beantwoord

Foutcode AVS-500-REF-99

• 23 september 2020
  • 21 reacties
  • 1666 keer bekeken

Reputatie 1

Ik neem veel programma's seriematig op en sinds 1 week krijg ik bij sommige programma,s steeds dezelfde foutcode en heeft hij het dus niet opgenomen.

Ik.heb mijn modem al opnieuw opgestart mijn tv kastje al weer opnieuw opgestart. Ook heb ik de seriematige opname er al weer eens uit verwijderd en weer opnieuw erin gezet en weer die zelfde foutcode op tv kastje.

Wat betekend deze code en waarom krijg ik hem alleen bij sommige programma's??

icon

Beste antwoord door Niek - Telfort 7 oktober 2020, 14:46

Wat balen is dit zeg. Bij KPN en ongetwijfeld bij ons ook, zijn er meer mensen die dit ervaren. Kijk maar eens naar dit topic van KPN. Ik denk dat we echt moeten wachten op een volgende update om onder andere dit probleem op te lossen. Voor nu heb ik in ieder geval geen oplossing jammer genoeg. 

Bekijk reactie

21 reacties

Goedendag,

Exact deze melding krijg ik ook. Maar dan bij KPN. Geen oplossing te vinden. Ook helpdesk komt er niet verder mee. Vond deze meldling bij Telfort via Google. Ben erg nieuwsgierig of er meerdere mensen zijn met dit fenomeen.

Hans

Reputatie 1

Hoi, 

Telfort en KPN zijn samen gegaan en gebruiken zelfde apparatuur dus dan is het niet zo raar dat u met kon dezelfde melding kunt krijgen als ik krijg. Ik krijg het echter dagelijks bij 2 programma's van de meer dan 20 die ik opneem per week.

Hopelijk vinden ze snel een oplossing.

Groeten Natasja

Hallo Natasja, 

Op het moment heb ik het met Frank Visser, geen peil op te trekken hoe en wanneer de opname niet lukt. Ook heb ik de ene opname een titel voluit geschreven en een opname, zelfde datum/tijd met een nummer: S011014 bijvoorbeeld. Dus dan is dat Seizoen 1 aflevering 14 ik snap er echt niets van. 

Reputatie 1

Hoi Hans,

dat is idd ook 1 van de programma's die de code bij mij geeft. En ook ik krijg idd de ene keer titel en de andere keer cijfers. 

hopelijk kunnen ze het oplossen wordt er een beetje simpel van.

groeten Natasja

Reputatie 3
Badge +1

Welkom op ons Forum @FlipjeSR. Er spelen op dit moment wat problemen met de ontvangers door de iTV update van laatst. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen dat dit probleem daar ook een gevolg van is, dus laten we kijken of we het probleem kunnen achterhalen en misschien ook op kunnen lossen. Ik kan me voorstellen dat dit voor veel irritaties zorgt namelijk.  

Ik begrijp dat het programma bij sommige seriematige opnames niet afspeelt en je dus deze melding te zien krijgt. Bij andere seriematige opnames kun je het programma wel afspelen. Heb je al deze seriematige opnames via dezelfde manier ingepland? Of heb je sommige misschien ingepland via de app of juist via de ontvanger? En kun je deze opnames, waar je een foutmelding bij te zien krijgt, wel afspelen via iTV Online? Of krijg je hier dezelfde foutmelding te zien? Krijg je verder ook last van deze foutmelding bij losse opnames, of gaat het dan altijd goed? 

Reputatie 1

@Niek - Telfort tot een 1,5 week geleden nergens problemen mee gehad. En nam hij alle programma's gewoon normaal op. Zinds 1,5 week terug ineens bij 3 programma's van de 20 die ik intik deze melding elke dag.

Ik kijk alleen maar tv via mijn tv kastje en normale tv dus of het via itv wel lukt durf ik niet te zeggen gezien ik die nog nooit gebruikt heb. 

Als ik normaal een programma 1x intik dan heb ik de melding nog nooit gehad. Dus gek genoeg alleen met 3 van de 20 seriematige programma's waarvan meester visser idd 1 van de programma's is die het geeft bij mij.

