beantwoord

Foutcode 840, 845 en 846

• 20 juni 2019
  • 5 reacties
  • 383 keer bekeken

Goede avond,

Sinds gisteren ineens de foutcodes 840, 845 en 846 op de Arris, type weet ik zo niet. Dit is van het een op het andere moment gebeurd, de andere tv waar ook een Arris achter zit, werkt gewoon zonder problemen en fouten.
Het zelfde geld voor internet, dit werkt zonder problemen.

De stap voor stap probleemoplossing heb ik meerdere keren gedaan zonder oplossing helaas.

Wat nu, krijg ik nu een nieuwe, of wat moet ik hiermee doen?
icon

Beste antwoord door radial 22 juni 2019, 21:15

Hallo @Bart - Telfort @Enterprise
Probleem voor nu opgelost,als het volgt

Heel het netwerkt thuis stilgelegd, alle utb kabels uit de experiabox gehaald. Probleemoplosser doorgelopen, waarbij op een gegevenmoment de software van de Arris weer actief werd, alleen geen beeld.
Oranje lampje van de service op experiabox brande nu ook oranje (was eerst gewoon groen), waarna ik deze via de herstelknop hersteld heb en het lampje weer groen werd. Nu allees weer opnieuw opgestart, en probleem voor nu opgelost, alles incl. locaal netwerk doet het weer als voorheen.

Oorzaak hiervan -> geen idee
Tijdsduur voor oplossing -> 2 avonden en een halve middag met oplossingen testen.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +19
In de probleemoplosser lees ik niets over het herstarten (30 seconden de stekker eruit) en eventueel het resetten van de TV-ontvanger.
Heb je dit al geprobeerd..?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @radial, dat zijn een hele rits aan foutcodes, allemaal op een ontvanger. De overige diensten werken nog naar behoren, dat is fijn. Ook na het doorlopen van de probleemoplosser op deze pagina blijft het probleem bestaan begrijp ik. :(

Ik ben nog wel even benieuwd hoe de ontvanger is aangesloten op het modem? Is dat met een kabel of draadloze adapters? In het laatste geval wil ik je vragen om deze stappen eens te doorlopen. En wat gebeurt er als je de ontvangers omruilt van plek? Verhuist het probleem dan mee?
Hoi @Bart - Telfort , de Arris zit aangesloten met kabel, via switch naar de experiabox toe. Heb het ter info ook met directe kabel alleen op de experiabox gedaan en de gehele probleemoplosser geprobeerd, helaas ook zonder resultaat.

@Enterprise de resetoptie heb ik ook al geprobeerd, ook in menu terug naar fabrieksinstellingen, maar helaas alles met geen resultaat.

Heb verder dus ook geen idee meer hoe dit op te lossen, lijkt erop (omdat verder alles gewoon prima werkt) dat de Arris de geest heeft gegeven.
Hallo @Bart - Telfort @Enterprise
Probleem voor nu opgelost,als het volgt

Heel het netwerkt thuis stilgelegd, alle utb kabels uit de experiabox gehaald. Probleemoplosser doorgelopen, waarbij op een gegevenmoment de software van de Arris weer actief werd, alleen geen beeld.
Oranje lampje van de service op experiabox brande nu ook oranje (was eerst gewoon groen), waarna ik deze via de herstelknop hersteld heb en het lampje weer groen werd. Nu allees weer opnieuw opgestart, en probleem voor nu opgelost, alles incl. locaal netwerk doet het weer als voorheen.

Oorzaak hiervan -> geen idee
Tijdsduur voor oplossing -> 2 avonden en een halve middag met oplossingen testen.
Reputatie 8
Badge +19
De oorzaak van zoiets is soms inderdaad niet te achterhalen...
Je hebt er in ieder geval goed aan gedaan om 'back to basics' te gaan en je netwerk op deze manier te 'resetten'.
Reputatie 8
Badge +11
Super, fijn dat je het op deze manier hebt kunnen oplossen. Mocht het probleem zich weer voordoen, dan horen wij dat graag.

Wanneer je nog andere vragen hebt, dan uiteraard ook. 🙂

Reageer