beantwoord

Foutcode 12 met nieuw modem

• 10 september 2015
  • 16 reacties
  • 981 keer bekeken

Badge
Beste Efrigo, ik sluit me volledig aan bij de reactie van Nisan. Als je van ons een nieuw modem hebt ontvangen dan moet deze het wel naar behoren doen. Ik wil je bij deze adviseren om eerst het nieuwe modem nogmaals aan te sluiten. Wanneer je dit heb gedaan graag ook even de resetknop op de achterkant van het modem 20 seconden ingedrukt houden totdat het powerlampje begint te randen en het modem weer opnieuw start. Ik verneem dan graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.

@Nisan,

Bedankt! :D

Beste Stephen,

Ik heb sinds vorige week een nieuw modem gekregen, omdat het oude zyxel modem niet meer naar behoren werkte. Nu heb ik het nieuwe modem aangesloten en krijg ik continu code 12 in beeld op mijn tv, dwz decoder maakt geen internet via het nieuwe modem. Sluit ik het oude modem weer aan heb ik gewoon tv internet en Wifi niet zoals het hoort maar ja we kunnen wel tv kijken. Wat kan ik hieraan doen, heb het nieuwe modem ook al gereset via een sec of 30 inhouden van het knopje met een naald, maar werkt nog steeds niet. Kabels heb ik hetzelfde om geplugd zoals in het oude modem poort 3 + 4. Het enige wat me wel opvalt aan het nieuwe modem is dat het lampje waar tv bijstaat niet gaat branden. Kan dit misschien een oorzaak zijn?

Ik hoor graag van je.

Mvg Danny2902
icon

Beste antwoord door Danny2902 25 september 2015, 15:55

Hallo Danny, bedankt voor het melden. Mijn collega neemt morgenochtend contact met jou op. Ik verneem graag van je hoe dit gesprek is verlopen.

Hallo Stephen,

Ik laat je weten hoe het gesprek verlopen is. Nogmaals mijn dank richting jou toe.

Mvg Danny

Hallo Stephen,

Je collega heeft me vanochtend netjes gebeld. Daarmee heb ik een goed en duidelijk gesprek gehad. Ze vond het zeer vervelend dat we van de desbetreffende afdeling nog steeds niets gehoord hadden en was wel blij dat ik het met jou wel binnen een week het probleem hadden opgelost. Dat had met desbetreffende afdeling ook binnen een week moeten gebeuren en geen 4 maanden. Maar goed ik krijg 4 maanden interactieve gerestitueerd dat staat voor een bedrag van 50 euro. Dat vind ik een zeer nette oplossing. Dus ik naar tevredenheid behandeld.

Nogmaals mijn dank en als ik de volgende keer een probleem heb weet ik waar ik moet wezen.

Mvg Danny
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Danny, welkom op het forum! Wat vervelend om te lezen dat je geen TV kunt kijken met het nieuwe modem. Het kan zijn dat je een defect modem hebt ontvangen. Stuur mij jouw naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens Danny. Het TV lampje op het modem gaat alleen branden zodra er contact is met de TV-ontvanger. Daarom wil ik je vriendelijk verzoeken om behalve poort 3 en poort 4 ook de TV-ontvanger aan te sluiten op poort 1 en poort 2. Interactieve TV kan namelijk op alle poorten van het Arcadyan modem worden aangesloten. Mocht dit niet helpen dan graag nog testen met een andere UTP kabel. Ik verneem graag van je welk resultaat deze handelingen hebben opgeleverd.
Badge
Bedankt voor jouw gegevens Danny. Het TV lampje op het modem gaat alleen branden zodra er contact is met de TV-ontvanger. Daarom wil ik je vriendelijk verzoeken om behalve poort 3 en poort 4 ook de TV-ontvanger aan te sluiten op poort 1 en poort 2. Interactieve TV kan namelijk op alle poorten van het Arcadyan modem worden aangesloten. Mocht dit niet helpen dan graag nog testen met een andere UTP kabel. Ik verneem graag van je welk resultaat deze handelingen hebben opgeleverd.

Hallo Stephen,

Ik heb jou verzoeken geprobeerd en ook nog eens modem gereset, ontvanger helemaal van de stroom gehaald, maar het resultaat is dat het modem nog steeds geen verbinding geeft richting de ontvangers. Hoe nu verder? Kunnen de ontvangers wel op dit modem draaien? Of zou ik dan toch een defect modem opgestuurd hebben gekregen?

Ik hoor graag van je.
Mvg Danny
Reputatie 8
Badge +16
Hey Danny, bedankt voor het uitvoeren van de handelingen. Wat jammer dat deze niet hebben geholpen. Ik heb je een nieuw modem toegestuurd want het laatste modem die je van ons hebt ontvangen is vermoedelijk defect. Laat je weten of het nieuwe modem wel functioneert? Bij voorbaat dank!
Badge
Hey Danny, bedankt voor het uitvoeren van de handelingen. Wat jammer dat deze niet hebben geholpen. Ik heb je een nieuw modem toegestuurd want het laatste modem die je van ons hebt ontvangen is vermoedelijk defect. Laat je weten of het nieuwe modem wel functioneert? Bij voorbaat dank!

