beantwoord

Foutcode 143 bij TV op zolder

• 10 december 2019
  • 99 reacties
  • 1006 keer bekeken

Toon het eerste bericht

99 reacties

Reputatie 1

@Bart - Telfort@jimny@Galdor68 

De bezorging ging als de brandweer, vandaag de 2 Experia Wifi’s binnen gekregen! De Wifi gaat echter nog niet overal als de brandweer.. bleh!

Ik heb dus 1 Experia in de meterkast aangesloten op het modem en de andere op mijn zolderkamer.  Na het aansluiten deed de Wifi het echt dramatisch en de TV op mijn zolderkamer liep steeds vast en deed het vervolgens weer, liep vast en deed het vervolgens weer. (dat ging zo een tijdje door)

Inmiddels doet de Wifi het al een stukje beter, maar is het opvallende dat in de woonkamer (waar normaal de Wifi prima was) ik vaak maar 2 van de 3 Wifi streepjes op mijn telefoon heb :thinking: . Het wisselt (vooral in de woonkamer) ook heel erg, dan doet de Wifi het goed, dan weer stuk minder, dan weer goed. De woonkamer lijkt nu eigenlijk meer op hoe de zolder voorheen was. Soms valt de Wifi ook volledig weg.

Als ik inlog op de versterkers krijg ik ook allerlei informatie en instellingen die ik niet helemaal snap. Er staat bijv achter Zolder (de experia wifi die op zolder staat) ‘Primary’. De experia wifi die ik in de meterkast heb aangesloten heet 'Meterkast', maar daar staat geen 'Primary' achter. Mij leek het dat de primary juist degene is die op de modem is aangesloten, maar jullie weten dat vast beter. Ik heb het kanaal van 3 naar 11 gezet bij 2.4 ghz kanaal, bij 5ghZ heb ik de opties 36, 40, 44 en 48 of AUTO, bij de 5GHz zou ik niet weten welk kanaal goed is. 

Hier wat foto’s met instellingen etc, heb wat dingen voor de zekerheid doorgekrast. Hopelijk kunnen jullie me toch nog een stukje verder helpen!

Reputatie 8
Badge +17

Haal de UTP kabel van de zolder eens los van het modem, zie je dan verbetering beneden v.w.b. de WiFi beneden, reset daarna de experia wifi met het knopje 

Zelfde testje ook uitvoeren op de zolder 

Reputatie 1

Haal de UTP kabel van de zolder eens los van het modem, zie je dan verbetering beneden v.w.b. de WiFi beneden, reset daarna de experia wifi met het knopje 

Ja, als ik de UTP kabel los doe van het modem is de Wifi beneden weer een stuk beter. Gewoon de Experia Wifi beneden resetten terwijl de UTP kabel niet in het modem zit of maakt dat niet uit?

Reputatie 8
Badge +17

Als  je reset moet je wel de UTP kabel laten zitten en is de WiFi wel beter volgens jou, ben benieuwd hoe het boven is als beneden  de Experia WiFi is afgekoppeld

Reputatie 1

Ah heb hem net gereset zonder dat de UTP kabel er in zat, probeer het ff opnieuw. 

Reputatie 1

Snap er helemaal niks meer van. Ik wil in die KPN Thuis app inloggen op de versterkers. Toenstraks had ik een beheerderswachtwoord aangemaakt, die werkt niet meer. Ik dacht waarschijnlijk door die reset, maar ook het wachtwoord aan de onderkant van de experias zijn onjuist zegt de KPN Thuis app. Hoe dan?!

Reputatie 8
Badge +17

Geen idee, welke kleur hebben de ledjes als de Ex WiFi aangesloten is

Wat betreft Primary dat is in theorie de eerste die je aansluit is alle wijzigingen die je daarop maakt hebben invloed op de overige exemplaren.

Je hebt het beheerswachtwoord  voor de app dat is het wachtwoord die je ook voor de beheerspagina gebruikt.

Onderop de EW's staan 2 wachtwoorden 1 voor beheerspagina 6 karakters althans bij mij en de wachtwoord voor de ssid. Bij de eerste inlog standaard via 192.168.2.150 krijg vermoedelijk de vraag om een nieuw wachtwoord aan te maken, dat nieuwe beheerswachtwoord gebruik je dan voor de app.

