beantwoord

Foutcode

• 24 september 2018
  • 39 reacties
  • 794 keer bekeken

Beste telfort,

Toch weer sinds een aantal weken minimaal 2 a 3 x per week een foutcode. Welke foutcode geeft deze niet aan. Iedere keer het kastje recetten en dan doet me verbinding het weer.
Internet werkt wel gewoon volgens de wifi. Maar alleen geen zenders. Het gebeurt tot nu toe niet wanneer ik tv zit te kijken maar bij het opstarten van de tv... ik word er nu een beetje gestoord van.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 6 oktober 2018, 11:01

Het is nog niet verholpen dus, duidelijk. Ik zie dat de monteur in de wijk een wijziging heeft aangebracht in de aansluiting, maar zonder effect nog. Ik heb nu een nieuwe monteur aangestuurd, die ook bij jou thuis zal komen kijken naar de aansluiting. Je kunt daarvoor een afspraak maken via het eerder genoemde nummer 088-2000121. Laat je ons weer weten hoe het daarna gaat?
Bekijk reactie

39 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Een update is onlangs niet bij iedereen lekker verlopen. Dat resulteerde regelmatig in fout 561 of 561. Aangezien het bij jou sinds een paar weken is, maar dan zonder foutnummer, vermoed ik dat het met hetzelfde probleem te maken heeft.
Heb je de ontvanger al eens gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Bij genoemde fout is het overigens raadzaam om de reset uit te voeren zonder andere apparatuur aangesloten aan de router. Mocht er bij jou nog meer aan de router hangen is het verstandig dit tijdelijk af te koppelen tot na de reset van de ontvanger.
Zeker is me router al eens ge reset. Daatbij heb ik geen ander apparatuur aan de ontvanger zitten..
Dan je tv ontvanger uit zetten, je modem resetten en nadat deze weer helemaal is opgestart je tv ontvanger weer aan.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Beste nelly jacoba dit heb ik al meedere malen gedaan.
Dan moet Telfort eea voor je nakijken.
Staat je klantnummer en postcode/huisnummer al in je forumprofiel?
Vast wel gezien dit probleem zich vaker voor gedaan heeft bij mij.. ongeveer een jaar geleden. Het verschil hiervan is dat er toen wel een foutcode bij stond en nu niet
Reputatie 8
Badge +11
Hi Carina, ik kan me voorstellen dat je er gestoord van wordt. Je wilt gewoon tv kijken en niet een foutmelding in beeld komen. De melding van vorig jaar zag ik ook staan. Is er sindsdien nog iets in de aansluiting veranderd? Zou je ook een foto kunnen maken van de foutmelding die je precies krijgt? Dan kan ik daarmee kijken wat voor melding het precies is.
Ha jasper,

Kpn is toen langsgeweest en er is niks mis met mijn aansluiting. Kon kpn vertellen zonder dat diegene mijn aansluiting bekeken heeft. Al is deze door kon zelf aangesloten maar er zat een kabel te strak in het kastje buiten verderop zij de beste man. Daarna is het probleem een tijd weggeweest. Af en toe kwam deze terug maar ik nam dat voor lief... nu werd t erger en heb k het kastje nog net niet uit het raam gegooid. Maar zodra de melding in beeld komt maak ik een foto.

Wordt vervolgd.
Reputatie 8
Badge +11
De verbinding tot en met de Experia Box heeft wel een goede snelheid, maar er zijn nu ook verbrekingen zichtbaar die ik gisteren nog niet zag. Dat lijkt erop dat de modem zelf de verbinding ook verliest, mogelijk speelt er iets vergelijkbaars als een jaar geleden. Ik heb voor de zekerheid alvast een melding aangemaakt dat er een monteur kan komen kijken naar de verbinding, via 088-2000121 kan je in contact komen met onze monteurspartner Guidon om een afspraak in te plannen.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Carina, ik zie dat de monteur gisteren is geweest. Hoe is het bezoek verlopen, werkt alles nu weer naar behoren?
Beste jasper,

