In de woonkamer waar de 1e ontvanger al jaren staat zijn er geen problemen. Ik heb om te controleren of er mogelijk aan de ontvanger ligt ontvanger 1 in de slaapkamer aangesloten. Dit resulteerde en precies hetzelfde probleem. Het lijkt er daarom op dat het niet aan de ontvanger kan liggen. Dan wordt er overal gesproken over de router die mogelijkd e oorzaak zou kunne zijn, echter zou dit dan ook bij ontvanger 1 zijn en zou ik bij ontvanger 2 dan mogelijk ook geen TV kunnen kijken. Kortom ik weet het even niet meer.
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
Beste antwoord door Babylonia
Een TV-ontvanger maakt van functies gebruik via een "internet stream", die in de TV ontvanger weer wordt "gekoppeld" met "multicast" TV-streams die in een heel ander VLAN zit.
Die koppeling en wisselwerking van die twee verschillende data-streams noemt men kortweg ook "routed mode". Ik vermoed dat daar ergens het probleem ligt bij die Linksys router. Ontbreken van functies of niet juist gebruikte instellingen (als het überhaupt al is in te stellen??), geven al snel problemen in een van de functionaliteiten van de TV-ontvanger of de geboden diensten.
Als ik de handleiding download vanaf deze Linksys Pagina:
https://www.linksys.com/nl/support-product?pid=01t80000003K7eCAAS
Vind ik in die handleiding niets terug m.b.t. "IGMP Proxy" en "IGMP Snooping".
De minimale ingrediënten die je nodig hebt om IPTV naar een tweede router door te zetten, indien je die als extra router gebruikt met zijn eigen sub-net. Mogelijk zou je meer succes kunnen hebben als je de Linksys in "Access Point" mode gebruikt? Daarbij blijft "IGMP Snooping" nog nodig.
Maar omdat je schijnbaar geen haperingen hebt in je TV-beeld zelf, zijn er wel wel functies actief m.b.t. die IGMP Snooping, ondanks dat het niet in de beschrijving is terug te vinden?
In ieder geval betwijfel ik of alles "compleet" vergelijkbaar hetzelfde werkt zoals het door KPN /Telfort is uitgewerkt en bedoeld naar de functies met de door hen uitgeleverde modem/routers.