Foutcodes op tv-ontvanger

• 18 januari 2019
  • 42 reacties
  • 849 keer bekeken

Reputatie 1
Wij hebben hetzelfde probleem met de ontvanger, precies zo, ook een goede nieuwe kabel geprobeerd. en er veranderd niets, is ook al een monteur geweest en de aansluitingen bij de router gecontroleerd en de router voor de zekerheid vernieuwd (was al oud) Ik denk ook dat een nieuwe ontvanger de oplossing is. Is dat mogelijk?

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt en afgesplitst

42 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hoi Bona, welkom op ons forum! Niet fijn dat het probleem nog niet opgelost is, nadat je al verschillende dingen hebt geprobeerd. Goed dat je dit laat weten. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, heb ik een eigen topic voor je vraag aangemaakt.

Ik begrijp dat je last hebt van hetzelfde probleem als in het andere topic, dus krijg je geregeld foutmeldingen te zien op de tv-ontvanger? Welke foutcode(s) zie je, en hoe vaak gebeurt dat? Goed dat je al een andere kabel geprobeerd hebt, is de tv-ontvanger daarmee rechtstreeks op het modem aangesloten? Of is deze met powerline adapters verbonden?
Reputatie 1
Goedemiddag, het is steeds foutcode 143, soms 2x per week, soms 2x per dag. De kabel is rechtstreeks aangesloten van het modem op de ontvanger.
Reputatie 1
Bij deze een paar foto's voor de duidelijkheid

Reputatie 1
Ik heb tijdens deze storing wel steeds internet, als ik de Experia box V8 uit zet en na 30 sec. weer aan, dan is na ongeveer 5 tot 10 minuten alles weer goed....
Reputatie 8
Badge +10
Hoi Bona, dankjewel voor de extra informatie en foto's. Apart, en goed om te weten, dat je internet op dat moment wel werkt! Helpt het als je de kabel, die tussen de tv-ontvanger en het modem is aangesloten, verplaatst? Dus dat je die in een van de andere gele ethernetpoorten van de Experia Box aansluit, kan je dat testen?

Heb je daarnaast ook de tv-ontvanger en de Experia Box al gereset? En zo ja, op welke manier heb je dat gedaan?
Reputatie 1
Hallo Alexandra, ik heb nu de kabel van de tv ontvanger op een andere ethernetpoort van de Experia box aangesloten, nu afwachten hoe het gaat.

De Experiabox heb ik in het verleden al meerdere keren gereset met een pennetje in het gaatje bij "Reset" in te drukken. Ook de de powerknop gebruikt om uit te zetten en na 30 sec. aanzetten. En ook de stekker eruit en na 30 sec. er weer in. Al deze mogelijkheden gaven telkens geen resultaat.
Reputatie 8
Badge +10
Dankjewel voor de extra uitleg 🙂 Ik ben benieuwd of het beter gaat op die andere poort, waar je de kabel nu op hebt aangesloten. Dan kijken we vanaf daar verder.
Reputatie 1
Goedemorgen Alexandra, het gaat weer fout en nu ook geen internet, zie foto. Ik heb nu de stekker van de Experia box eruit gehaald, 30 sec. gewacht en er weer in, toen starte alles weer op. Ik heb gedaan wat op dit blauwe bericht staat. Wat nu??

Reputatie 8
Badge +10
He, wat gek dat je hele verbinding even weg was. Ik heb het vanaf deze kant nagekeken met een meting, de verbinding tussen de Experia Box en ons netwerk ziet er goed uit. Hoe gaat het nu met je internetverbinding?

Je krijgt daarnaast een nieuwe tv-ontvanger van me. Het is niet de bedoeling dat je steeds foutcodes blijft zien. Je ontvangt de nieuwe tv-ontvanger binnen ongeveer 2 werkdagen thuis! Laat je weten wanneer je 'm ontvangen hebt en hoe het daarmee gaat? 🙂
Reputatie 1
Ok dank je wel, gaan we proberen!
Reputatie 1
Goedemiddag Alexandra, ik heb de tv ontvanger ontvangen en aangesloten, werkt allemaal goed. Nu afwachten of het ook goed blijft, ik hou je op de hoogte. Ik heb de oude ontvanger teruggestuurd. Vriendelijk bedankt.
Reputatie 8
Badge +10
Hi Bona, fijn dat alles gelukt is met de nieuwe tv-ontvanger en dat het daarmee goed lijkt 🙂 Laat het anders vooral weten.
Reputatie 1
Goedemorgen Alexandra, helaas alweer 2x storing gehad en dan ook geen internet......zie foto

Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Bona, jammer dat de nieuwe tv-ontvanger geen verschil maakt. Het euvel zit blijkbaar toch in je verbinding, niet specifiek in de tv-ontvanger. Je moet hier geen last van blijven houden natuurlijk. Daarom heb ik een melding aangemaakt voor de Technische Dienst, zodat zij jouw verbinding nakijken en het kunnen oplossen. Zij nemen meestal contact op binnen een paar werkdagen.

