beantwoord

Foutcode 561

• 17 januari 2016
  • 74 reacties
  • 12520 keer bekeken

Toon het eerste bericht

74 reacties

Reputatie 8
Badge +19

Mijn modem staat nog op bridge zonder modem reset.

Na de fw-update wordt de modem vanzelf in routing gezet, daar is geen reset voor nodig.
Wat me wel opviel is dat de TV-ontvanger (Arcadyan HMB2260 in mijn geval) herstart moest worden om 'Meer TV' in het menu te laten verschijnen...
Badge
Ik bedoel meer, mogelijk dat de reset de firmware update triggert en navolgend ook het routing verhaal.

Mijn Zyxel heeft iig nog de oude firmware
Current Firmware Version : V3.11TUE6.b6

Als bij mijn ouders de nieuwe firmware erop staat is het in ieder geval al stuk onderbouwing van de stelling.

Kreeg mijn Arcadyan icm Zyxel nu 1 feb/morgen het 'Meer TV' verhaal? Dacht zoiets gelezen te hebben.
Reputatie 8
Badge +19

Als bij mijn ouders de nieuwe firmware erop staat is het in ieder geval al stuk onderbouwing van de stelling.

Mee eens, en eveneens mijn stelling dat het ook sporadisch kan voorkomen... ;)

Kreeg mijn Arcadyan icm Zyxel nu 1 feb/morgen het 'Meer TV' verhaal? Dacht zoiets gelezen te hebben.

Iedere ZyXEL modem die vanaf nu (en sinds kort) wordt voorzien van de nieuwe firmware (V3.11TUE8) heeft daarmee de beschikking over Meer TV.
De firmware wordt in batches van een aantal duizenden per keer uitgerold dus een exacte datum is niet te noemen.
Ik zat toevallig in de eerste batch...
Na de update wel even de TV-ontvanger een minuutje uit- en weer inschakelen... 😉
Vandaag nieuwe modem binnengekregen (erg snel!) maar helaas mocht ook dat niet baten. Morgen weer de helpdesk bellen 😞
De tv-ontvanger heeft geen verbinding kunnen maken met het netwerk. Herstart uw modem, daarna uw tv-ontvanger en wacht 10 minuten. (561)

Heb dit natuurlijk al enkele malen gedaan, zonder succes :(

In Wassenaar dus geen tv
Ik heb deze storing (fout 561) ook sinds 3 februari. Al meerdere keren modem en ontvanger uit/aan gezet, randapparatuur losgekoppeld etc. Heb Zyxel modem. Wat kan ik doen, Telfort?
Reputatie 8
Badge +16
Vandaag nieuwe modem binnengekregen (erg snel!) maar helaas mocht ook dat niet baten. Morgen weer de helpdesk bellen :-(

Gebruik je toevallig powerline adapters of een switch tussen modem en decoder....?
Vandaag nieuwe modem binnengekregen (erg snel!) maar helaas mocht ook dat niet baten. Morgen weer de helpdesk bellen :-(

Gebruik je toevallig powerline adapters of een switch tussen modem en decoder....?

Nope
Vandaag een monteur van Guideon op bezoek gehad, die is 2 uur bezig geweest maar heeft niets kunnen vinden. Het probleem speelt dus op netwerkniveau en dat gaat Telfort nu onderzoeken
Ik heb deze storing (fout 561) ook sinds 3 februari. Al meerdere keren modem en ontvanger uit/aan gezet, randapparatuur losgekoppeld etc. Heb Zyxel modem. Wat kan ik doen, Telfort?

het probleem blijft idd ondanks wat jij ook hebt gedaan! Heb een medewerker op de fb in de chat maar hij reageerd verder niet meer, niet handig!
De tv-ontvanger heeft geen verbinding kunnen maken met het netwerk. Herstart uw modem, daarna uw tv-ontvanger en wacht 10 minuten. (561)

Heb dit natuurlijk al enkele malen gedaan, zonder succes :(

In Wassenaar dus geen tv
Reputatie 8
Badge +2
Foutcode 561 houdt vaak in dat er een conflict ontstaat met de overige aangesloten hardware. Je kunt dit verhelpen door de volgende procedure, stap voor stap uit te voeren.
  • Zorg dat alle randapparatuur is afgekoppeld.
  • Zet het modem en de tv-ontvanger uit met de powerknop.
  • Zet eerst het modem aan en laat deze volledig opstarten (wacht tot het internetlampje continue knippert).
  • Zet vervolgens de tv-ontvanger weer aan en wacht tot deze ook volledig opgestart is.
  • Als beide zijn opgestart mag de randapparatuur weer worden aangesloten.
Mocht het hierna alsnog niet werken, laat het dan even weten, ik zal dan vervolgacties uitzetten.
Foutcode 561 houdt vaak in dat er een conflict ontstaat met de overige aangesloten hardware. Je kunt dit verhelpen door de volgende procedure, stap voor stap uit te voeren.
  • Zet eerst het modem aan en laat deze volledig opstarten (wacht tot het internetlampje continue knippert).
  • Zet vervolgens de tv-ontvanger weer aan en wacht tot deze ook volledig opgestart is.
Mocht het hierna alsnog niet werken, laat het dan even weten, ik zal dan vervolgacties uitzetten.