Ik tik nu het programma standaart elke dag en los in en de seriematige staat er nu en de ene waar alle tekst dus de titel van programma staat geeft de melding de losse die alleen cijfers in beeld geeft kan ik wel zien.

@Niek - Telfort 

Bedankt voor de reactie. Ik neem meestal op via de gids op de box. Nooit op de iTV. Daar werk ik eigenljk zelden mee. Wel nu geprobeerd het via iTV te kijken bij de zendingen die dus niet goed gaan. ook daar hetzelfde fenomeen. ook neem ik wel eens op als ik het al zit te kijken, en dan druk ik op Rec. Ook dan maakt hij de fout. Maar ik plan altijd serie opnames, dus nooit één aflevering. Vreemd blijft ook dus dat we twee dezelfde afleveringen hebben iedere keer. Dus éénmaal volledig met titelomschrijving en de andere met de S011014 code. Dus Seizoen 1 10 aflevering 14. De ene keer is de code te kijken en de andere keer de omschrijving compleet. Altijd verschillend.

Ik hoop dat er een oplossing voor gevonden kan worden. Ben altijd bereid test konintje te spelen hoor, dus als ik iets moet uitproberen lees ik het graag. 

Hans

Reputatie 3
Badge +1

Misschien een open deur, maar heb je de ontvanger al helemaal gereset? Hoe je dat doet lees je hier. Verder heb je alle seriematige opnames op dezelfde manier ingepland? 
Ik ben toch wel benieuwd of je de programma's terug kunt kijken via iTV Online. Zou je dit eens willen proberen? Inloggen kan met je abonnementsnummer van iTV en je pincode. Deze gegevens kun je aan de hand van deze pagina achterhalen. 
Met een losse opname kun je de programma's die het niet doen wel afspelen? 

Zou je mij verder kunnen vertellen welke programma's je niet af kunt spelen bij een seriematige opname (en hoe je deze opnames hebt ingepland)? Daarbij ontvang ik graag de naam van het programma, de zender en de datum en tijdstip waarop het programma op tv was. Hetzelfde geldt voor jou @FlipjeSR.   

Daarnaast mag je jouw Forumprofiel aanvullen met de naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant. Hetzelfde geldt ook hier voor jou @FlipjeSR.   

@Niek - Telfort 

Reeds in het begin van deze discussie heb ik duidelijk gemaakt dat het bij mij op dit morment om Frank Visser opnames gaat die iedere dag komen. Dat is dus die van Word u al geholpen. Ik ga hier Maandag dan verder mee, want die van gisteren heeft mijn vrouw verwijderd omdat we er niet uit komen. Vanavond komt er weer een aflevering dus kan ik Maandag verslag doen van het één en ander. Akkoord? En natuurlijk ga ik mijn profiel aanvullen, maar zoals ook reeds in het begin van deze discussie vermeld zit ik bij KPN. En niet bij Telfort. Hoop dat dit geen probleem is, maar je hebt dan niets aan de laatste vier cijfers van mijn reknr. Ik ben geen contractant van Telfort. Maar ik vond deze storing via Google bij Telfort en zo heb ik mij aangemeld op dit forum. Maar KPN heeft dezelfde materialen dus maakt het denk ik niet uit. Fijn weeknd. Groetjes, Hans

Reputatie 3
Badge +1

@FlipjeSR Ik had inderdaad meegekregen dat het om Frank Visser ging, maar wellicht dat er nog andere programma's hetzelfde probleem gaven. Wanneer je geen klant bent bij Telfort (had ik even gemist) kan ik helaas niet zoveel met je gegevens. We werken nog in andere systemen namelijk. Wel werken we met dezelfde producten, dus wanneer het aan de Telfort of KPN zijde wordt opgelost, wordt het waarschijnlijk ook voor de andere kant opgelost. Desondanks zal ik jouw voorbeeld en de gegevens wel meesturen wanneer ik dit doorzet om het issue te achterhalen en op te lossen. Hoe meer voorbeelden hoe beter. 

Reputatie 1

Ik heb precies hetzelfde probleem.

En ook alleen bij het programma Mr Frank Visser, Wordt u al geholpen?

Ik krijg code Undefined (500 REF-99) als ik via ITV op de laptop kijk en via de tv zie ik bij mijn opnames vóór het programma een rondje met in het rood de letters Rx.