De ellende is je moet zeker weten dat je met de 5ghz bent verbonden, die zekerheid is er niet door deze firmware. Je kan geen aparte namen meer instellen.

In de app en de beheerspagina kan je wel de linksnelheid terugvinden is dat 72Mb ben via 2,4vghz verbonden is dat 200 of hoger bij mij is 433Mb normaal dan ben je via 5 ghz verbonden. De linksnelheid is je interne wifinetwerk dat staat los van wat je afneemt in mijn gevan 50/50Mb.

Heel eerlijk vind ik die oude witte nuttiger mede door de 4 poorten.

Reputatie 1

Geen idee, welke kleur hebben de ledjes als de Ex WiFi aangesloten is

Je hebt 4 icoontjes: power brand groen, wifi brand blauw, icoontje met 2 pijltjes brand niet en icoontje van smarthphone en tablet brand groen

Reputatie 1

De ellende is je moet zeker weten dat je met de 5ghz bent verbonden, die zekerheid is er niet door deze firmware. Je kan geen aparte namen meer instellen.

In de app en de beheerspagina kan je wel de linksnelheid terugvinden is dat 72Mb ben via 2,4vghz verbonden is dat 200 of hoger bij mij is 433Mb normaal dan ben je via 5 ghz verbonden. De linksnelheid is je interne wifinetwerk dat staat los van wat je afneemt in mijn gevan 50/50Mb.

Zou je wat gespecificeerder kunnen uitleggen waar ik dat terug kan vinden? 

Reputatie 8
Badge +17

Zie eens op app bij veel gestelde vragen betreffende lampjes etc dat als het signaal sterk genoeg is dat je zonder de grijze kabel kunt werken mits het signaal goed blijft 

Eerst een algemene tip aanvullend op wat Jimny al schreeft koppel alles los. Reset eerst de v8(liefst volledig fabrieks reset) daarna de toegangspunten weer verbinden en eventueel deze nog een reset geven. 

Specifieker wat betreft eerder genoemde cijfers voor het gemak gebruik ik de app. Als je die opent zie je de opbouw van het netwerk

Als je op een versterker(accespoint is de juiste benaming) tikt zie je het aantal verbonden devices.

In mijn geval 3 Boven

Je kan in het lijstje wat je daarna te zien krijgt een toestel uitkiezen voor de details. Ik kies de tablet waar ik dit op schrijf.

Je ziet hier al ik ben verbonden via 5 ghz prima, de snelheid 390 Mbps dat is de interne snelheid, de snelheid van de verbinding met dit toegangspunt de Mode ac only dat is een wifi protocol de snelst mogelijke verbinding voor deze toestellen. 

Nu voor het verschil een ander toestel wat ook met Boven is verbonden. 2,4 ghz 54Mbps en g only, ik weet dit prima is voor dit apparaat, zie ik dat bij mijn tablet dan is er iets goed mis.

Nu om compleet te zijn een speedtest dit is met een 50/50 glasvezel verbinding.

Zie eens op app bij veel gestelde vragen betreffende lampjes etc dat als het signaal sterk genoeg is dat je zonder de grijze kabel kunt werken mits het signaal goed blijft 

Zonder de kabel? De Experia wifi moet ten alle tijde bedraad zijn aangesloten dat kan niet anders, wellicht gaat het bij wat jij bedoelt om de nieuwste versie daarvan moet er 1 bedraad de overige verbind je draadloos zoals de oude versterkers.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363469/starterkit-draadloze-wifiversterker-3-stuks/?pageCount=1&pos=0

@timdekkers96 heb je kanaal 11 voor 2,4 bewust gekozen? Voor 5 ghz is auto goed.

Net een netwerk analyzer app kan je achterhalen wat de rustigste  kanaal is, ik heb vaak met beide op auto goede resultaten. De twee van 9 tot 13 ben ik met ook 11 als vast ingestelde.

Ja, als ik de UTP kabel los doe van het modem is de Wifi beneden weer een stuk beter. Gewoon de Experia Wifi beneden resetten terwijl de UTP kabel niet in het modem zit of maakt dat niet uit?

Wat is er beter in deze situatie je speedtest het aantal streepjes? Verbetert het als je de EW uit de meterkast haalt en bij de TV ontvanger beneden plaatst juist niet opsluiten in de meterkast.