Ik kreeg die tip inderdaad ook via Twitter. Maar het originele, door Telfort geleverde modem is alleen fysiek verbonden met de TV-ontvanger van Telfort. Geen andere randapparatuur. Heb ook mn iPhone op 4G gezet zodat deze niet met het modem verbonden is. Het mocht niet baten.
Onderstaande stappen helpen het probleem op te lossen!
Dit probleem is veroorzaakt door een nieuwe software die Telfort naar de modems heeft verzonden. De oudere tv ontvangers kunnen deze niet goed verwerken, dit is de uitleg van de behulpzame medewerker die telefonisch hulp bood.

- Haal de TV-ontvanger van het stroom.
- Plug de kabels voor internet en Interactieve TV uit het modem.
- Geef het modem een harde reset via het resetgaatje aan de achterkant. Heb je een Arcadyan hou het resetgaatje 20 seconden ingedrukt. Heb je een Zyxel modem hou het resetgaatje 30 seconden ingedrukt. Totdat je een klik hoort en het powerlampje begint te branden. Het modem start dan opnieuw op.
- Alles weer aansluiten inclusief de TV-ontvanger wanneer het modem volledig is opgestart.

Ik kreeg die tip inderdaad ook via Twitter. Maar het originele, door Telfort geleverde modem is alleen fysiek verbonden met de TV-ontvanger van Telfort. Geen andere randapparatuur. Heb ook mn iPhone op 4G gezet zodat deze niet met het modem verbonden is. Het mocht niet baten.
Hier nog steeds geen tv 😞
Reputatie 8
Badge +17
Hier nog steeds geen tv :-(

Ik raad je aan om een nieuw eigen topic aan te maken en ook vermelden dat je glasvezel hebt.
Reputatie 8
Badge +2
Hi nongetjie! Bijzonder! Het lijkt me verstandig om dit aan te melden bij de helpdesk. Ik zal dit gelijk voor je in gang zetten als je jouw 06-nummer kenbaar maakt in een privébericht. Ook ik kan namelijk niet goed achterhalen waarom het niet goed lijkt te werken bij jou. Ik wacht op je reactie.
Sinds gisteren eindelijk weer tv. Oplossing onbekend
Reputatie 8
Badge +2
Fijn om te lezen, nongetjie! Ik had er graag naar laten kijken voor je, alleen heb je jouw gegevens niet gestuurd. Ik kan zodoende ook niet zien wat en óf er iets veranderd is in de configuratie.
Precies hetzelfde probleem als Janboers! Alleen bij hem is opgelost, gelukkig! Hopelijk bij mij ook snel opgelost; ik lig 24/7 dus erg afhankelijk van tv en internet!
Diverse malen modem uitgezet en de rest, maar blijf code 561 krijgen! Tv stond tot zeker 3 uur aan afgelopen nacht!!
De opzegging is pas per 10 juli en zolang ik nieuwe provider niet heb aangesloten, moet alles tot 10 juli bij jullie werken!!!
Ik heb ook de code 561. Alle berichten zijn van 4 of 5 maanden geleden. Ik heb het vandaag voor de eerste keer. Ik kom er niet mee uit. Graag hulp als het kan
Ik heb de code 561 de tweede dag. DSL lampje is oranje. Herstarten heeft geen effect. Steeds geen verbinding met het netwerk wat een ellende. Ik kan Telfort niet eens bellen!! Graag aandacht hiervoor mensen, dit is kansloos!! Kunnen jullie mij bellen op mijn mobiel? Graag want ik kom niet verder mee.
Badge +1
Hallo Liane en vandijk, wat vervelend zeg! Goed dat jullie al aan het resetten zijn geweest. Bij foutcode 561 is het echter wel echt belangrijk dat de juiste volgorde aan wordt gehouden.

- Begin met alle apparaten van de stroom te halen en koppel alles los. Denk dan aan de Experia Box en de tv-ontvanger(s), maar ook alle andere apparaten die in het thuisnetwerk zitten (eigen router, printer, NAS, etc.).
- Schakel op alle mobiele apparaten de WIFI uit.
- Zet nu eerst het modem (Experia Box of ZyXEL) aan en laat deze volledig opstarten (wacht tot het internetlampje continue knippert).
- Zet vervolgens de tv-ontvanger(s) weer aan en wacht tot deze ook volledig opgestart is.
- Wanneer alles is opgestart mag de randapparatuur weer worden aangesloten en kun je de WIFI inschakelen op de mobiele apparaten.

Werkt het hierna alsnog niet, laat het dan even weten, ik zal dan vervolgacties uitzetten.

Succes!

Reageer