Fout tijdens televisie kijken itvonline

  • 13 mei 2017
  • 42 reacties
  • 2258 keer bekeken

Reputatie 1
Ik probeer televisie te kijken via https://telfort.itvonline.nl/#. Ik doe dit op een iMac via Chrome. Dit werkt al jaren, maar ik krijg nu de foutmelding: "Dit content item is op dit moment niet beschikbaar. Excuses voor het ongemak. (404)". Ik heb het tevens geprobeerd op een pc met CentOS Linux, wat ook altijd heeft gewerkt, maar daarop krijg ik dezelfde foutmelding. Erg irritant dit.

Zie in het scherm ernaast tevens de melding "U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk." Ik ben thuis en kan via de iPad wel televisie kijken. Dit is niet wat ik wil, maar goed. Op de computer ga ik naar www.watismijnip.nl en dat is toch echt mijn eigen ip-adres. Hetzelfde ook als via de iPad. Ik zit ook op hetzelfde WiFi netwerk.
Wie het weet mag het zeggen.

42 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hij doet het hier ook niet en dat komt helaas wel vaker voor.
De zoveelste storing... 😞
Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem. Gelukkig doet hij het nog wel via mijn iPad maar irritant is het wel want dat is een veel kleiner scherm. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost!
Reputatie 1
Hetzelfde probleem, sinds gisteren.
Reputatie 1
Beste Telfort,

We zijn sinds 12-06-2017 overgestapt naar jullie , alles is op zich prima verlopen met het aansluiten en het ontvangen van bellen, internet en televisie ( via de tv receiver althans ).

Nu komt ons probleem;

Wij wilden dus gebruik maken van de dienst internet tv (ITV), we hebben alles netjes ingevoerd ; abbo nummer en pincode maar wij blijven de foutmelding krijgen ;

Raar want wij zitten namelijk wel op de thuisverbinding.

Zowel 2 laptops als de desktop pc als een samsung s4 telefoon geven deze foutmelding. Aangezien we een topic zagen, waar meerdere mensen aangaven hier last van te hebben, posten wij dus nu hier. Tot dusver is het alleen gelukt op een oude iPhone 4 die we in de kast nog hadden liggen.

Wij willen gewoon tv boven kunnen kijken zonder problemen , en aangezien jullie deze dienst aanbieden was dit ook een heel belangrijke reden om over te stappen naar jullie. ( de vorige provider ondersteunde alleen tv kijken via een app en niet pc )

Wij zien uw reactie tegemoet.

groet,

hoi1
Reputatie 8
Badge +2
Hoi pd0amn, dank voor het screenshot. Wat een opmerkelijke fout is dat. Kun je aangeven of je dit nu draadloos test of met WiFi? En, is Silverlight helemaal up-to-date? Ook ben ik benieuwd met hoeveel streams je tegelijk naar iTV Online kijkt. Ik kijk uit naar je reactie.
Reputatie 1
probleem opgelost :

oplossing was als volgt;

1 ) verwijder silverlight vanuit de configuratiescherm van windows 10. ( ga naar start typ in config, zoek ergens naar programma verwijderen )

2) start internet explorer , let op geen edge!!! ( zoek in start typ in internet explorer dan krijg je de juiste te zien.

3) ga naar de website van telfort interactieve televisie waar je normaal in moet loggen. ( zoek via google )

4) omdat je silverlight heb verwijdert krijg je nu een melding te zien die aangeeft klik hier om silverlight te downloaden, klik er op installeer de package .

5) vervolgens start internet explorer opnieuw op, zorg dat je de browsergegevens verwijdert zodat je browser fresh is oftewel helemaal gereset. ( mocht hij het nu nog steeds niet doen )

6 ) als het goed is krijg je een melding te zien met gemengde gegevens weergeven iets in die vorm -> druk op ja.

7) geniet van interactieve televisie van telfort.

😎 mocht hij het nog steeds niet doen , probeer internet explorer af te sluiten en opnieuw te starten,

extra: het is me gelukt op deze manier telfort interactieve televisie werkend te krijgen op 2 laptops en 1 desktop (PC) , de ene laptop verliep soepeler dan de andere. Geef niet op mensen hij doet het gewoon met de nieuwe windows creator update even doorzetten en genieten.

Nogmaals wil ik telfort bedanken voor de oplossing. Ik laat dit bericht achter voor de mensen die hetzelfde probleem ervaren en het zelf willen proberen op te lossen.

edit ; nogmaals zorg dat je internet explorer gebruikt voor het bekijken van telfort interactieve tv voor nu totdat edge , chrome, Firefox het weer ondersteunen. Beter iets dan niets. 😛
Badge
Michael,

Sorry voor de te late beantwoording.
Het werkt vanavond weer.
ik gebruikte eveneens:
Silverlight is up-to-date
Diverse browsers geprobeerd: Chrome, Edge, IE11
Verbinding is via Wifi.
1 stream tegelijk.

