beantwoord

Foutcode 143 op mijn TV ontvanger

  • 13 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 1228 keer bekeken

BIJ een systeemtest geeft het systeem aan dat er geen IP adres voor de TV is. Hoe is dat te herstellen? Gisteravond heb ik een u-tube filmpje bekeken “ MOBA - THE A_TEAM”
Daarna kon ik geen televisiezender meer aanzetten. Bij onderzoek blijkt dat de verbindingen goed zijn. De Modem een Experia V10 box werkt goed. Er is wel telefoonverbinding en Internet voor de PC’s in huis, alsook voor LG videospeler. Alleen op de TVontvanger komt de melding F 143 (geen netwerkverbinding). Dus wat te doen?
Georg Schenk
icon

Beste antwoord door Wieger DB 14 oktober 2017, 13:13

Hallo Georg, welkom op het forum. Wat lastig dat je opeens foutcode 143 op je TV ontvanger ziet. In veel gevallen komt het door een apparaat in je woning of door een probleem met je apparatuur. Maak je gebruik van een extra router, TV verbindingsset of NAS in je netwerk. Zo ja, dan raad ik je aan om deze eens los te koppelen je modem dan nog een keer te resetten en je ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kan een verschil maken. Als dat niet het geval is en het herhaaldelijk resetten niets heeft opgelost, dan moet je ontvanger inderdaad omgeruild worden. Ik hoor graag van je of de adviezen een verschil gemaakt hebben. Zo niet, dan ruil ik je TV ontvanger om.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Heb je de aanwijzingen op deze pagina al gevolgd?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-140-141-142-143-144-of-843.htm
JA,dat heb ik allemaal gedaan. Bedankt voor je reactie. Allereerst de bekabeling gecontroleerd. Daarna de modem opnieuw opgestart en ook de TV. Tenslotte de systeemtest laten uitvoeren.
Het systeem kwam niet verder dan 75% bij het ophalen van het IP adres. Derhalve is de provider niet te bereiken. Dus ook kanaal informatie van de diverse televisie kanalen. Wel heb ik internet voor de iPad en de laptop. Ook kan ik bellen via de vaste lijn verbinding.
Via een aangesloten LG -CD Speler kan ik Netflix en u-tube ontvangen. Maar geen tv-zenders!
Mogelijk moet er een hardware reset op de modem Experia gedaan worden. Maar daar ben ik zeker van.
Weet iemand hierover meer?
Georg Schenk
Badge +18
Hier staat hoe je de V10 een harde reset kan geven
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

En hier hoe de ontvanger reset kan worden.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm

Zinvol om deze beiden uit te voeren.
Dank je wel Nelly Jacoba,

Uiteraard heb ik de hardwareprocedure gevolgd. Nu kan ik via iTunes muziek luisteren en via LG Cd ‘s en Netflix en U-tube beluisteren en zien, maar voor de Telfortzenders kom ik niet verder. ik mis het IP adres en de Gateway informatie. hierdoor is er geen verbinding met de provider mogelijk en dus geen TV! In iedergeval heb ik internet voor de iPad en de PC , ook kan ik nog bellen via de vaste lijn. Ik denk volgende week contact op te nemen met een monteur van Guidion . Blijft frustrerend al met al.
Nogmaals bedankt voor het meedenken, met vriendelijke groet Georg Schenk.
Badge +18
Hoe is je ontvanger verbonden met je modem?
Al een andere poort op je modem geprobeerd?
Het lijkt me verstandig de monteur door Telfort te laten aansturen, anders moet je m wellicht zelf betalen.
Mocht je morgenochtend hier geen reactie van webcare krijgen kan je ook bellen.
Zaterdag: 10.00 tot 17.00 uur

https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm

Aanvulling:
1 - Nog even voor je gezocht:
https://forum.telfort.nl/internet-267/geen-ip-adres-iptv-55052
Nog een keer, of nog een paar keer, een harde reset?

2 - Er staan in de link meerdere methodes om je tv ontvanger te resetten. Heb je die allemaal geprobeerd?
Zo nee, wil je dat dan alsnog doen?

3 - Lijkt het hierop?
https://forum.telfort.nl/tv-338/geen-itv-57437
Badge +18
Er zijn er meerdere je voor gegaan, zie hier.
Soms is een kwestie van resetten, soms is het een hardware kwestie.
https://forum.telfort.nl/tv-338/nieuwe-software-beschikbaar-70822
Reputatie 7
Badge +13
Hallo Georg, welkom op het forum. Wat lastig dat je opeens foutcode 143 op je TV ontvanger ziet. In veel gevallen komt het door een apparaat in je woning of door een probleem met je apparatuur. Maak je gebruik van een extra router, TV verbindingsset of NAS in je netwerk. Zo ja, dan raad ik je aan om deze eens los te koppelen je modem dan nog een keer te resetten en je ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit kan een verschil maken. Als dat niet het geval is en het herhaaldelijk resetten niets heeft opgelost, dan moet je ontvanger inderdaad omgeruild worden. Ik hoor graag van je of de adviezen een verschil gemaakt hebben. Zo niet, dan ruil ik je TV ontvanger om.

Reageer