beantwoord

Foutcode 563 op iTV

  • 11 april 2018
  • 3 reacties
  • 638 keer bekeken

Ik heb al 2 dagen tv gerund, er is een fout F563, ik heb alles goed gedaan, vele malen, maar er is altijd een fout F563.Het internet werkt prima.

Titel aangepast in verband met vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 12 april 2018, 11:09

Hi Flunt,

Wat vervelend dat je deze foutmelding krijgt! De melding wijst op een fout in de verbinding tussen de tv-ontvanger en het netwerk, dus hier zou ik even wat dieper op in willen gaan.
Als eerste wil ik vragen of je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset? Zo ja, zou je dan de tv-ontvanger direct op het modem willen aansluiten met een ethernetkabel, zodat we de verbindingsset als oorzaak kunnen uitsluiten? Ook kun je hier terugvinden hoe je de verbindingsset kunt koppelen.
Ook wil ik vragen of je andere externe apparaten aangesloten hebt op je modem, zoals bijvoorbeeld een router of mediaspeler? Zo ja, zou je dan de apparaten die je ook op het netwerk gebruikt één voor één uit willen zetten en willen kijken of de tv-ontvanger na 5 minuten nog steeds de pop-up weergeeft?
Of maak je gebruik van een splitter? Het kan zijn dat de tv-ontvanger door bijvoorbeeld een defecte splitter geen verbinding kan maken met het netwerk.

Ten slotte zou ik je in ieder geval willen vragen om een reset te doen van de tv-ontvanger en van het modem.

Ik hoor graag van je of je iets hebt aan deze tips!
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hi Flunt,

Wat vervelend dat je deze foutmelding krijgt! De melding wijst op een fout in de verbinding tussen de tv-ontvanger en het netwerk, dus hier zou ik even wat dieper op in willen gaan.
Als eerste wil ik vragen of je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset? Zo ja, zou je dan de tv-ontvanger direct op het modem willen aansluiten met een ethernetkabel, zodat we de verbindingsset als oorzaak kunnen uitsluiten? Ook kun je hier terugvinden hoe je de verbindingsset kunt koppelen.
Ook wil ik vragen of je andere externe apparaten aangesloten hebt op je modem, zoals bijvoorbeeld een router of mediaspeler? Zo ja, zou je dan de apparaten die je ook op het netwerk gebruikt één voor één uit willen zetten en willen kijken of de tv-ontvanger na 5 minuten nog steeds de pop-up weergeeft?
Of maak je gebruik van een splitter? Het kan zijn dat de tv-ontvanger door bijvoorbeeld een defecte splitter geen verbinding kan maken met het netwerk.

Ten slotte zou ik je in ieder geval willen vragen om een reset te doen van de tv-ontvanger en van het modem.

Ik hoor graag van je of je iets hebt aan deze tips!
Ik gebruik alleen de kabel, er is niets anders aangesloten, ik heb de kabel verschillende keren gewijzigd, uitgeschakeld, alle methoden toegepast die op internet staan.
Reputatie 8
Badge +11
Kun je ergens een andere kabel vandaan toveren en het daarmee eens testen? In neem aan dat je die 2 resets hebt gedaan waar Rozemarijn om vraagt?

Reageer