beantwoord

Foutcode F14 | niet meer op te lossen

• 24 december 2012
  • TV
  • 25 reacties
  • 10524 keer bekeken

Badge
Beste,
Ik heb nu een maand Telfort en tot de dag van vandaag, heb ik gemiddeld 2 keer per week de foutcode F14.
Keurig doorloop ik alle stappen en voilà dan doet ie het weer even. Twee dagen later hetzelfde liedje.
Tot aan vanavond Kerstavond notabene! Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen, eeuwig F14 in beeld en wil er ook niet meer af!
Gebeld met de klantenservice à 0,10 eurocent per minuut + mobiele kosten en na tien minuten, hoor ik dat ik nog iets langer dan 1 minuut moet wachten.
Dan is het zover EN WORDT DE VERBINDING VERBROKEN!!!!!
iK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!
FIJNE KERST!!!!!!!!!! ZONDER TV!!!!!!!

A.B.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 29 september 2017, 16:16

Als je problemen met je interactieve TV hebt, dan zijn er een aantal stappen die je kan doorlopen.

-Herstart je modem
-Herstart je TV ontvanger
-Reset je TV ontvanger
-Reset je modem
-Vervang de kabel tussen je modem en je TV ontvanger

Heeft dit niet geholpen? Laat dan een reactie in dit topic achter. Dan helpen wij je graag verder!
Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Toch nog even voor de zekerheid http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/8056/~/interactieve-tv%3A-foutcodes-oplossen

Telfort werkt nagenoeg gelijk dus probeer het nog een keer.
Badge
Dank je wel voor je reactie. Dat heb ik dus steeds gebruikt inderdaad, maar dit werkt nu niet meer.... Internet via de kabel werkt ook niet meer (dus kids kunnen niet meer gamen tijdens hun Kerstvakantie), alleen draadloos internet werkt nog.
Heb alles al opnieuw opgestart en ook de modem al gereset. Helaas F14 blijft in beeld.
Reputatie 8
Badge +17
misschien een overbodige vraag maar zit je tv aansluiting op poort 4 aangesloten van het modem
Badge
Ja hoor, verzorgd door de monteur, heb er niet aangezeten.
Reputatie 8
Badge +17
Ik kan via mijn tablet niet knippen en plakken in de reacties op dit forum helaas, echter ik kwam in diverse topics antwoorden van jelmer tegen met mogelijke oplossingen
Badge
Dank jullie allemaal voor jullie reacties, maar geloof me heb heel internet en dit forum afgespeurd, alles geprobeerd en inmiddels is het 22:08 uur!
Ik ga mijn Kerstavond hier verder niet vergooien.
Ik neem aan dat Telfort hier wel even reageert toch?
Zoniet, dan stel ik hen bij deze officieel in gebreke en geef hen nog 14 dagen de tijd om het hier op te komen lossen.
Mocht ik dan nog dezelfde ellende hebben, dan zal ik alles keurig aan Telfort retourneren en kan men mijn abonnement beëindigen, wegens een ondeugdelijke dienstverlening. Daarnaast ben ik niet bereid om € 0,10 per minuut te betalen voor een oplossing, die van de zijde van Telfort moet komen!

Fijne Kerstdagen allemaal!!!!
Reputatie 8
Badge +17
Weekends en natuurlijk ook de kerstdgn zijn de moderators van Telfort nooit aanwezig op dit forum, dus je zult geduld moeten hebben tot donderdag.

bedankt voor je kerstwens en ik wens je ook fijne kerstdgn :o
Badge
Nog steeds blijft ieder contact van Telfort uit.....en nog steeds in het hele huis geen TV!!!!!!!!!
Wanneer mag ik een reactie verwachten Telfort???
Badge
En nog steeds geen enkele reactie hier! Sinds de Kerst geen TV en internet meer!!!!!!!!!
Inmiddels heb ik een officiële ingebrekestelling verzonden, maar ook hier komt geen reactie op.
Is er niemand van Telfort die hier via het forum nog enige moeite wil doen???
Reputatie 2
Badge
@bordewijk

Spijtig om te lezen dat je problemen met de verbinding ervaart. Ik heb de verbinding doorgemeten en meet een snelheid van 32 Mb in het modem. De verbinding is momenteel 16,8 dagen onafgebroken online. Ervaar je alleen problemen met Interactieve TV of ook nog steeds met internet?

Jelmer
Badge
Draadloos internet doet het beneden, maar op de 1e en 2e etage niet meer.
TV doet het helemaal niets en foutcode wil niet meer van het scherm.
Reputatie 2
Badge
@bordewijk

Ik heb je een nieuwe TV ontvanger verstuurd die binnen 5 werkdagen bezorgd zal worden. Ik lees graag terug of met de nieuwe TV ontvanger de problemen zijn verholpen.

Jelmer
Badge
@bordewijk

Ik heb je een nieuwe TV ontvanger verstuurd die binnen 5 werkdagen bezorgd zal worden. Ik lees graag terug of met de nieuwe TV ontvanger de problemen zijn verholpen.

Jelmer

Hoi Jelmer,
Ik heb de nieuwe TV-ontvanger ontvangen en zal deze proberen vanmiddag te installeren. De monteur heeft het de vorige keer gedaan en ben hier niet zo handig in, dus is wel een uitdaging. In ieder geval vast bedankt voor jouw moeite!
Badge
Opnieuw dezelfde fout en nog steeds geen internet via de kabel.
F14- Er is mogelijk apparatuur met DHCP functionaliteit aangesloten op uw modem.
Verwijder deze apparaten uit het thuisnetwerk en hertsart de tv-ontvanger.

