Foutcode 12

• 6 september 2016
  • 2 reacties
  • 849 keer bekeken

Sinds een week is Telfort Alles-in-1 glasvezel in gebruik en werkte TV in de kamer , internet en bellen prima via de TV-Verbindingsset die ik nog van KPN in gebruik heb. Een derde verbindingsadapter is in gebruik op mijn slaapkamer. Daarvoor heb ik eind vorige week de tweede TV-ontvanger afgeleverd gekregen en die probeerde ik dus ook aan te sluiten op de 3e verbindingsadapter type 200. Daar kreeg ik direct foutcode 12 op de TV in beeld. Ik heb de adapter proberen te resetten, maar het huisje blijft donker. Toen ik in de kamer vervolgens ook de 1e en 2e verbindingsset ging resetten, viel ook daar het huisje uit en ik krijg het niet meer in werking. Ik heb ook al de verbindingssets verwisseld en een software-update gedownload, maar er is nog steeds geen verbetering. Kunt u mij zeggen wat er nog mogelijk is om dit op te lossen?

2 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Autodel,

Welkom.

Foutcode 12 is een melding die je krijgt bij een communicatiefout tussen het modem en de ontvanger. Als je het volgende uitvoert, verwacht ik dat het is opgelost.

1. Zet de ontvanger uit
  2. Reset het modem door het verzonken resetknopje ingedrukt te houden met een paperclip
  3. Wacht tot het internetlampje continu knippert
  4. Zet de ontvanger aan

Succes!
Hoi Autodel,

Welkom.

Foutcode 12 is een melding die je krijgt bij een communicatiefout tussen het modem en de ontvanger. Als je het volgende uitvoert, verwacht ik dat het is opgelost.

1. Zet de ontvanger uit
  2. Reset het modem door het verzonken resetknopje ingedrukt te houden met een paperclip
  3. Wacht tot het internetlampje continu knippert
  4. Zet de ontvanger aan

Succes!

Dankjewel Michael,

Ik ga het zaterdag direct uitproberen. Vanavond wil ik de bekabelde aansluitingen niet uitzetten voor het geval, dat het toch nog niet wel lukken en vrijdag ben ik de hele dag de hort op. Dus wordt het zaterdag. Ik laat je mijn bevindingen daarna z.s.m. weten.

met vriendelijke groet,

Auke.

Reageer