vraag

Foutcode 3025 bij terugkijken en afspelen opnames

• 14 augustus 2019
  • 17 reacties
  • 239 keer bekeken

Nadat ik de 2e ontvanger op de slaapkamer heb geïnstalleerd ervaren ik problemen met het terugkijken van programma’s en opnames belijken vanaf de 2e ontvanger. Ik krijg daar de foutcode 3025. De suggesties die in https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-2035-3025.htm worden omschreven heb ik uitgevoerd. Evenals het resetten van de ontvanger, jammer genoeg zonder resultaat. Ik kan wél gewoon TV kijken via de 2e ontvanger.

In de woonkamer waar de 1e ontvanger al jaren staat zijn er geen problemen. Ik heb om te controleren of er mogelijk aan de ontvanger ligt ontvanger 1 in de slaapkamer aangesloten. Dit resulteerde en precies hetzelfde probleem. Het lijkt er daarom op dat het niet aan de ontvanger kan liggen. Dan wordt er overal gesproken over de router die mogelijkd e oorzaak zou kunne zijn, echter zou dit dan ook bij ontvanger 1 zijn en zou ik bij ontvanger 2 dan mogelijk ook geen TV kunnen kijken. Kortom ik weet het even niet meer.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

17 reacties

Reputatie 8
Welke modem/router gebruik je van Telfort?

Wat voor connectie heb je tussen de Telfort router en die 2e ontvanger?
Is dat slechts één kabel van beneden naar boven, of gebruik je een zogenaamde "powerline" set? Maak je verder nog gebruik van switches of andere randapparatuur ertussen?
Reputatie 8
EDIT:
Per abuis verkeerd gepost......
Beneden hebben wij een Expedia box V10, deze maakt verbinding met onze router (linkshalf AC1600) op de 1e verdieping. Daar vandaan gaat er een UTP kabel cat5e naar de ontvanger op de slaapkamer.
We hebben internet en met de expedia box is niks mis. We hebben via de ontvanger beneden en boven gewoon tv. Gaat om het terugkijken en hetgeen wij hebben opgenomen.
Reputatie 8
Beneden hebben wij een Expedia box V10, deze maakt verbinding met onze router (linkshalf

AC1600) op de 1e verdieping. Daar vandaan gaat er een UTP kabel cat5e naar de ontvanger op de slaapkamer.

Weet niet wat een "Linkshalf" zou moeten zijn??
Maar een extra router ertussen verklaart veel m.b.t. de foutcode.

Nu nog even het werkelijke merk/type van de extra router benoemen.
Kan misschien de zere plek worden gevonden m.b.t. instellingen of "onmogelijkheden en tekortkomingen" van de router zelf of die überhaupt wel geschikt is om TV streams als zodanig "correct" te kunnen doorgeven m.b.t. terugkijken?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Babylonia , linkshalf zou wel eens Linksys kunnen zijn🤔
Reputatie 8
"Zou", daar heb ik niks aan. Daarmee blijf je roeren in het koffiedik.
Laat de topic starter het zelf maar beantwoorden. 😉
Ik vind dit antwoord ook te makkelijk, waarom zou de linksys een probleem kunnen vormen, ik kan wel tv kijken maar niet terug kijken. Dat lijkt mij niet logisch.
Reputatie 8
Of iets niet logisch zou zijn, is kennelijk ingegeven uit onwetendheid over de set-up. Het gebruik van een TV-ontvanger en gebruikte functies zit complexer in elkaar dan jij vermoedt.

Een TV-ontvanger maakt van functies gebruik via een "internet stream", die in de TV ontvanger weer wordt "gekoppeld" met "multicast" TV-streams die in een heel ander VLAN zit.
Die koppeling en wisselwerking van die twee verschillende data-streams noemt men kortweg ook "routed mode". Ik vermoed dat daar ergens het probleem ligt bij die Linksys router. Ontbreken van functies of niet juist gebruikte instellingen (als het überhaupt al is in te stellen??), geven al snel problemen in een van de functionaliteiten van de TV-ontvanger of de geboden diensten.

Als ik de handleiding download vanaf deze Linksys Pagina:
https://www.linksys.com/nl/support-product?pid=01t80000003K7eCAAS

Vind ik in die handleiding niets terug m.b.t. "IGMP Proxy" en "IGMP Snooping".
De minimale ingrediënten die je nodig hebt om IPTV naar een tweede router door te zetten, indien je die als extra router gebruikt met zijn eigen sub-net. Mogelijk zou je meer succes kunnen hebben als je de Linksys in "Access Point" mode gebruikt? Daarbij blijft "IGMP Snooping" nog nodig.
Maar omdat je schijnbaar geen haperingen hebt in je TV-beeld zelf, zijn er wel wel functies actief m.b.t. die IGMP Snooping, ondanks dat het niet in de beschrijving is terug te vinden?