Ik hou de melding zelf ook voor je in de gaten, en laat het je direct weten als ik nieuws heb! Laat je het weten als je iets gehoord hebt, of als je vragen hebt?
Reputatie 1
Goedemorgen Alexandra, gisteren ook weer een storing gehad, heb al een melding gehad wanneer eraan gewerkt zal worden. Bedankt voor de reactie.

Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen, hoe gaat het nu met je verbinding, ook na dit bericht over de werkzaamheden?

De Technische Dienst heeft je verbinding nagekeken en geeft aan dat deze er goed uitziet. Zij raden aan het modem volledig te resetten als je de storing nog merkt, ook omdat deze reset nog niet is gedaan. Kan je dat voor me proberen? Als je het daarna nog steeds merkt, kijken we verder en is het een goed idee je modem te vervangen.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Bona, ik heb nog geen nieuw berichtje van je gezien. Ik hoop dat dat een goed teken is, en het gelukt is met de reset! Zo niet of als je vragen hebt, laat het dan vooral weten, dan help ik je verder.
Reputatie 1
Goedemorgen, nadat de Technische Dienst is geweest, 1 x storing gehad op 15 februari, daarna het modem gereset zoals gezegd. Op 19 februari zijn we op vakantie gegaan en we komen op 21 maart weer thuis, dan gaan we weer zien hoe het gaat.
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen, dan eerst lekker genieten van de vakantie! 🙂 Laat daarna gerust weten als je vragen hebt, of als je iets merkt waar we je mee kunnen helpen.
Reputatie 1
Goedemorgen Alexandra, net 1 week terug van vakantie en alweer 2 keer storing gehad,ondanks resetten zoals gezegd en de stekker eruit en na 10 seconden er weer in, zie foto.
Dan nu maar het modem vervangen?

Reputatie 8
Badge +10
Hoi @Bona, ik hoop allereerst dat je een fijne vakantie hebt gehad! ☺

Jammer dat de storingen nog steeds terugkomen. Dat is niet de bedoeling. Ik heb daarom een melding aangemaakt voor de Technische Dienst. Mijn collega's bekijken de verbinding en nemen contact met je op zo gauw er meer bekend is, of als ze vragen aan je hebben. Ik heb deze stap gekozen in plaats van vervangen van het modem, omdat het me goed leek dat de gehele verbinding ook nagekeken wordt. Dit om te voorkomen dat we het modem vervangen, en je er nog steeds mee zit.

Ik hou de melding zelf ook voor je in de gaten, en laat het je weten wanneer ik nieuws heb. Laat je het weten als je zelf een update hebt van jouw kant, en ook als je vragen hebt?
Reputatie 8
Badge +10
@Bona de Technische Dienst vermoedt dat het probleem toch in het modem zit. Er is een nieuw modem naar je onderweg, deze ontvang je binnen ongeveer 2 tot 3 werkdagen thuis! Laat je weten wanneer je 'm ontvangen hebt en of alles is gelukt? Ik ben ook benieuwd hoe het daarna met je verbinding en met tv kijken gaat 🙂
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen @Bona, heb je het nieuwe modem al ontvangen? Ik ben benieuwd, als je deze al ontvangen en aangesloten hebt, hoe het daarmee gaat. Ik hoor het graag, ook als ik iets voor je kan doen.
Reputatie 1
Goedemorgen Alexandra, heb het modem gisteren ontvangen en is nu geplaatst, ging direct goed, nu afwachten of het goed blijft...
Reputatie 1
Dag Alexandra, het gaat nog steeds niet goed, er is nog niets veranderd. meer dan 5x dezelfde storing gehad, soms 2x per dag en dan ook geen internet. Ook het modem gereset volgens omschrijving en de stekker er 10 seconden uit, niets helpt....We denken er nu over na om over te stappen naar ziggo.

Reageer