Zie handleiding voor meer informatie
(843)

Die handleiding heb ik doorgenomen, maar ik begrijp niet waarom hij deze melding ineens geeft, terwijl hij het wel drie weken gedaan heeft.
Ik vermoed dat het iets is in de modem, maar daar heb ik helemaal geen verstand van.
Kan er niet een monteur langs komen?
Gr. Agnes
Badge
Hallo Jelmer!!!!

Graag een reactie en oplossing!!! Inmiddels al drie weken geen TV meer en geen internet via de kabel. Draadloos internet werkt wel.
Ook de 2e TV ontvanger werkt niet. Geen signaal geeft deze aan op de 3e verdieping, ondanks de speciale in het stopcontact stekende knipperlichtding.
Inmiddels eveneens reeds € 8,-- aan klantenservice bellen kosten kwijt, maar zij weten ook geen oplossing!!!!!
Graag een reactie, want anders kan ik niet anders dan anders retour sturen wegens ondeugdelijke dienstverlening en storneer ik alle afschrijvingen.
Dit kan toch niet???????

In afwachting van jouw reactie Jelmer!!!

Gr. Agnes
Reputatie 2
Badge
@bordewijk

Ik heb het verzoek gedaan alle TV-ontvangers te ontkoppelen van jouw account. Wanneer dit is gebeurd zul je jouw abonnementsnummer en wachtwoord opnieuw in moeten vullen en daarna zou het probleem verholpen moeten zijn.

Jelmer
hoi probeer je internet kabel van de tv is op poort 4 aan te sluiten

ik had dat zelfde probleem 
sluit op poort 4 aan en opgelost
Badge
Hoi Kaby,

Geprobeerd. Werkt ook niet.
Nog steeds geen TV, geen 2e TV en geen internet via de kabel. Alleen draadloos internet werkt!
Wat een ellende zeg....
Ik ben er klaar mee, retourneer alles en storneer alle afschrijvingen vanaf heden.
Sinds Kerst geen tv meer...heb nu maar gauw digitenne aangeschaft, waardoor we in ieder geval TV kunnen kijken.
Waardeloze reclame voor Telfort hoor.
Hoe moeilijk is het om een monteur langs te sturen????????
Reputatie 8
Badge +16
Internet via de LAN kabel moet op poort 1 of 2 van het modem (kijk goed naar de nummers op je modem)
ITV ALTIJD aansluiten op poort 4 of 3.
Badge
Beste Jelmer,

Inmiddels vandaag bijna 60 minuten met de technische dienst aan de telefoon gehangen. Na 30 minuten was men zo vriendelijk om mij terug te bellen. We hebben echt alles geprobeerd in dat uur, maar we krijgen het niet aan de praat. Als laatste mogelijkheid gaat men nu een nieuwe modem opsturen, wat ook weer 3 werkdagen duurt. Even afwachten of dat straks gaat werken. Mijn vraag is nu om in ieder geval de abonnementskosten van januari aan mij te vergoeden, gezien we sinds Kerst geen TV meer kunnen kijken en internet via de kabel eveneens niet werkt.

Via de mail van de klantenservice heb ik bericht ontvangen dat dit mogelijk is en wanneer de nieuwe modem straks ook niet werkt, dat het abonnement kosteloos beëindigd kan worden, indien men van webcare kan aangeven, dat het geheel niet werkt.

Ik wacht af of het met de nieuwe modem straks alsnog gaat lukken, maar hoop dat ik in ieder geval de kosten over januari kwijtgescholden kan krijgen.
Ik meld mij weer zodra de nieuwe modem is ontvangen.

Gr. Agnes
Reputatie 2
Badge
@bordewijk,

Ik wil de kosten voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten uiteraard voor je vergoeden. Ik zal dit in orde maken zodra we de gehele periode bekend is. Het opzeggen van de diensten omdat het niet werkt, kan wanneer blijkt dat het nieuwe modem geen uitkomst gaat bieden.

Jelmer
Badge
Hoi Jelmer,

We hebben de nieuwe modem aangesloten, maar ook toen bleef hij foutcode 14 geven. Tevens hadden we nu ook geen draadloos internet meer. Uiteindelijk ook deze weer terug gestopt in de doos om retour te zenden. Omdat draadloos internet het enige was wat werkte met de oude modem, hebben we deze toch weer aangesloten, zodat we in ieder geval internet hebben. Tot onze stomme verbazing gaf de TV ontvanger nu foutcode 12 door en gaf aan deze te herstarten.
Dat hebben we gedaan en opeens werkt alles weer! Abonnementsnummer en pincode opnieuw in moeten voeren en we hebben weer beeld.
Ook internet via de kabel werkt weer!

Ik zal de onlangs toegezonden modem weer retourneren en ben blij dat nu eindelijk alles weer naar behoren werkt.
Ik hoop dat je mij in ieder geval de periode van 25 december 2012 tot aan vandaag 3 februari zou willen vergoeden qua abonnementskosten.
Dank voor je hulp in ieder geval!

Gr. Agnes
Reputatie 4
Badge +3
@bordewijk,

Dat is erg fijn om te lezen, ik stuur je een privé bericht met daarin een voorstel qua compensatie.

Henk
interactive tv kan ik niet starten?
Reputatie 7
Badge +13
Als je problemen met je interactieve TV hebt, dan zijn er een aantal stappen die je kan doorlopen.

-Herstart je modem
-Herstart je TV ontvanger
-Reset je TV ontvanger
-Reset je modem
-Vervang de kabel tussen je modem en je TV ontvanger

Heeft dit niet geholpen? Laat dan een reactie in dit topic achter. Dan helpen wij je graag verder!

Reageer