Reputatie 3
Badge +1

@Druivin @FlipjeSR @moltien, Ik heb nog even wat extra onderzoek gedaan en zie dat klanten op het KPN Forum ook last hebben hiervan (ook bij Frank Visser). Helaas zijn de opnames van Mr Frank Visser niet te herstellen. Doordat SBS6 in de avondprogrammering Europa League wedstrijden tussendoor gepland had zijn deze afleveringen ‘overschreven’. Later hebben ze de afleveringen zelf hersteld qua uitzending, maar dat is voor ons systeem te laat geweest waardoor dit is ontstaan. We zijn inmiddels wel in contact met SBS6 om dit in de toekomst te verbeteren.

Wanneer de problemen nog steeds spelen, ook na het resetten van de ontvanger en het opnieuw instellen van de opname (@moltien heb je dat ook toevallig nog gedaan?), dan hoor ik graag weer van jullie.  

Reputatie 1

Ik heb de ontvanger idd al gereset en ook het opnieuw instellen van de opname.
Niets helpt.

Reputatie 1

Niek  nou niets helpt en helaas krijg ik de foutmelding nu dagelijks bij meerdere programma,s maar dan neemt hij ze gelukkig wel 2x op en dan kan ik de 1 kijken en de andere geeft de foutmelding. En bij frank Visser helpt niks deze neemt hij nooit op behalve als ik de ochtend herhaling in tik. Blijft zeer irritant dat we de melding structueel blijven houden.

Reputatie 3
Badge +1

Wat balen is dit zeg. Bij KPN en ongetwijfeld bij ons ook, zijn er meer mensen die dit ervaren. Kijk maar eens naar dit topic van KPN. Ik denk dat we echt moeten wachten op een volgende update om onder andere dit probleem op te lossen. Voor nu heb ik in ieder geval geen oplossing jammer genoeg. 

Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven vermeld met precies dezelfde foutcode. Echter niet bij het programma van Frank Visser maar bij de serie;

Supernatural.

Ik heb 3 afleveringen opgenomen staan die ik dus nu niet kan terugkijken vanwege deze fout.

Reputatie 1

Ik wil even laten weten dat het probleem opgelost is.

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor de terugkoppeling @moltien. @ThatsMaarten, ervaar jij de problemen nog wel? Als het goed is rollen we deze en volgende week een update uit om de problemen met foutcodes te verhelpen. Wacht dit nog even af, mocht je de problemen nog steeds ervaren.   

Ik heb dat probleem nogsteeds. Nu gisteren met kopen zonder kijken. 

Reputatie 1

Nou echt Telfort ik wordt stapel gek van mijn tv kastjes. Ik ben over gezet naar KPN en nou niets anders dan ellende voorheen nooit echt problemen gehad en als er iets was had ik het zo verholpen. Nu ben ik dagelijks aan klooien met mijn modem en tv kastjes om maar een beetje normaal tv te kunnen kijken. Ik erger me groen en geel.

Krijg de foutcode nu dagelijks bij meerdere programma,s geregeld valt ineens mijn tv kastje uit en start weer opnieuw op. Dan valt de wifi verbinding weer weg en kan ik weer niks. Nu ben ik programma aan kijken die ik opgenomen heb zodra ik op stop klik moet ik eerst in mijn lijst het programma weer opzoeken alvoors ik hem kan wissen. Dan wil ik een ander programma kijken kan hij ze niet in laden. Heb ik alles opnieuw op moeten starten omdat kastje niks meer wil. Kan ik eindelijk weer kijken. Krijg ik na programma 2 het zelfde geklooi. Inmiddels al terug naar fabrieksinstelingen gezet helpt niks nu software verwijderd en maar weer wachten.

En het kastje blijft steeds hangen op 95% krijg dan de lege menu balk en dan kan ik niks meer grrrr.

Telfort los het op ik wordt hier gek van. 

Zijn er meer die dit nu hebben???

Groeten Natasja

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Druivin, ik kan me goed voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Doordat je overgezet bent naar KPN kan je vanaf nu terecht bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. Als je via een van deze wegen contact opneemt, helpen mijn collega's je verder om dit op te lossen.

Reageer