Hallo Stephen,

Het nieuwe modem werkt perfect veel betere Wifi geen gehaper meer in het beeld als we van zender veranderen, maar het enige wat het nog steeds niet doet is de ontvanger beneden op pauze zetten of vooruit of achteruit spoelen. Boven doet hij dit wel allemaal. Dus ik denk dat de ontvanger beneden ook defect is. Deze heb ik al diverse malen gereset en compleet van de netspanning gehaald. Zou dit kunnen dat deze defect is en wat kunnen we hieraan doen? Zou je me misschien een nieuwe ontvanger kunnen sturen? Ik heb de andere modems retour gestuurd.
Ik hoop graag iets van je te vernemen hierover.

Mvg Danny
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Danny, bedankt voor de terugkoppeling. Wat fijn dat het nieuwe modem wél werkt. Vervelend dat je geen gebruik kunt maken van live pauzeren na het resetten. Ik heb je daarom ook een nieuwe TV-ontvanger toegestuurd. Ik lees graag van je wanneer je deze hebt ontvangen. Dan ontkoppel ik de TV-ontvanger waarbij live pauzeren het niet doet zodat je de nieuwe kunt aanmelden.
Badge
Hallo Danny, bedankt voor de terugkoppeling. Wat fijn dat het nieuwe modem wél werkt. Vervelend dat je geen gebruik kunt maken van live pauzeren na het resetten. Ik heb je daarom ook een nieuwe TV-ontvanger toegestuurd. Ik lees graag van je wanneer je deze hebt ontvangen. Dan ontkoppel ik de TV-ontvanger waarbij live pauzeren het niet doet zodat je de nieuwe kunt aanmelden.

Hallo Stephen,

Ik heb de nieuwe ontvanger binnen gekregen. Zou je me de oude ontvanger kunnen ontkoppelen. Ik hoor wel wanneer je dit gedaan hebt.

Mvg Danny
Reputatie 8
Badge +16
Hey Danny, bedankt voor het melden. Omdat je gebruik maakt van twee TV-ontvangers en ik niet weet welke de boosdoener is heb ik allebei ontkoppeld. Graag de nieuwe TV-ontvanger en de andere waarbij live pauzeren wel werkte opnieuw aanmelden. Laat je even weten als het is gelukt? Alvast bedankt!
Badge
Hey Danny, bedankt voor het melden. Omdat je gebruik maakt van twee TV-ontvangers en ik niet weet welke de boosdoener is heb ik allebei ontkoppeld. Graag de nieuwe TV-ontvanger en de andere waarbij live pauzeren wel werkte opnieuw aanmelden. Laat je even weten als het is gelukt? Alvast bedankt!

Hallo Stephen,

Allereerst bedankt voor je goede hulp. Vanaf dat ik met jou in contact ben gekomen is het probleem met een sneltrein vaart opgelost. Het modem werkt perfect en de TV ontvanger doet nu ook alles wat hij moest doen. Het enige wat me wel een beetje gestoord heeft is dat de TV ontvangers ontkoppeld werden tijdens een serie wat ik aan het volgen was. Maar ja dat neem ik dan op de koop toe nu alles weer naar behoren werkt. Heb ik nog 1 vraagje, we hebben nu een aantal maanden niet interactieve tv gehad waar we wel voor betaald hebben. Ik heb voor dit probleem diverse malen gebeld naar de klantenservice maar niet gekregen waar ik voor gevraagd had. Zou ik van de afgelopen maanden geen compensatie in de maandelijkse kosten kunnen krijgen? Heb hier toch wel recht op dacht ik zo.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Ik hoop dat je over de laatste kwestie wat ik gevraagd heb nog een antwoord voor me hebt.

Mvg Danny
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie Danny. Ik heb je verzoek wat betreft een compensatie intern uitgezet. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en nemen binnen 2- 3 werkdagen contact met jou op. Laat je mij weten wanneer je bent gebeld? Alvast bedankt!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Danny, mijn collega gaat morgen contact met jou opnemen. Kun jij mij aangeven op welk tijdstippen je het beste te bereiken bent? Dan kan ik dit weer doorgeven. Alvast bedankt!
Badge
Hallo Danny, mijn collega gaat morgen contact met jou opnemen. Kun jij mij aangeven op welke tijdstippen je het beste te bereiken bent? Dan kan ik dit weer doorgeven. Alvast bedankt!

Hallo Stephen,

Morgen ben ik bereikbaar tot 13:30 uur.

Mvg Danny
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Danny, bedankt voor het melden. Mijn collega neemt morgenochtend contact met jou op. Ik verneem graag van je hoe dit gesprek is verlopen.
Badge

Hallo Stephen,

Ik laat je weten hoe het gesprek verlopen is. Nogmaals mijn dank richting jou toe.

Mvg Danny
Badge

Hallo Stephen,

Mvg Danny

Hallo Stephen,

Je collega heeft me vanochtend netjes gebeld. Daarmee heb ik een goed en duidelijk gesprek gehad. Ze vond het zeer vervelend dat we van de desbetreffende afdeling nog steeds niets gehoord hadden en was wel blij dat ik het met jou wel binnen een week het probleem hadden opgelost. Dat had met desbetreffende afdeling ook binnen een week moeten gebeuren en geen 4 maanden. Maar goed ik krijg 4 maanden interactieve gerestitueerd dat staat voor een bedrag van 50 euro. Dat vind ik een zeer nette oplossing. Dus ik naar tevredenheid behandeld.

Nogmaals mijn dank en als ik de volgende keer een probleem heb weet ik waar ik moet wezen.

Mvg Danny
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Danny, bedankt voor de terugkoppeling. :D
Wat fijn om te vernemen dat nu ook alles naar alle tevredenheid is opgelost. Graag gedaan en zodra ik weer wat voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je. Hierbij sluit ik dit topic.