Er is inderdaad een monteur bij mij in de wijk aan de slag geweest. Ik heb helaas nog niet kunnen checken of alles na behoren werkt. Hopelijk is hier morgen tijd voor. Zodra ik wat weet geef ik het door. Mocht het niet naar behoren werken werd mij door guidon verzocht meteen de klamtenservice in te lichten wanneer telfort er weer uit ligt dan zou dit liggen aan het modem of tv kastje en niet aan de bekabeling. Aldus guidon.

beste jasper

Helaas nog hetzelfde probleem. Zoals je kunt zien
Reputatie 8
Badge +11
Het is nog niet verholpen dus, duidelijk. Ik zie dat de monteur in de wijk een wijziging heeft aangebracht in de aansluiting, maar zonder effect nog. Ik heb nu een nieuwe monteur aangestuurd, die ook bij jou thuis zal komen kijken naar de aansluiting. Je kunt daarvoor een afspraak maken via het eerder genoemde nummer 088-2000121. Laat je ons weer weten hoe het daarna gaat?
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Carina125, ik zie dat er nog geen afspraak is gemaakt met de monteur. Heb je al kans gehad om contact op te nemen met de monteurs?
Ha jasper nee dat klopt. Ik moest een week weg vanwege mijn werk. Ik ben net thuis dus ik ga de afspraak vandaag nog inplannen
Reputatie 8
Badge +11
Ah, dat verklaart het inderdaad. Welkom terug 🙂 Als de monteur is geweest hoor ik het resultaat graag van je.
Ha jasper. Dat verklaart idd het resultaat. Maar nu wilde ik gisteren de afspraak plannen maar k kom de site niet meer in. Omdat mijn afspraak er niet in staat. Via een oude link kom ik er wel in. Alleen staan dan de opmerkingen voor de monteur er niet meer in. Dus ik denk dat ik guidion even bel. Want ik neem aan dat ze daar wel op de hoogte zijn wat er de afgelopen keer gedaan is?
Reputatie 8
Badge +11
De oude link is vermoedelijk voor de vorige afspraak, waardoor de resultaten daarvan er niet bij staan. Als je Guidion kunt bellen zal de afspraak het snelste gemaakt kunnen worden, zij zullen inderdaad op de hoogte zijn van de geschiedenis.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Carina, ik zie nog geen datum in het systeem staan. Is het via het telefoonnummer nog gelukt om een afspraak te maken?
Beste jasper. Ja het is gelukt om een afspraak te maken. Morgen tussen 10 en 12 uur komen ze langs om de boel te controleren. Als daar wat uitgekomen is laat ik dit zsm weten.
Groeten carina
Reputatie 8
Badge +10
Hoi Carina! Mijn collega heeft vakantie, daarom neem ik je topic van hem over 🙂 Fijn dat het gelukt is met de afspraak, laat maar weten hoe het afgelopen is vanochtend.
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen Carina, ik hoop dat de monteur het probleem voor je heeft kunnen oplossen. Je weet ons te vinden mocht je nog vragen hebben.
Beste alexandra

Guidion is langsgeweest alles gereset en er bleek geen fout oid in mijn tv kastje of modem te zitten. Alles werkte volgens de monteur naar behoren. Hij raadde mij aan om de kabel weg te werken. Hier kan de fout inzitten. Ik had de kabel nog niet weggewerkt vanwege het feit dat internet en tv nog niet voldoende en optimaal gewerkt heeft. Dus het probleem moet zich voordoen in de kabel. Deze kabel toen der tijd gekregen van guidion. Ik heb geen nieuwe kabel gekregen oid en de meneer attendeerde mij deze zelf weer aan te schaffen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb er niet voor gestudeerd maar ik heb er nog nooit van gehoord dat het wegwerken van een kabel een storing kan verhelpen.
Reputatie 8
Badge +10
Hi Carina! Fijn dat de monteur langs geweest is, werkt alles sinds hij vertrokken is? Ik vind het ook wel een beetje bijzonder klinken, dat stukje over de kabel en het wegwerken daarvan. Gaat het om de kabel die van de tv-ontvanger naar de Experia Box gaat, en dat die zou moeten worden vervangen?

Reageer