beantwoord

Foutcode F12 ontvanger

• 24 februari 2017
  • 7 reacties
  • 747 keer bekeken

Help, ik heb geen tv ontvangst! Hij geeft foutcode f12 aan. Wie kan mij helpen zodat ik niet zo n belachelijk duur nummer hoef te bellen?
icon

Beste antwoord door Michael 25 februari 2017, 11:14

Hallo Gul,

Foutcode 12 is het resultaat van een communicatieprobleem tussen de ontvanger en het modem. Als je de volgende procedure in juiste volgorde uitvoert, verwacht ik dat het probleem is verholpen.

1. Zet de ontvanger uit.
  2. Reset het modem door het verzonken resetknopje ingedrukt te houden met een paperclip totdat je een 'klik' hoort.
  3. Wacht totdat het internetlampje continu knippert.
  4. Zet de ontvanger aan.

Ik verwacht dat het gaat werken, nadat je de abonnementsgegevens hebt opgegeven.

Deel je het resultaat met ons?
Bekijk reactie

7 reacties

Staat gewoon op de service pagina van Telfort. Met daarbij de te doorlopen stappen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-12-f12.htm

En 50 cent per gesprek is toch niet zo belachelijk duur?.
Badge +1
Hoi Gul, welkom op ons forum!

Heb je al naar de link gekeken die nelly jacoba heeft gedeeld?

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik € 0,50 voor een gesprek met de klantenservice niet veel vind als je daarna geholpen bent, maar een topic aanmaken hier op het forum zien we anders ook heel graag hoor! ;)

Laat je hier nog weten als het opgelost is? 🙂
Hallo, ik dacht dat de kosten rond de 0,80 cent per min waren😁 Ik ga direct bellen! Dankjewel
Zie dat ik nu te laat ben met bellen😩. Bedankt voor de link Nelly, daar had had ik de stappen van al doorlopen. Dit zonder resultaat.
Internet doet het wel goed?
Nieuw kabeltjes modem/ontvanger geprobeerd?
Software ontvanger opnieuw geladen?
Anders wordt inderdaad morgenochtend even bellen.
Of even wachten of webcare morgenochtend nog even langs komt hier.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Gul,

Foutcode 12 is het resultaat van een communicatieprobleem tussen de ontvanger en het modem. Als je de volgende procedure in juiste volgorde uitvoert, verwacht ik dat het probleem is verholpen.

1. Zet de ontvanger uit.
  2. Reset het modem door het verzonken resetknopje ingedrukt te houden met een paperclip totdat je een 'klik' hoort.
  3. Wacht totdat het internetlampje continu knippert.
  4. Zet de ontvanger aan.

Ik verwacht dat het gaat werken, nadat je de abonnementsgegevens hebt opgegeven.

Deel je het resultaat met ons?
Badge +1
Hi Gul, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!

Reageer