beantwoord

Foutcode 846

• 13 februari 2014
  • 11 reacties
  • 13495 keer bekeken

Mijn stroom werd vanmorgen onderbroken door enexis vanwege werkzaamheden in mijn wijk.Na een half uur ging de stroom er weer op en dacht zo mijn tv doet het weer.Maar nix is waar.Kreeg een foutcode 846 en F14 dat mijn tv ontvanger niet wilde opstarten en mijn software.Nu heb ik dit 4 weken terug ook gehad,contact met telfort gehad en die konden mij niet vertellen wat de fout was en stuurde mij een nieuwe modem.Ook toen deed dioe nog niets.Ik weer gebeld en moest afwachten tot ze de fout hadden gevonden.Vrijdags zelf maar eens gekeken en ja hoor alles deed het weer.Nu 3 a weken later weer hetzelfde probleem en foutcode 846 dus maar weer een mail gestuurt naar telfort en god weet hoelang ik nu weer moet wachten.Denk toch dat ik maar overstap naar iest anders want als ik om de 3 a 4 weken dit probleem steeds heb en telfort niet weet waar die fout vandaan komt kan ik beter maken dat ik wegkom bij telfort want vind dit in en in diep triest.Ben toch niet van plan om steeds zonder tv te zitten omdat telfort de fouten niet kan oplossen met een foutcode 846
icon

Beste antwoord door Michael 28 juli 2014, 14:32

@went,

Erg naar dat het probleem zich na een simpele stroomonderbreking weer voor lijkt te doen.

De verbinding opzeggen kan helaas niet zomaar, op basis van het bovenstaande verhaal.

Ik verwacht dat er een structurele reden is waardoor hetzelfde probleem zich elke keer voordoet na een stroomonderbreking.
Graag zou ik willen weten of er nog meer apparatuur aangesloten is op het modem dan de tv-ontvanger, bijvoorbeeld een telefoontoestel en een (eventuele) laptop/PC (bedraad dus).
Het kan zo zijn dat één van deze apparaten verstoring geeft op de tv-ontvanger.

Hoe dan ook, verwacht ik dat het probleem dat ervaren wordt, zeker niet onoplosbaar is.

Ik zie je reactie tegemoet.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Tot op de dag van vandaag ben ik nooit terug gebeld wat nu eigenlijk het probleem 846 moet betekenen Foei Telfort !!!
Reputatie 8
Badge +18
Reset je modem eens d.m.v. met een puntig voorwerp gedurende 30 sec achterin je modem in het kleine gaatje te drukken 
Ook dat heb ik gedaan maar blijft de fout geven dus waar zit het dan? En 3 a 4 weken kreeg ik ook al een ******** verhaal zelfde als ik nu in hun mail terug kreeg maar de foutcode 846 blijft.Tv ontvanger blijft resetten en steeds eerst de foutcode 15 daarna spring die over in 846
Reputatie 8
Badge +18
Als je foutcode 846 intypt op google kwam ik o.a. iets over een ontbrekende dll tegen.
Kun je wel internetten via je modem 
Ik heb deze foutcode ook gehad.  Bij mij kwam het doordat ik een router had geinstalleerd voor wifi, maar dat was niet nodig omdat het modem van Telfort al een ingebouwde router heeft. Toen ik de router verwijderde was het probleem opgelost.
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem, eerst foutmelding 15 gevolgd door 846
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem, eerst foutmelding 15 welke vervolgt word door foutmelding 846.

Alles geprobeerd, ook reset router en software verwijderen / herstellen TV ontvanger. Nog even en ik zet het bij grofvuil.
Reputatie 1
Vorige keer ben ik uren bezig geweest om weer beeld te krijgen na een stroom storing.
- Opnieuw opstarten en dan 10 min wachten en dan weer opnieuw opstarten en 10 min wachten. Dit heb ik twee uur volgehouden;

Toen dit niet werkte moest ik van jullie de volgende stappen ondernemen:
- Router resetten;
- Software verwijderen.
- Terug naar fabrieksinstelling;

Software verwijderen werkte niet dan kregen wij een nieuwe foutmelding. Ook het terugzetten naar fabrieksinstelling deed het niet want dan gaf hij een andere foutmelding. Vervolgens ging hij uit en startte opnieuw op.

Na een keer of 10 was ik er klaar mee, ik heb hem toen aan laten staan en ik ben naar bed gegaan.

Volgende dag had ik beeld....!!!

Echter werkte het heel slecht. Zo liep hij steeds vast bij het zappen en ook het voor en achteruit spoelen deed het niet en was een drama. Maar we hadden beeld 🆒 vandaag moest het stroom er weer af wegens een verbouwing en we kunnen opnieuw beginnen. Ik ben alweer dik een uur mee bezig.

Laatst hebben jullie mij een afstandbediening gestuurd, ik hoefde geen adres achter te laten want door een reactie te geven op het forum was mijn IP bij jullie zichtbaar en wisten jullie wie ik was.

Nu mogen jullie hetzelfde doen bij mijn account. Ik wil alles opzeggen: Telefoon, internet en televisie want ik ben er helemaal klaar mee en ga weer terug naar mijn oude provider.
Reputatie 8
Badge +2
@went,

Erg naar dat het probleem zich na een simpele stroomonderbreking weer voor lijkt te doen.

De verbinding opzeggen kan helaas niet zomaar, op basis van het bovenstaande verhaal.

Ik verwacht dat er een structurele reden is waardoor hetzelfde probleem zich elke keer voordoet na een stroomonderbreking.
Graag zou ik willen weten of er nog meer apparatuur aangesloten is op het modem dan de tv-ontvanger, bijvoorbeeld een telefoontoestel en een (eventuele) laptop/PC (bedraad dus).
Het kan zo zijn dat één van deze apparaten verstoring geeft op de tv-ontvanger.

Hoe dan ook, verwacht ik dat het probleem dat ervaren wordt, zeker niet onoplosbaar is.

Ik zie je reactie tegemoet.
Reputatie 1
Ook op basis van bovenstaande ervaring kan ik mijn verbinding dus wel opzeggen. Bij Telfort geldt alleen een opzegtermijn van 1 maand.

Er is niets op aangesloten en alle stappen heb ik al doorgelopen met je collega, ik word vandaag door je collega teruggebeld maar mijn boodschap zal niet anders zijn.
Reputatie 8
Badge +2
@went,

Het streven is dat het probleem wordt opgelost.
Indien je vandaag wordt teruggebeld door een collega en die het probleem niet (goed) kan verhelpen, kunnen we (kosteloos) een monteur aansturen om de situatie op locatie na te laten kijken.

Michael