beantwoord

Foutcode 561, ontvanger kapot ?

• 2 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 862 keer bekeken

Omdat ik merkte dat de laatste 2 dagen mijn ingeplande programmas niet werden opgenomen en ik niet meer bij de reeds opgenomen programmas kon komen ging ik de ontvanger resetten. Dat was het begin van een middag met een hoop gedoe.
Kort samengevat komt het er op neer dat ik de modem en ontvanger diverse malen gereset heb.....zonder resultaat.
Mijn ntvanger blijft foutcode 561 aangeven.

Voor alle duidelijkheid,...wifi werkt en de telfort-app werkt ook

Ikkan niets verzinnen dat de ontvanger dus kapot is.

Graag contact

Vriendelijke groet
Marcel
icon

Beste antwoord door Flunt 8 augustus 2018, 19:06

dank u, iedereen! Vanaf de ochtend van vandaag, na een regenbui 's nachts, is het modem ingeschakeld en verdiend. Het probleem voor vandaag is niet meer.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi Marcel,

Foutcode 561 betekent niet dat de ontvanger defect is. Het gaat aan dat er communicatiefout is opgetreden. Dit wordt vaak (in het geval van deze foutmelding) veroorzaakt door andere hardware die aangesloten is op het modem. Wil je de volgende procedure eens uitvoeren en mij vertellen of dat geholpen heeft? :)

1. Zorg dat alle randapparatuur van het modem is afgekoppeld.
  2. Zet de tv-ontvanger uit met de powerknop.
  3. Reset het modem en wacht totdat het internetlampje continu knippert.
  4. Sluit alleen de tv-ontvanger bekabeld aan en schakel de tv-ontvanger weer in.
  5. Als het modem en de tv-ontvanger geheel zijn opgestart mag de rest van de randapparatuur weer worden aangesloten.

Benieuwd naar je reactie!
Ik heb sinds de ochtend toen ingeschakeld, er een foutmelding 561 was, ik heb alles geprobeerd, maar het werkt niet. Het modem toont nog steeds fout 561, help alstublieft

Admin: gegevens verwijderd
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt je privégegevens beter uit je post halen. Nu kan iedereen ze zien.
Drie puntjes onder je post > Bewerk. Dit kan tot een uur na plaatsing.

Je hebt de handelingen door Michael beschreven (boven jouw post) ook uitgevoerd?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Flunt, wat irritant dat je steeds foutcode 561 krijgt. Dat is niet fijn, dat begrijp ik goed. Je geeft aan alles al geprobeerd te hebben. Ook de stappen hierboven van Michael? Ik hoor het graag. Mocht dat niet werken, dan gaan we verder zoeken.
dank u, iedereen! Vanaf de ochtend van vandaag, na een regenbui 's nachts, is het modem ingeschakeld en verdiend. Het probleem voor vandaag is niet meer.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is fijn om te lezen. 🙂 Mocht er nog iets zijn, dan hoor ik dat graag.

Reageer