beantwoord

Foutcode STB-ZAP-01

• 2 september 2020
  • 70 reacties
  • 13480 keer bekeken

Ook hier, vanmorgen voor het eerst, deze foutcode.

KPN heeft nog geen idee van oorzaak, en oplossing, zo te lezen.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/foutcode-stb-zap-01-507366/index6.html

icon

Beste antwoord door vlijm 2 september 2020, 12:44

Vanuit de techniek krijgen we een seintje het (waarschijnlijk) is opgelost. 

Hier is de foutcode weg.

Bekijk reactie

70 reacties

Sinds de update kan ik op de 2e tv-ontvanger geen programma's meer terugkijken. Ook opnames kan ik niet bekijken. Ook mis ik bepaalde opnames, die ik via mijn telefoon wel zie staan in de lijst. Ik krijg de foutmelding STB-zap-03 /3.

Ik heb de 2e tv-ontvanger al gereset, maar dit heeft niet geholpen.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Als ik de de 2e tv-ontvanger terugzet naar fabrieksinstellingen, ben ik dan mijn opnames ook kwijt (op de 1e tv-ontvanger).

Admin: samengevoegd met ander topic hierover

Reputatie 8
Badge +18

De opnames staan in de cloud en blijven dus gewoon beschikbaar als je de tweede ontvanger een fabrieks reset uitvoerd

Ik heb die melding afgelopen zaterdag 1x gehad, toen was er ook sprake van een Ddos-aanval op de TFT-KPN-tv-systemen en concludeerde dat het daar aan lag en daarna ook geen melding meer gehad.

De betreffende foutmelding werd door de decoder ook doorgestuurd als je daar akkoord voor gaf.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @vlijm, ik hoorde die inderdaad ook al van de KPN collega's. Als je die foutmelding krijgt ben je zeker niet de enige dus, gezien de (op dit moment) 7 pagina's op het KPN forum. Het makkelijkste is om dat topic te volgen hiervoor, het werkt op hetzelfde platform en storingen en oplossingen zijn daardoor gelijk. Zodra er meer bekend is wordt het daar geplaatst.

KPN forum zit al op pagina 9.

Hier kan je, ook als Telfort klant, geinformeerd worden over de voortgang van de storing

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Reputatie 8
Badge +11

De storing is nu ook hier te volgen: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm

Vanuit de techniek krijgen we een seintje het (waarschijnlijk) is opgelost. 

Hier is de foutcode weg.

Reputatie 8
Badge +11

De storingsmelding staat nu inderdaad ook als opgelost, en op de storingspagina van zowel KPN als Telfort staat het niet meer. Gelukkig is de foutcode bij jou nu weg vlijm! Ik ga er vanuit dat dat nu bij iedereen het geval is.

Helaas is de storing bij mij nog niet opgelost. Heb de 2e tv-ontvanger ook teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat heeft niet geholpen

.

Reputatie 8
Badge +11

Krijg je nog steeds dezelfde foutmelding @Remmie, of is het nu iets anders? Die foutmelding zou gisteren namelijk verholpen moeten zijn. Je noemt de 2e tv-ontvanger, werkt het op de 1e wel? Als dat zo is kan je beide ontvangers ook eens van plek ruilen en kijken of het meegaat met de ontvanger of dat het op dezelfde plek blijft.

Ik heb de tv-ontvangers omgewisseld. De 2e tv-ontvanger in de woonkamer gezet en heb nu geen foutmelding. De tv-ontvanger uit de woonkamer in de werkkamer gezet, maar daar blijft de foutmelding. Kortom: het lijkt erop dat het aan de locatie van de tv-ontvanger ligt en niet aan het kastje zelf. In de werkkamer werkt gewoon tv-kijken wel, alleen opnames bekijken en terugkijken kan niet.

Reputatie 8
Badge +11

Duidelijk, dan weten we dat het nu niet aan de storing ligt en niet aan de tv-ontvanger zelf. Hoe is de tv-ontvanger op de werkkamer precies verbonden met de Experia Box? Is dat met een draadloze verbindingsset, een directe kabel of anders?

Met een kabel. 

Reputatie 8
Badge +11

Gaat die kabel direct daarheen of zit er iets tussen (een switch bijvoorbeeld)? En maakt het verschil als je die kabel vernieuwt en/of in een andere poort op de Experia Box aansluit?

De kabel zit rechtstreeks in de tv-ontvanger. Ik heb ook een andere poort van de Experiabox geprobeert, maar de foutmelding blijft. Het lijkt erop dat de 2e tv-ontvanger niet goed wordt herkend.

Reputatie 8
Badge +11

Dat speelt bij jou alleen in de werkkamer dus, het omruilen van de ontvangers gaf geen verbetering, een ander poortje op de Experia Box ook niet. Dan blijft alleen de kabel die van de Experia Box naar de werkkamer gaat nog over, als er niets anders tussen zit zoals je zei. Het vervangen van die kabel is dan de volgende stap, zou je dat kunnen doen en daarna kijken of de foutmelding daarmee weg is?

Helaas heeft ook dit niet het gewenste resultaat opgeleverd, de foutmelding blijft.

Reputatie 8
Badge +11

Dat had ik niet verwacht, dat is gek. Zijn er bij deze tv in de werkkamer andere dingen aangesloten dan in de woonkamer, zoals een home cinema set of iets in die geest?

De foutmelding is nu wel weg. Ik heb alles kabels losgekoppeld en daarna opnieuw aangesloten. Daarna de tv-ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen. Fijn dat het opgelost is.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is inderdaad fijn Remmie, daar ben ik ook blij om. Wat de precieze oorzaak was weten we zo niet, maar het was iets in de buurt van de tv op de werkkamer. Als er nu niets meer veranderd wordt aan de opstelling ga ik er vanuit dat het gewoon blijft werken zo.

Ook hier de storing van het terugkijken.  Wat een gedoe. 

Reputatie 1

Hier in Zevenaar hebben we probleem ook. Meerdere malen uit/aan en harde herstart helpen niet. De vorige keer was het met 1 keer een harde herstart opgelost. Lijkt erop dat software updates en/of de omzetting van telfort naar kpn voor problemen zorgt.

Reputatie 1

Zelfde probleem hier. Het is wel steeds raak sinds de monteur is geweest om KPN apparatuur te installeren. Inmiddels minimaal twee keer per maand een storing of probleem, vooral met tv kijken. De oude box werkte altijd vlekkeloos..…

Hier is die foutcode vanavond gekomen, sinds een reboot van de router…. Gewoon TV kijken werkt wel, TV terugkijken niet (STB-zap-1).

Reputatie 1

hier ook!! was het maar telfort gebleven. kpn steeds problemen. alles geprobeert niks werk!!!!!

Reageer