beantwoord

Foutcode STB-ZAP-01

• 2 september 2020
  • 70 reacties
  • 13480 keer bekeken

Ook hier, vanmorgen voor het eerst, deze foutcode.

KPN heeft nog geen idee van oorzaak, en oplossing, zo te lezen.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/foutcode-stb-zap-01-507366/index6.html

icon

Beste antwoord door vlijm 2 september 2020, 12:44

Vanuit de techniek krijgen we een seintje het (waarschijnlijk) is opgelost. 

Hier is de foutcode weg.

Bekijk reactie

70 reacties

Reputatie 1

Gids werkt niet, opnames werken niet, geplande opnames staan niet meer gepland, telfort app werkt niet. Ik zeg Telfort weer loskoppelen van KPN, dan werkt het tenminste wel!

Reputatie 2

Hier weer die ellende van gisteren: STB-zap-1 probleem ! Heeft even gewerkt en nu kan ik weer geen opnames bekijken en terug kijken. Waardeloos die kpn, met telfort had ik al die ellende niet.

Reputatie 1

Waar had ik kunnen vernemen dat er een storing is? Dat had aanzienlijk tijd bespaard omdat ik dan kon weten dat herstarten, resetten, etc niet nodig was..

Reputatie 1

nou hier doet hij het ook weer.

na update. 

weer de zelfde fout code als gisteravond!!! sorry maar kpn is alleen maar ergenis!!!! 

telfort nooit geen problemen!!! 

Reputatie 1

En we zijn weer begonnen. Terugkijken en opnames kijken werkt alweer niet. Wanneer gaan we weer terug naar het oude Telfort?

Reputatie 2

Gister STB-zap-01 vandaag weer

Opnieuw gestart gevolg geen tv gids meer

Na de eerste melding dat Telfort KPN zou worden zag ik de bui al hangen. 

Eerst Telfort-mail om zeep geholpen nu iTv, wat volgt internet?

Mijn vooroordeel "neem nooit wat van KPN dat geeft geheid problemen" is bij deze bewaarheid.Ik was altijd een zéér tevreden Telfort klant.

Reputatie 1

Stab-zap-01 

foutmelding

2edag 29-09-2020 21:50u

kijkvergoeding???

terugkijken viel ineens weg midden in programma

grasg oplossing Telfort / KPN !!

Reputatie 2

@Alexandra - Telfort 

In de loop van de avond lukte het wel om terug te kijken ondanks dat ik nog geen 30s stroomloos had uitgevoerd.

Zojuist heb ik dat gedaan. Mocht het toch nog voorkomen dan meld ik dat wederom.

Reputatie 1

Waar had ik kunnen vernemen dat er een storing is? Dat had aanzienlijk tijd bespaard omdat ik dan kon weten dat herstarten, resetten, etc niet nodig was..

Precies, Ik heb nu na een hele dag telefonisch contact geprobeerd te krijgen eindelijk een melding dat dit een nieuw probleem is waar ze nog geen oplossing voor hebben. Jammer dat dit niet als storing gemeld wordt. Het schijnt na de laatste tv update ontstaan te zijn. Nu maar afwachten...

Reputatie 1

Zelfde probleem hier. Het is wel steeds raak sinds de monteur is geweest om KPN apparatuur te installeren. Inmiddels minimaal twee keer per maand een storing of probleem, vooral met tv kijken. De oude box werkte altijd vlekkeloos..…

Reputatie 1

hier ook!! was het maar telfort gebleven. kpn steeds problemen. alles geprobeert niks werk!!!!!

Reputatie 1

Hier ook voor de zoveelste keer weer alle opnames weg. Geen tv gids etc. Herstarten  fabrieksinstellingen terugzetten niets helpt.

Reputatie 2

Bij mij werkt het ook niet meer, kan geen opname meer bekijken en ook niets teruzien!. Heb sinds de nieuwe menu /kpn overgang steeds problemen,moet vaak de tv modem opnieuw opstarten en blijft dan hangen op 95%. En nu dit, geen opnames te bekijken, waardeloos.

Reputatie 1

Net de software update geïnstalleerd. Dat duurde 10 minuten, erg lang. Na de update lijkt het terugkijken weer te werken.

Bof jij, ik krijg geen melding van nieuwe software beschikbaar.

Hallo IrmavS,

Je zou de systeem software eens opnieuw kunnen installeren via het menu. Wellicht dat dat helpt

Reputatie 1

Hier ook de code. Alleen bij terug kijken chateau meiland want andere programma's gaan wel zelfs die nu bezig zijn....

Reputatie 2

En daar issie weer STB-zap-01

terugkijken Chateau Meiland SBS6. Andere programma's/zenders gaan wel goed

KPN forum zit al op pagina 9.

Hier kan je, ook als Telfort klant, geinformeerd worden over de voortgang van de storing

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Vanuit de techniek krijgen we een seintje het (waarschijnlijk) is opgelost. 

Hier is de foutcode weg.

De foutmelding is nu wel weg. Ik heb alles kabels losgekoppeld en daarna opnieuw aangesloten. Daarna de tv-ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen. Fijn dat het opgelost is.

Reputatie 8
Badge +11

@RamonaR @Kaljo Dank voor de signalen. Hebben jullie de tv-ontvanger al voor minimaal 30 seconden stroomloos gemaakt? Dat moet voldoende zijn om de foutmelding te verhelpen.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is inderdaad fijn Remmie, daar ben ik ook blij om. Wat de precieze oorzaak was weten we zo niet, maar het was iets in de buurt van de tv op de werkkamer. Als er nu niets meer veranderd wordt aan de opstelling ga ik er vanuit dat het gewoon blijft werken zo.

Hier nog steeds de melding  STB-zap-01 , dit is al vanaf Zondagavond .

Alles geprobeerd maar de melding blijft terugkomen ook vanmiddag nog.

Tv kastje  van de stroom gehaald , frisse start gedaan  en de modem van de stroom gehaald.

Resultaat nihil

Toch maar kijken bij Ziggo ???

Helaas is de storing bij mij nog niet opgelost. Heb de 2e tv-ontvanger ook teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat heeft niet geholpen

.

Reputatie 1

Niet herstarten, want dan doet niets het meer!

Reputatie 2

Hij is er weer. Wil SBS6 terugkijken. En is weer spontaan weg.

Reageer