beantwoord

foutcode Zender tijdelijk niet beschikbaar

• 16 maart 2019
  • 17 reacties
  • 303 keer bekeken

Reputatie 2
De laatste 2 dagen komt er in beeld te staan foutcode tv/geen zender. zap na ander kanaal.
dit gebeurde donderdag avond rond 21.30 uur tijdens een film. en vrijdagmiddag 3 keer op een uur.met radio

kabels gecontroleerd. nu net zaterdag 12.10 uur gebeurde het weer. ook met radio, modum starte zelf opnieuw op.

neem aan als kabel niet goed is dat hij dan gelijk een foutcode geeft

modum gereset . . tv kasje aan / uitgezet
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 18 maart 2019, 16:52

Helemaal goed. Fijn dat de monteur zo snel kon komen. Een nieuw modem is dus aangevraagd. ik ben erg benieuwd hoe deze werkt. Wil je dat laten weten als je deze ontvangen hebt?
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Als de modem/router ook opnieuw opstart is er kennelijk een probleem in de connectie tussen je hoofd aansluitpunt en de modem/router. Wissel het DLS-kabeltje eens uit met een andere exemplaar.

Mocht dat ook niet baten, lees eens de verdere informatie < HIER > en vervolgreacties.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Elian68, ik lees dat je nu al een aantal de dagen de foutcode: zender tijdelijk niet beschikbaar krijgt. Vervolgens moet je naar een andere kanaal zappen en dan werkt het weer. Het blijft echter wel door gaan. :(

Ik ben dan ook even in jouw verbinding gedoken. Ik meet een slechte verbinding. Het is dan ook niet zo gek dat je de foutcode krijgt en dat het modem resetten enz. niet helpt.

Kun je mij nu vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in jouw woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter? Ik hoor het graag, dan kan ik de vervolgstappen bepalen.
Reputatie 2
modun via kpn stekker op kpn doos in kamer. kabel na tv kasje. zonder splitter hangt al sinds 2017 zo. nooit proplemen gehad. kabel van modum na tv kasje is meter of 6 lang.
Reputatie 2
modun via kpn stekker +/- 5 cm = op kpn doos in kamer. ronde kabel na tv kasje. zonder splitter hangt al sinds 2017 zo. nooit proplemen gehad. kabel van modum na tv kasje is meter of +/- 6 lang.

rond 16 uur zelfde melding duurde 5 sec

nu 3 keer uitgevallen modum herstart zich zelf.
als kabel niet goed is zou hij toch niks moeten doen?
Reputatie 8
als kabel niet goed is zou hij toch niks moeten doen?
Dan heb je kennelijk de informatie niet gelezen waar ik eerder naar verwees.
< HIER > en vervolgreacties.
Reputatie 2

als kabel niet goed is zou hij toch niks moeten doen?Dan heb je kennelijk de informatie niet gelezen waar ik eerder naar verwees.< HIER > en vervolgreacties.

heb jou link gevolgd, ronde kabel 5 cm na kpn aansluiting (niet i meterkast maar kamer) kabel rond van modem na tv kasje ongeveer 6 meter
Reputatie 8
En waar zit het hoofd ISRA-punt zelf, zit dat in de meterkast, en dan een binnenbekabeling naar een wand contactdoos?

Ronde kabel zegt op zichzelf nog niet alles.
Als dat een ouderwetse "telefoonkabel" is, en dan 6 meter lang, is dat juist aanleiding voor storing. Een dergelijke kabel voldoet in dat geval gewoon niet aan de specificaties. Dat is allemaal in die achterliggende informatie terug te vinden.

@Bart - Telfort heeft je verbinding op afstand na gemeten, en heeft al bevestigd dat die een slechte verbinding meet. Dat is niets voor niets. Dat betekent dus dat er ergens iets niet goed zit of niet aan de eisen voldoet. Kan tevens ook nog corrosie van het ISRA-aansluitpunt zelf zijn.

Zoek het probleem echt gewoon ergens in de verbinding tussen ISRA-punt (inclusief dat ISRA-punt), en de bekabeling tot aan de modem/router.
Reputatie 2
isra zit in meterkast met contacdoos in kamer. ( kabel in muur van isra tot doos) alleen de utp kabel van modum na kasje is zes meter, bij telfort hebben ze mij verteld dat ik deze rustig in kruipruimte kon legge zonder problemen en deze 100 meter mocht bedragen
Reputatie 8
isra zit in meterkast met contacdoos in kamer.
Het gaat niet om de UTP kabel van de modem/router uit naar je TV-kastje, maar de bekabeling vanaf het ISRA-punt tot aan je modem/router.

Loopt die verbinding nu vanaf de meterkast naar je wandcontactdoos of wat is het dan?
Maak anders wat foto's, dan wordt het een stuk duidelijker waar het om gaat.
Van ISRA-punt in de meterkast, en als het wordt doorgeleid tot een "telefoon" contactdoos in de huiskamer (met een zogenaamd "varkenssnuitje"). Ook dat even als fotootje erbij, en als het kan even open geschroefd, zodat de binnenkant te zien is.
Reputatie 2
ja vanuit meterkast na varkenssnuit in huiskaner
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de uitleg. Ik heb de verbinding nogmaals doorgenomen. Er gaat iets niet goed in met de lijn, vandaar ook de meldingen op jouw tv. Het systeem geeft aan dat er een monteur op locatie moet komen om daar de situatie verder eens te analyseren. Ik ga deze voor je aanvragen. Je krijgt zo een e-mail met een link om een afspraak te maken. Wil je laten weten hoe het bezoek verlopen is?
Reputatie 2
ja email net ontvangen.
komt maandag tusse 8 en 12 daarn Laat ik wat weten. bedankt
Reputatie 2
Hallo Bart, monteur is geweest, kabel was goed, kpn punt goed. hij heeft contact met jullie gehad en nog een meting laten
doen,er brande een blauw lapje ecco mode ? maar wist niet of dit probleem is. hij vermoed dat het aan modum ligt en heeft een andere aangevraagt.
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal goed. Fijn dat de monteur zo snel kon komen. Een nieuw modem is dus aangevraagd. ik ben erg benieuwd hoe deze werkt. Wil je dat laten weten als je deze ontvangen hebt?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb niets meer van je vernomen @Elian68. Ik ga er vanuit dat het nieuwe modem zijn werk doet. Zo niet, laat het dan hoor ik dat graag.
Reputatie 2
sorry voor late reactie

nadat monteur er was heb ik 2 keer zelfde melding gehad. op woensdag nieuw modum ontvangen en sindsdien geen problemen neer gehad na je mail op zaterdag kwam monteur op maandag 8.45.
Reputatie 8
Badge +11
Excuses, ook voor mijn late reactie. Ik heb je bericht even over het hoofd gezien. Ik ben in ieder geval blij te lezen dat het nieuwe modem heeft geholpen.

Mocht er zo nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.

Reageer