beantwoord

Foutcode 561

• 17 januari 2016
  • 74 reacties
  • 12520 keer bekeken

De tv-ontvanger heeft geen verbinding kunnen maken met het netwerk. Herstart uw modem, daarna uw tv-ontvanger en wacht 10 minuten. (561)

Heb dit natuurlijk al enkele malen gedaan, zonder succes :(
Situatie is ontstaan nadat ik mijn zyxel router heb terug gezet naar fabriekstandaard.

Enig idee waar dit aan kan liggen? Kan t zijn dat een verandering van router mac code voor zo'n probleem kan zorgen?
icon

Beste antwoord door Michael 5 februari 2016, 14:43

Foutcode 561 houdt vaak in dat er een conflict ontstaat met de overige aangesloten hardware. Je kunt dit verhelpen door de volgende procedure, stap voor stap uit te voeren.
  • Zorg dat alle randapparatuur is afgekoppeld.
  • Zet het modem en de tv-ontvanger uit met de powerknop.
  • Zet eerst het modem aan en laat deze volledig opstarten (wacht tot het internetlampje continue knippert).
  • Zet vervolgens de tv-ontvanger weer aan en wacht tot deze ook volledig opgestart is.
  • Als beide zijn opgestart mag de randapparatuur weer worden aangesloten.
Mocht het hierna alsnog niet werken, laat het dan even weten, ik zal dan vervolgacties uitzetten.
Bekijk reactie

74 reacties

Reputatie 1
In utrecht precies hetzelfde.. Alweer...
Reputatie 1
Hier in Sneek dezelfde melding, ben al vanaf half 5 aan het klooien.... Ligt het aan Telfort of aan iets hier?
Reputatie 1
In Sittard hetzelfde probleem. Pfff
Betekent dat ook voor jullie de hele avond geen TV en geen Telefoon?
Gebeurde dat bij jullie spontaan of ook na een herstart van het modem?
Reputatie 1
Betekent dat ook voor jullie de hele avond geen TV en geen Telefoon?
Gebeurde dat bij jullie spontaan of ook na een herstart van het modem?

Ik had het modem moeten herstarten/resetten omdat WIFI op de smartphones niet werkt (wel WIFI verbinding echter bij gebruiken toepassingen blijft de zoeker maar doordraaien en "hangt" het vast).
Na herstarten dus foutcode 561 op beide aangesloten TV's die ervoor gewoon correct werkten. Aansluitingen zijn dus niet gewijzigd maar gehelen avond geen TV en zou graag een duidelijke oplossing aangedragen krijgen.
Bij mij werkt de telefoon spontaan weer. TV geeft nog steeds fout code 561
Reputatie 1
Vanochtend voordat ik naar m'n werk ging spanning van modem & tv-ontvangers uitgeschakeld. (stekkers eruit).
Bij thuiskomst vanavond eerst modem en daarna tv-ontvangers weer ingeschakeld.
Nu blijken beide TV's weer in orde! (Nog telefoontje van Telfort ontvangen waarin aangegeven dat men ook de lijn gereset heeft).
Oorzaak blijft een ?
Dezelfde ervaring. Nadat ik erachter kwam dat de telefoon weer spontaan werkte heb ik alles uitgezet, tv-ontvanger van de stroom gehaald, daarna een voor een: draadloze verbindingsets aangesloten, modem/router aangezet, tv-ontvanger aangezet en alles werkt weer.
Oorzaak onduidelijk.
TIP: Modem/router alleen herstarten als de Service Desk beschikbaar is!!
Reputatie 8
Badge +2
Heel bijzonder dat er gebruikers zijn die onafhankelijk van elkaar vergelijkbare problemen ervaren, dit kan haast geen toeval zijn. Tóch is er geen concrete storing gemeld in de omgevingen waar over gepraat wordt. Het is wat mij betreft zeker niet vreemd om de modem opnieuw op te starten als er problemen worden ervaren, hiervoor heb je de servicedesk normaal gesproken niet nodig.

Zou eenieder aan kunnen geven of deze problemen zich nog steeds voordoen en wat er in dat geval precies aan de hand is? Ik help graag verder!
Op dit moment ervaar in hetzelfde probleem. Ontvanger al een paar keer herstart (en spanning er af gehaald), switch er tussenuit gehaald helaas geen resultaat. Ook de spanning van de modem afgehaald dat bood ook geen soelaas. Zelfs nog van poort op de router gewisseld maar dat mocht ook niet helpen. Probleem nog niet opgelost....
Heel bijzonder dat er gebruikers zijn die onafhankelijk van elkaar vergelijkbare problemen ervaren, dit kan haast geen toeval zijn. Tóch is er geen concrete storing gemeld in de omgevingen waar over gepraat wordt. Het is wat mij betreft zeker niet vreemd om de modem opnieuw op te starten als er problemen worden ervaren, hiervoor heb je de servicedesk normaal gesproken niet nodig.

Zou eenieder aan kunnen geven of deze problemen zich nog steeds voordoen en wat er in dat geval precies aan de hand is? Ik help graag verder!
Heb jij nog punten die ik kan checken? Of beter de helpdesk bellen?

Heb jij nog punten die ik kan checken? Of beter de helpdesk bellen?

Michael vraagt om aan te geven welke problemen je precies hebt.
Dan kan hj er maandag mee verder.
Zowel webcare als de klantenservice is vandaag off-line.
Reputatie 8
Badge +19
Klantenservice/helpdesk (0900-9596) is voor uitsluitend TV-problemen wel op zon- en feestdagen bereikbaar, tot 17.00 uur...