In ieder geval betwijfel ik of alles "compleet" vergelijkbaar hetzelfde werkt zoals het door KPN /Telfort is uitgewerkt en bedoeld naar de functies met de door hen uitgeleverde modem/routers.
Reputatie 6
Badge +9
Dag @Hulst67. Van harte welkom hier. Ik lees dat je foutcode 3025 krijgt bij het terugkijken van programma's en het afspelen van opnames. Dat is irritant. Ik begrijp dat je aansluiting er als volgt uitziet: Experia Box - Linksys router - tweede tv-ontvanger. Klopt dit?

Ik zie ook dat je hebt gebeld en mijn collega een melding heeft gemaakt bij de Technische Dienst. De Technische Dienst geeft ook aan dat de tv-analyse aantoont dat de tv-ontvangers in verschillende IP-ranges zitten. Het verzoek vanuit hen is om te testen zonder router.

Wat @Babylonia aangeeft klopt namelijk: het is zeer plausibel dat de foutcode ontstaat door het gebruik van een eigen router. @Babylonia legt prima uit waarom dat zo is. Werkt het dus wel als je de tweede tv-ontvanger rechtstreeks op je Experia Box aansluit, dan lijkt het me goed om de instellingen langs te lopen.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @Hulst67. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik was nog even benieuwd naar de stand van zaken. Is het inmiddels gelukt om ook op je tweede tv-ontvanger zonder foutmelding programma's terug te kijken?
beste @Babylonia @Natasja - Telfort
Dank voor jullie uitleg en veronderstellingen. Wij hebben inmiddels vastgesteld dat het de router is die het probleem veroorzaakt. En idd biedt Telfort geen ondersteuning op dat gebied. De Linksys in "Access Point" mode zetten is abracadabra voor mij. Zelf ben ik nl. een ''nitwit'' op gebied van router instellingen etc.. Nadat ik alles uitvoerig heb doorgelezen en zelf nog wat heb opgezocht op de linksys website, heb ik de router op een ''brugmodus'' verbindingstype gezet. Dit bleek idd te werken en ons probleem was opgelost, echter kregen wij daardoor weer andere problemen (wifi viel weg) dus heb ik het weer teruggezet. Graag zou ik daarom willen weten of en hoe ik de router als AP kan gaan inzetten? Of is een andere router eigenlijk de meest voor de hand liggende optie? Zoja, welke adviseren jullie dan?
Reputatie 8
Nadat ik alles uitvoerig heb doorgelezen en zelf nog wat heb opgezocht op de linksys website, heb ik de router op een ''brugmodus'' verbindingstype gezet. Dit bleek idd te werken en ons probleem was opgelost,
Dat is op die wijze gebruikt achter de Experia Box feitelijk de "Access Point" mode.

echter kregen wij daardoor weer andere problemen (wifi viel weg) dus heb ik het weer teruggezet.
Dat de WiFi niet goed werkt komt mogelijk omdat de instellingen ervan niet optimaal zijn afgestemd tegenover de WiFi van de Experia Box??
Men moet een en ander heel goed met elkaar vergelijken om tot een goede afstemming te komen.
Ook in relatie tot bestaande WiFi netwerken om je heen. Dat is best een klus om dat goed te regelen.

Een hulpmiddel om beter inzicht daarin te krijgen is het gebruik van een appje op een smartphone. Bijvoorbeeld < DEZE >
@Babylonia wat kan ik met dit appje? Of te wel, hoe maak ik de vertaalslag van wat dit appje mij laat zien?
Reputatie 8
Die laat alle WiFi-netwerken zien uit je buurt.
Probeer zo min mogelijk overlappende kanalen te kiezen.
(Die grafieken die overlappend over elkaar lopen).

Bijvoorbeeld < DIT plaatje > toont 3 overlappende kanalen op kanaal 6
Maar ook kanaal 4 overlapt gedeeltelijk over andere WiFi kanalen heen.

Kanaal 11 = "home" staat op zichzelf. En omdat dat het sterkste signaal is (hoogste top),
is dat wellicht het gekozen kanaal van de gebruiker zelf.

Mogelijk heb je een extra hulp aan de < pagina "met sterretjes" >
Die adviseert je al welke kanalen je beter kunt kiezen. Hoe meer sterretjes hoe beter.
Filmpje met wat ze zelf tonen < DEZE >
Dank voor de heldere uitleg!
Reputatie 6
Badge +9
Dag @Hulst67. Mooi dat nu duidelijk is dat de Linksys router de foutcode veroorzaakte. Ik lees dat je de router nu in bridge mode hebt gezet, maar je WiFi daardoor wegvalt. Is het met de tips van @Babylonia gelukt om je WiFi-verbinding te verbeteren?

Reageer