beantwoord

Foutcode STB-ZAP-01

• 2 september 2020
  • 70 reacties
  • 13480 keer bekeken

Toon het eerste bericht

70 reacties

Reputatie 1

Sinds 2 september foutcode STB Zap-01 toen STB Zap-05. Nu kan ik geen programma's meer terug kijken ondanks hh-haakje, en krijg ik nu op 29 september steeds de foutcode AVS-500-10000, en steeds een fout report. 

Ik blijf resetten, wordt er een beetje erg moe van. Vind het sinds de overname erg achteruit gegaan.

Ik ben via Messenger doorgestuurd naar het forum. 

Reputatie 1

Het werkt weer, ben benieuwd voor hoelang..

Reputatie 8
Badge +11

Hi allen goedemorgen, dank voor alle signalen. We hebben de afgelopen twee avonden een storing gehad met de iTV diensten. Deze zijn inmiddels weer opgelost. Je kan dus weer terugkijken, opnames bekijken en ook TV Online werkt weer. Excuses voor het ongemak.

Reputatie 1

Waar had ik kunnen vernemen dat er een storing is? Dat had aanzienlijk tijd bespaard omdat ik dan kon weten dat herstarten, resetten, etc niet nodig was..

Hier nog steeds de melding  STB-zap-01 , dit is al vanaf Zondagavond .

Alles geprobeerd maar de melding blijft terugkomen ook vanmiddag nog.

Tv kastje  van de stroom gehaald , frisse start gedaan  en de modem van de stroom gehaald.

Resultaat nihil

Toch maar kijken bij Ziggo ???

Reputatie 1

Waar had ik kunnen vernemen dat er een storing is? Dat had aanzienlijk tijd bespaard omdat ik dan kon weten dat herstarten, resetten, etc niet nodig was..

Precies, Ik heb nu na een hele dag telefonisch contact geprobeerd te krijgen eindelijk een melding dat dit een nieuw probleem is waar ze nog geen oplossing voor hebben. Jammer dat dit niet als storing gemeld wordt. Het schijnt na de laatste tv update ontstaan te zijn. Nu maar afwachten...

Reputatie 1

Niet herstarten, want dan doet niets het meer!

Reputatie 8
Badge +11

We doen ons best om storingen zo snel mogelijk op de website te melden. Hoe snel een storing bekend is en op de website staat hangt van verschillende factoren af.  Onder andere van wat er aan de hand is en hoeveel meldingen er binnen komen, hierdoor staat het er de ene keer sneller op dan de andere keer. Dat is de beste plek om te controleren of er een storing is.

@Jomar Dat is niet fijn. De storing is helemaal verholpen. Mocht je hier toch nog last van hebben, dan raad ik je aan om de tv-ontvanger een halve minuut stroomloos te maken. 

Reputatie 1

Hier ook de code. Alleen bij terug kijken chateau meiland want andere programma's gaan wel zelfs die nu bezig zijn....

Reputatie 2

En daar issie weer STB-zap-01

terugkijken Chateau Meiland SBS6. Andere programma's/zenders gaan wel goed

Reputatie 1

En daar issie weer STB-zap-01

terugkijken Chateau Meiland SBS6. Andere programma's/zenders gaan wel goed

Ja idd alles lukt terug kijken behalve meiland. Groene pijltje staat er wel gewoon achter en alles hebben we ook al gereset...

Reputatie 8
Badge +11

@RamonaR @Kaljo Dank voor de signalen. Hebben jullie de tv-ontvanger al voor minimaal 30 seconden stroomloos gemaakt? Dat moet voldoende zijn om de foutmelding te verhelpen.

Reputatie 2

@Alexandra - Telfort 

In de loop van de avond lukte het wel om terug te kijken ondanks dat ik nog geen 30s stroomloos had uitgevoerd.

Zojuist heb ik dat gedaan. Mocht het toch nog voorkomen dan meld ik dat wederom.

Reputatie 2

@Alexandra - Telfort 

Ik zou melden als het er weer is.

En daar is hij weer STB-zap-01. Na Ma t/m Vr SBS6 programma teruggekeken te hebben daarna weer even live tv gekeken wilde ik een programma van afgelopen zondag terugkijken NPO3. Film terugkijken van zondag op SBS9 lukt ook niet. Lopend programma kijk vanaf het begin lukt ook niet.

Kortom het probleem bestaat dus nog of is weer terug. Na de ontvanger normaal uitzetten en weer aanzetten werkt het weer

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Kaljo, het leek even goed te gaan dus, maar niet blijvend. De storing die hiervoor liep is toevallig enkele minuten voordat je dit bericht plaatste afgemeld. Mogelijk heeft de ontvanger die oplossing ook meegekregen na de herstart, waardoor het weer werkte. Hou het voor de zekerheid nog wel even in de gaten, het zou nu niet meer voor moeten komen.

Reputatie 2

Hij is er weer. Wil SBS6 terugkijken. En is weer spontaan weg.

Reputatie 1

Hoi @Kaljo, het leek even goed te gaan dus, maar niet blijvend. De storing die hiervoor liep is toevallig enkele minuten voordat je dit bericht plaatste afgemeld. Mogelijk heeft de ontvanger die oplossing ook meegekregen na de herstart, waardoor het weer werkte. Hou het voor de zekerheid nog wel even in de gaten, het zou nu niet meer voor moeten komen.

Ook hier weer geen interactieve tv met dezelfde melding. Maandagavond niet en ook vanavond niet. Helaas krijg ik op mijn meldingen alleen geen reactie!

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie geen gemelde storingen van gisteren terug @Kaljo, was de melding even kort in beeld en lukt het daarna wel om het programma van SBS te kijken? Of helemaal niet?

@JandeV, ik zie dat Alexandra jouw vraag in je eigen topic al heeft beantwoord, het is makkelijker om jouw situatie daar verder met haar te bespreken, dan blijft het overzichtelijker. Hou er daarbij rekening mee dat wij er ook niet altijd zijn en dit geen chat is waar je altijd meteen een reactie krijgt :slight_smile:

Reputatie 2

@Jasper - Telfort 

Melding kwam en bleef in beeld, toen geprobeerd op NPO3 terug te kijken dat lukte wel. Meteen daarna weer SBS6 geprobeerd en toen lukte het wel.

Reputatie 8
Badge +11

Het kan zijn dat het een momentopname was, waarop een SBS uitzending niet teruggekeken kon worden en kort daarna wel weer. Hou het voor de zekerheid nog even in de gaten en ook bij welke zender dat gebeurt. Als het bijvoorbeeld vaker bij SBS niet goed gaat, kan het zijn dat er iets in de aanlevering van het beeld iets niet goed gaat.

Reageer