beantwoord

Foutcode 12 interactieve tv

• 19 januari 2018
  • 13 reacties
  • 845 keer bekeken

Voor mijn tweede tv heb ik een kastje gekregen , maar krijg foutcode 12 . Ik lees iets over resetten , maar kan die plek niet vinden, zit dit onder dat garantiezegeltje ? Wat moet ik doen ?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 19 januari 2018, 20:54

Hoi Barteld, niet fijn dat je nieuwe TV ontvanger nog niet wilt opstarten. Meer tips over het resetten van je TV ontvanger vind je hier. Wat je ook kan doen is de TV ontvanger op de plek van een werkende ontvanger aan te sluiten. Dan kan je uitsluiten of het locatiegebonden is of aan je ontvanger ligt. Speelt het probleem op beide locaties, dan zal er een vervanging moeten plaatsvinden.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi Barteld, niet fijn dat je nieuwe TV ontvanger nog niet wilt opstarten. Meer tips over het resetten van je TV ontvanger vind je hier. Wat je ook kan doen is de TV ontvanger op de plek van een werkende ontvanger aan te sluiten. Dan kan je uitsluiten of het locatiegebonden is of aan je ontvanger ligt. Speelt het probleem op beide locaties, dan zal er een vervanging moeten plaatsvinden.
Inmiddels krijg ik scherm voor abonnement nummer , maar dan krijg is foutmelding dat ik niet nog meer ontvangers kan activeren. Sluit ik mijn oude moterola aan dan heb ik weer tv. Het gaat erom dat is de moterola voor tweede tv, vervangen wordt door de nieuwe box , zodat ik via meer tv ook Netflix kan kijken. Hoe krijg ik nu mij nieuwe box als tweede tv aan de praat met mijn abonnement voor 2 tv,s ?
Reputatie 7
Badge +13
Bedankt voor je toelichting, Barteld. Ik heb beide TV ontvangers van je abonnement ontkoppeld. Zou je de ontvanger die allereerst de F12 foutcode geeft kunnen aansluiten? Ben benieuwd of die dan wel online komt. Daarna kan je de andere Arris TV ontvanger aansluiten. Ben benieuwd of dit goed werkt.
Dank je wel, twee keer abonnement nummer ingevuld en het werkt.
Wat moet ik met de moterola box nu doen die over is ?
Reputatie 8
Badge +11
Je kun je terugsturen:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
Reputatie 7
Badge +13
Kijk eens aan! Fijn dat het nu werkt, Barteld. De oude motorola kan je inderdaad terugsturen zoals GJC aangeeft. 🙂
Helaas moet ik melden dat dag 2 de tweede tv om de 10 minuten , blauw scherm krijg en na opnieuw opstarten hij het weer 10 minuten doet.
Kabels nagekeken alles lijkt goed te zitten. Tv 1 werkt zonder problemen. Wat gaat er mis ?
Reputatie 7
Badge +13
Als de ene TV wel goed werkt en de andere TV niet, dan zal je toch moeten kijken naar de aansluiting. Ondanks dat een kabel goed aangesloten zit, kan de kwaliteit van de koperdraad in de kabel na verloop van tijd slechter worden. Dit kan tot gevolg hebben dat je TV uitvalt of helemaal niet werkt. Omdat beide ontvangers hetzelfde resultaat geven, lijkt me minder aannemelijk dat daar het probleem in zit. Kan je de kabel tussen de TV ontvanger en het modem misschien vervangen?
Vreemde is dat 1 tv aan staat geen probleem levert , de ellende start pas nadat de tweede aanstaat , toch ook heel af en toe de hoofd tv en veel vaker de tweede tv. Hoe zit dat ?
De utp stekkers in het modem als in een andere poort geprobeerd?
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben benieuwd naar twee dingen. Heb je ergens een switch in je netwerk zitten en is je internetsnelheid hoog genoeg voor 2 tv-streams?
Als ik even aanneem dat je in HD kijkt, kun je het dan eens in SD proberen? Als het dan wel goed gaat kan het duiden op een tekort aan bandbreedte.

Hoe je dit betrouwbaar de snelheid kunt meten staat in onderstaande link:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internetsnelheid-testen.htm
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Barteld, ik zie inderdaad wat dataverlies naar beide ontvangers over de afgelopen dagen. Dus zo raken we van de regen in de drup. Uit voorzorg wil ik je modem vervangen, aangezien dit al een wat ouder besje is. Om via deze weg verder uit te sluiten wat hier spaak loopt.

@GJC bandbreedte hoort geen probleem te zijn. Het modem krijgt 50Mbit binnen. Ruimschoots voldoende voor 2 HD streams.
Reputatie 8
Badge +11
Mooi, dan is die meting niet nodig.

Reageer