beantwoord

Foutcode 846 op tv

• 2 augustus 2020
  • 16 reacties
  • 47 keer bekeken

Reputatie 1

Gister heb ik de bank verzet en daarbij het tv kastje ook … toen alle kabels uit modem en tv kastje gehaald … alles weer netjes gemaakt en weer in modem en tv kastje gestoken ... 

daarna bij het opstarten dit scherm …

Opnieuw opstarten stroom eraf en erop reset met gaatje etc maar helemaal 0 

heb dit modem 

En dit tv kastje 

Help 😳🥺

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Galdor68 2 augustus 2020, 14:44

@Rob Elim met een koper verbinding niet de wan aansluiting gebruiken maar van de stekker in de muur naar de DSL poort!! Je zal met de WAN poort nooit signaal krijgen dat is voor een glasvezel aansluiting.

Bekijk reactie

16 reacties

@Rob Elim je hebt 1 van de 4 gele poorten op de v8 gebruikt? Heb je eerst alles stroomloos gemaakt voor je de kabels los trok?

Reputatie 1

@Rob Elim je hebt 1 van de 4 gele poorten op de v8 gebruikt? Heb je eerst alles stroomloos gemaakt voor je de kabels los trok?

Heb 2 in gebruik 1 van modem naar tv kastje 

en 1 van tv naar modem …

en eerst stroomloos nee alles eruit en toen alles uit de knoop was er weer ingeklikt 😬

alles deed het wel voor de verplaatsing 🙄

Reputatie 1

Reputatie 1

Reputatie 3
Badge +2

Ik zag dat het V8 modem via WAN  is aangesloten , dat signaal komt direct uit het glasvezelmodem?

Misschien de TV ontvanger naar fabrieksinstellingen  terugzetten ?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Mocht je een glasvezelverbinding hebben dan  die even  2 minuten spanningsloos. maken

Reputatie 1

Ik zag dat het V8 modem via WAN  is aangesloten , dat signaal komt direct uit het glasvezelmodem?

Mocht je een glasvezelverbinding hebben dan  die even  2 minuten spanningsloos. maken

Ik heb geen glasvezel hier hoor … heb hier nog oude stekker in de muur van telefoon … 😬🙈

Reputatie 1

Zelfs terug zetten lukt niet krijg gelijk dit beeld weer 

Reputatie 1

Zelfs terug zetten lukt niet krijg gelijk dit beeld weer 

Dus als ik terug zetten naar fabrieks en op oké druk gaat ie naar dit scherm 

Reputatie 3
Badge +2

Internet werk wel?

Reputatie 3
Badge +2

Als ik zo kijk bij de gele stekker aan de modemzijde zit die er niet zo fris uit , net of de kabel wat los is uit de stekker. Mischien deze kabel even geheel vervangen 

Dus kabel van modem naar tv ontvanger op lan 1

@Rob Elim met een koper verbinding niet de wan aansluiting gebruiken maar van de stekker in de muur naar de DSL poort!! Je zal met de WAN poort nooit signaal krijgen dat is voor een glasvezel aansluiting.

Reputatie 8

Als ik zo kijk bij de gele stekker aan de modemzijde zit die er niet zo fris uit ,…

Inderdaad maar eens een andere kabel nemen.

Vanuit de reactie van @Rob Elim eerder hier in het onderwerp, een close-up gehaald.

Ik heb geen glasvezel hier hoor … heb hier nog oude stekker in de muur van telefoon … 😬🙈

Voor koper - heb je de DSL-kabel in je foto niet aangesloten.
(Voorgaande afbeelding links het poortje van de gele stekker).

Maar wel een kabel in de WAN-poort. Hoe zit dat dan?
Met een verkeerde connectie zul je in ieder geval geen TV-onvangst krijgen op deze wijze.
(Het lampje ervan brandt ook niet heh).

Reputatie 1

Dit lijkt het te zijn Galdor68 👍🏻

hij is nu de software aan het downloaden en er branden nu veeeeel meer lampjes op t modem 🥳🥳🥳 nog even afwachten of t straks weer allemaal doet 

Reputatie 1

Ik had natuurlijk heel logisch ( toch ? ) het rode stekkertje in het rode vakje op modem te drukken 😬

Ik had natuurlijk heel logisch ( toch ? ) het rode stekkertje in het rode vakje op modem te drukken 😬

Soms helpt het om eerst een foto te maken 📸 😉

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Rob Elim, welkom bij ons op het forum. Ik heb je berichten even afgesplitst en je een eigen topic gegeven, doordat het niets met het andere topic te maken had blijft het zo overzichtelijker :slight_smile:  Zo te zien hadden Galdor en Babylonia de oorzaak al kunnen noemen, waardoor het nu opgelost is en je weer tv kunt kijken. Ook het internet zal het nu weer doen, met alleen een powerlampje op de Experia Box doet die verder niets. 

Reageer