Dus vanavond werkte het weer. In ieder geval bedankt.
Reputatie 1
EDIT : dekstop pc en laptops geven weer dezelfde foutmelding 404, geen thuisnetwerk. Dus iets te vroeg gejuicht, nu weet ik het ook niet meer, ik denk dat ik het maar opgeef. volgens de klantenservice lag het aan silverlight, en daarna lag het aan de browser -> hij heeft het 30 min probleemloos gedaan en vervolgens weer de foutcode. 2 weken verder en geen oplossing. ( blijvende oplossing )
Hallo Hoi1,
Ik heb even getest met mijn PC en krijg bij Internet Explorer de foutmelding :
"Het systeem is niet beschikbaar. Deze dienst is tydelijk niet beschikbaarr. Probeer het later nog eens."

Echter als ik Opera, Edge, en Mozilla gebruik dan werkt TVonline wel goed !
Misschien moet je een andere browser proberen.
Reputatie 1
up.
Reputatie 1
Hoi Michael,

Silverlight is up-to-date
Diverse browsers geprobeerd: Chrome, Edge, IE11
Verbinding is via Wifi.
1 stream tegelijk.
Ik heb een screenshot bijgevoegd

Reputatie 8
Badge +2
Helaas is ons niet bekend wat de oorzaak is geweest van de deze verstoring. Aangezien meerdere gebruikers er last van hadden, moet het wel een groter issue zijn geweest dan slechts een 'individueel probleem'. Graag hoor ik het dan ook als het probleem nog steeds speelt. Ik zal dan bij mijn andere collega's vragen wat er precies aan de hand kan zijn.

Sorry voor het ongemak.
Reputatie 1
beste post003,

dankjewel voor de tip. 1 of andere gozer aan de telefoon die voor telfort wertk had mij wijs gemaakt dat chrome , firefox en edge niet meer ondersteund werd door silverlight.

dus na jouw bericht heb ik geprobeerd via chrome hem op te starten en weer wilde hij dit niet doen, nadat ik silverlight compleet gedeinstalleerd had deed hij het opeens wel, raar misschien dat chrome een andere plug gebruikt om interactive tv te verwerken.
bedankt post003.

en hopelijk doet hij het nu langer dan 30 min 😛
Dag Michael,

Hij doet het kort en vervolgens krijg ik dit scherm te zien.



Ik krijg ook deze foutmelding. Van te voren geen beeld.
Silverlight is up to date, verbinding via wifi.

Online tv heeft het bij mij amper gedaan....
Reputatie 1
Inmiddels weer 3 dagen verder en het werkt nog steeds niet. Met de app op de tablet werkt tv kijken wel. Via de browser niet.
Bedankt voor de update Michael !
Reputatie 8
Badge +2
Hallo hoi1, welkom op het forum. Inderdaad, een ongelukkige zaak! Kun je aangeven of je deze melding krijgt bij elke zender? Ook ben ik benieuwd naar welke abonnementsgegevens je precies gebruikt. Wil je deze kenbaar maken in een privébericht? Ik kan het dan voor je nakijken hier. Dank voor je reactie alvast.

Edit:
Wil je voor mij eens uit en opnieuw inloggen? Het kan zijn dat er bij het aanmelden iets niet helemaal lekker is gegaan. Mede door het veranderen van je pincode.
Badge
Bij mij nu steeds Loeding. Zie bijlage

Reputatie 1
Hier werkt het ook nog steeds niet ( 1335)
Hallo Michael,
Probleem is bij mij na 30 dagen weer teruggekeerd.
Er is wel gisteren een Windows10 automatische update uitgevoerd maar verder hier niets gewijzigd.
Modem gereset en PC's opnieuw opstarten geeft helaas geen resultaat.
Badge
Hallo Michael,
probleem doet zich hier ook weer voor.

Reputatie 1
tv interactieve online geeft alweer de foutmelding aan 404, nou ook chrome met of zonder silverlight werken niet, nog steeds de foutmelding geen thuisnetwerk. 404.

zowel op de desktop als de laptops. en zowel de browser chrome edge mozilla en internet explorer.

allemaal foutmelding geen thuisnetwerk .

help?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi pd0amn en patendaantje, vervelend dat de problemen blijven bestaan. Ik heb een incident voor jullie aangemaakt om te checken wat er precies aan de hand kan zijn. Het is een complex probleem, aangezien het volgens een aantal gebruikers wél weer goed lijkt te werken. Ga ervan uit dat ik hier begin volgende week een update over krijg. Als ik meer weet, laat ik het weten.
Beste Michael
Dit bekende probleem doet zich sinds gisteren ook bij mij voor.
Wij zijn al jaren klant bij Telfort.
Ik kan op de PC noch via Windows 10 met Microsoft Edge, noch via Google Chrome TV kijken. Ging goed tot gisteren (steeds via Edge gekeken).
Gisteren kreeg ik ook die 404 foutcode en de melding content niet beschikbaar.
Dat is nu nog steeds zo. Ook via Google Chrome krijg ik dezelfde melding.
Herstarten van de modem Experia box v8 helpt niet.
Het ziet er hardnekkig uit.
Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?
En wat kunnen jullie doen om dit probleem te verhelpen.

Harry
Badge
Hier hetzelfde probleem. Op de IPad werkt het wel.

Reageer