Reputatie 8
Badge +17

Zonder de kabel? De Experia wifi moet ten alle tijde bedraad zijn aangesloten dat kan niet anders, wellicht gaat het bij wat jij bedoelt om de nieuwste versie daarvan moet er 1 bedraad de overige verbind je draadloos zoals de oude versterkers.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363469/starterkit-draadloze-wifiversterker-3-stuks/?pageCount=1&pos=0

Ik las het in de WiFi app van KPN dat het kon 1 bekabeld in de buurt van het modem en de tweede zou het ook zonder bekabeling moeten doen.

Kan het zelf niet testen want eentje zit in mijn chalet en de andere zit hier nog in de doos

@jimny Dat slaat inderdaad op de oude vierkante witte en de nieuwe ronde witte uit de link.

Reputatie 8
Badge +17

Zojuist heeft de WiFi thuis app een update gekregen en nu wordt er dus inderdaad een KPN ID en wachtwoord gevraagd, wat de meeste Telfort abonnees niet hebben

Zojuist heeft de WiFi thuis app een update gekregen en nu wordt er dus inderdaad een KPN ID en wachtwoord gevraagd, wat de meeste Telfort abonnees niet hebben

??? Vreemd het beheerders wachtwoord weet ik wel een KPN-id heb ik niet nodig 11 uur geleden een update gekregen versie 2,4.1 

Reputatie 8
Badge +17

Zojuist de app geopend en nu wordt er niet meer gevraagd om in te loggen 

Reputatie 1

Weer een dag verder, TV doet het eindelijk weer goed op zolder en ook de Wifi is prima. Dit zijn mijn cijfers in die app. Mijn uploadsnelheid is alleen niet veranderd en blijft vrij laag. Of hangt dit af van het abonnement wat je hebt? 

Hoe heet die app om Wifi kanalen te checken? Ik heb bewust gekozen voor 2,4ghz op kanaal 11 omdat daar weinig buren op dat kanaal zitten. 

EW uit de meterkast heb ik nog niet geprobeerd, is bij ons thuis ook wat om omslachtiger om hem dan nog correct aan te kunnen sluiten.

Dat zijn Wifi Analyzers zoals deze https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer 

Voor mijn gevoel is er nu niks mis. Goede link snelheid als die speedtest op zolder is gemeten via wifi dan zou ik zeggen niks meer veranderen. Voor een koper verbinding is dat prima. Het hangt niet zozeer van het abonnement af maar de lengte tot de verdeelkast waar je op bent aangesloten. Het is mogelijk dat dit de maximaal leverbare snelheid is. Had je dat al niet via een postcode check getest?

Even terug gelezen bedraad zou je tot100Mb moeten halen er van uitgaande dat je een tot 100Mb abonnement hebt. Dan kan het zijn dat de utp kabel niet goed is, direct via de v8 zou je bedraad tegen die honderd aan moeten zitten. Voor een wifi verbinding is het resultaat prima 

Reputatie 1

Dat zijn Wifi Analyzers zoals deze https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer 

Voor mijn gevoel is er nu niks mis. Goede link snelheid als die speedtest op zolder is gemeten via wifi dan zou ik zeggen niks meer veranderen. Voor een koper verbinding is dat prima. Het hangt niet zozeer van het abonnement af maar de lengte tot de verdeelkast waar je op bent aangesloten. Het is mogelijk dat dit de maximaal leverbare snelheid is. Had je dat al niet via een postcode check getest?

Even terug gelezen bedraad zou je tot100Mb moeten halen er van uitgaande dat je een tot 100Mb abonnement hebt. Dan kan het zijn dat de utp kabel niet goed is, direct via de v8 zou je bedraad tegen die honderd aan moeten zitten. Voor een wifi verbinding is het resultaat prima 

Ahh, fijn om te horen! Had ik al eens gecheckt via zo'n postcode check inderdaad. Heeft even wat tijd en moeite gekost maar uiteindelijk dus toch allemaal gelukt. Daar wil ik jullie, @Galdor68, @jimny en @Bart - Telfort hartelijk voor bedanken! Zelf ook weer een stukje wijzer geworden. Alvast fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2020. 

Reputatie 8
Badge +17

@timdekkers96 Heel graag gedaan en het werd een puzzel , maar uiteindelijk is alles goedgekomen 

Reputatie 8
Badge +11

Kijk top! Mooie samenwerking dit. :) 

Jullie ook hele fijne dagen gewenst. 

Reageer