N.B. het zou prettig zijn als de vraagstellers zouden vermelden welk type verbinding ze hebben, DSL of glasvezel.
Dit zijn twee verschillende leverstraten en vergelijkbare storingen hoeven dus helemaal niets met elkaar te maken te hebben.
Ik heb sinds gister middag hetzelfde probleem, alles geprobeerd resetten, aan uit, stroom eraf noppes. Ik heb dsl. Blijft maar melding geven van geen netwerk en foutcode 561
Is trouwens in mijdrecht
hallo ik heb sinds vanochtend hetzelfde probleem hier in lelystad ook code 561
Reputatie 1

Ik heb een DSL verbinding.
Vandaag, zondag 24-1-2016 weer hetzelfde probleem. Modem moeten resetten omdat gsm's niet "doorkomen" op internet.
(bv google play store niet bereikbaar terwijl dit bij op andere plaatsen, waar men ook Telfort heeft, geen enkel probleem is).
Na de modem reset dus nu alweer de hele zondag middag geen TV ovv foutcode 561. Tweede weekend nu al zo.
Zou graag een definitieve oplossing zien, wie helpt (echt) ???
Reputatie 1
Klantenservice/helpdesk (0900-9596) is voor uitsluitend TV-problemen wel op zon- en feestdagen bereikbaar, tot 17.00 uur...

N.B. het zou prettig zijn als de vraagstellers zouden vermelden welk type verbinding ze hebben, DSL of glasvezel.
Dit zijn twee verschillende leverstraten en vergelijkbare storingen hoeven dus helemaal niets met elkaar te maken te hebben.

Ik heb een DSL verbinding.
Vandaag, zondag 24-1-2016 weer hetzelfde probleem. Modem moeten resetten omdat gsm's niet "doorkomen" op internet.
(bv google play store niet bereikbaar terwijl dit bij op andere plaatsen, waar men ook Telfort heeft, geen enkel probleem is).
Na de modem reset dus nu alweer de hele zondag middag geen TV ovv foutcode 561. Tweede weekend nu al zo.
Zou graag een definitieve oplossing zien, wie helpt (echt) ???
Bij mij doet hij het nu ondertussen al 2 dagen niet, word er wel een beetje gek van
Bij mij doet hij het nu ondertussen al 2 dagen niet, word er wel een beetje gek van

Gisteravond (zondag 24 januari) viel terwijl ik zat te kijken naar NETFLIX dit ineens uit. Oorzaak was uitvallen van mijn WLAN verbinding, de Kabel verbinding deed het nog.Na het resetten van mijn Zyxel modem had ik geen TV meer, echter wel Netlix via WLAN, ook geen vaste telefoon meer
De tv ontvanger gaf foutcode 561 netwerk fout, heb alle kabels verwisseld maar zonder resultaat. Vannacht alles spanningloos gezet en vanmorgen weer opgestart, vastetelefoon was weer beschikbaar maar nog steeds geen TV. Mijn WLAN en kabel verbinding is heel de week al instabiel en het resetten van het modem gaat me aardig de strot uithangen. Heb een paar weken geleden ook al het zelfde probleem gehad, heel de dag in touw geweest met helpdesk, na lange tijd weer spontaan wel TV zonder dat de helpdesk een adequate oplossing heeft aangedragen. Gezien de vele soortgelijke klachten lijkt mij dat hier geen sprake meer is van een incident, me dunkt dat Telfort dit eens grondig aan moet pakken. Van zorgeloos TV kijken is zo geen sprake.

Ik heb glasvezel, omgeving Amersfoort
Ik heb al aangegeven dat ik dsl heb
Klacht m.b.v. helpdesk verholpen. Belangrijks id dat alle aangesloten apparaten zoals PC, MACbooks, netwerk printers eerst allemaal af worden gezet. Zet vervolgens de tv ontvanger uit en reset minimaal 20 seconden het modem, Controleer of de kabel voor de TV aangesloten is opo poort 4 van ethernet. Als modem weer is opgestart, de TV ontvanger aanzetten, de bestanden worden opgehaald en alles werkt weer, dat was in iedergeval bij mij zo. Ik heb geen glasvezel
Dezelfde ervaring. Nadat ik erachter kwam dat de telefoon weer spontaan werkte heb ik alles uitgezet, tv-ontvanger van de stroom gehaald, daarna een voor een: draadloze verbindingsets aangesloten, modem/router aangezet, tv-ontvanger aangezet en alles werkt weer.
Oorzaak onduidelijk.
TIP: Modem/router alleen herstarten als de Service Desk beschikbaar is!!

Nou, in de Achterhoek gisteren hetzelfde. Ik was al euforisch na bezoek van een technicus van Guidion die een tv-probleem (glasvezel) had opgelost, maar na 48 uur zelfde probleem weer. Mededeling 'zender niet beschkbaar' dus uiteindelijk maar alles weer gereset en toen bericht 'netwerkfout' en code 561. Het blijft sappelen met veel ellende en nu al een maand lang, sinds 23 december, geen fatsoenlijk ononderbroken tv-kijken mogelijk. Het lijkt me dat Telfort maar eens KNP moet aanspreken over dat 'zo voortreffeleijke platform' met die vermaldijde Experia V8 doos.Zeldzame ellende. Waarom niet de AVM Fritzbox 7490 zoals die door XS4All - toch ook KPN - wordt geleverd en wel helemaal probleemloos.
Reputatie 1
Gisteravond, bij thuiskomst na het werk, alles in volgorde aan gezet en werking is weer ok.
Idem als een week geleden.
Waarschijnlijk heeft telfort/KPN de lijn gereset overdag maar oorzaak en kans op herhaling blijft boven het hoofd hangen.

Reageer