hebt met programma's terugkijken.
Het heeft te maken met de verbinding tussen de tv-ontvanger en je modem. De data die naar je tv-ontvanger gaat wordt gelabeld door het modem. Het komt vaak voor dat routers dit verstoren, doordat deze (deels) de functies van je modem over probeert te nemen. We raden daarom aan om je modem en settopbox rechtstreeks met elkaar te verbinden, omdat we dan zeker weten dat alle functies van de tv-ontvanger werken. Maar ik begrijp dat er situaties zijn waarin het handiger of misschien zelfs nodig is om extra apparatuur te gebruiken.
Ook in routers zit weer veel verschil, het gaat dan voornamelijk om de firmware die de fabrikant levert. Hierdoor werkt de ene router met IGMP snooping goed, waarbij een ander toch nog voor wat problemen kan zorgen. In dit topic staat meer uitleg over routers met IGMP snooping en de verschillen in firmware. Als het niet helemaal goed blijft met de router die je nu hebt, dan raad ik je aan om eens naar een switch te kijken (in plaats van een router). Een switch geeft de verbinding en pakketjes 1 op 1 door, waardoor dat wel goed gaat 🙂 We bieden er een aan in onze webshop.
Ik hoop dat je hier verder mee komt! Laat maar een reactie achter als je nog vragen hebt.

Reageer