beantwoord

Fout 14: Ophalen software mislukt

• 30 maart 2013
  • 11 reacties
  • 20795 keer bekeken

Hallo,

Ik zet net mijn tv aan en nu krijg ik fout 14. ik kan geen storingen vinden in omgeving Bodegraven. Ik heb alle dingen gedaan die ik via de site kon vinden modem eruit wachten tot lampje internet helemaal groen is en dan pas weer tv aanzetten.

Niks helpt.

Iemand tips?
icon

Beste antwoord door Pimbo 30 maart 2013, 21:07

Dit komt van de onoficiele hulpdatabase van een andere provider met gelijke techniek. Waar Fritzbox staat kun je ook zyxel lezen, en waar poort 2 staat kun je poort 4 lezen. Firmware wordt op de Telfort-modems automatisch geupdate, maar alleen 's nachts meen ik. Succes!

http://www.hulp4all.com/itv/foutcodes/foutcode-14/

Foutcode 14 komt voor wanneer de TV ontvanger niet de benodigde software uit het netwerk kan ophalen.

De oorzaak hiervan kan op vier plekken liggen:
•De tv-ontvanger is niet rechtstreeks op de Fritz!box 7340 modem aangesloten.
•Er is een andere “DHCP server” dan de Fritz!box 7340 modem in het thuisnetwerk actief.
•In de Fritz!box 7340 modem.
•In het netwerk van (provider).

Oplossing Foutcode 14
•Zet de TV ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
•Controleer of de TV-ontvanger rechtstreeks op poort 2 van de Fritz!box modem is aangesloten. Tussen de TV ontvanger en de Fritz!box modem zitten geen andere apparaten. Uw computer(s) en andere apparaten zijn aangesloten op een andere ethernet poort anders dan poort 2 van de Fritz!box 7340 modem.
•Zorg dat de Fritz!box 7340 de laatste firmware heeft, dat deze na de firmware update ook is gereset naar fabriekswaarden en dat er in de wizard voor het iTV profiel gekozen is ipv. het standaard (XSO) profiel.
•Indien u een server, router of draadloos (WiFi) accespoint in uw thuisnetwerk heeft aangesloten zorg dan dat de DHCP server van deze apparaten uniet op poort 2 van de Fritz!box 7340 modem is aangesloten.
•Zet de TV ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan)

Indien foutcode 14 of foutcode 21 opnieuw verschijnt, zit het probleem waarschijnlijk in de software van de Fritz!box 7340 modem. U kunt dit probleem verhelpen met de volgende stappen:
•Zet de TV ontvanger uit met de schakelaar achterop.
•Zet de TV ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcnotact en druk het apparaat weer aan).
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Badge
Dit komt van de onoficiele hulpdatabase van een andere provider met gelijke techniek. Waar Fritzbox staat kun je ook zyxel lezen, en waar poort 2 staat kun je poort 4 lezen. Firmware wordt op de Telfort-modems automatisch geupdate, maar alleen 's nachts meen ik. Succes!

http://www.hulp4all.com/itv/foutcodes/foutcode-14/

Foutcode 14 komt voor wanneer de TV ontvanger niet de benodigde software uit het netwerk kan ophalen.

De oorzaak hiervan kan op vier plekken liggen:
•De tv-ontvanger is niet rechtstreeks op de Fritz!box 7340 modem aangesloten.
•Er is een andere “DHCP server” dan de Fritz!box 7340 modem in het thuisnetwerk actief.
•In de Fritz!box 7340 modem.
•In het netwerk van (provider).

Oplossing Foutcode 14
•Zet de TV ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
•Controleer of de TV-ontvanger rechtstreeks op poort 2 van de Fritz!box modem is aangesloten. Tussen de TV ontvanger en de Fritz!box modem zitten geen andere apparaten. Uw computer(s) en andere apparaten zijn aangesloten op een andere ethernet poort anders dan poort 2 van de Fritz!box 7340 modem.
•Zorg dat de Fritz!box 7340 de laatste firmware heeft, dat deze na de firmware update ook is gereset naar fabriekswaarden en dat er in de wizard voor het iTV profiel gekozen is ipv. het standaard (XSO) profiel.
•Indien u een server, router of draadloos (WiFi) accespoint in uw thuisnetwerk heeft aangesloten zorg dan dat de DHCP server van deze apparaten uniet op poort 2 van de Fritz!box 7340 modem is aangesloten.
•Zet de TV ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan)

Indien foutcode 14 of foutcode 21 opnieuw verschijnt, zit het probleem waarschijnlijk in de software van de Fritz!box 7340 modem. U kunt dit probleem verhelpen met de volgende stappen:
•Zet de TV ontvanger uit met de schakelaar achterop.
•Zet de TV ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcnotact en druk het apparaat weer aan).
Pimbo bedankt voor de oplossing het heeft prima gewerkt

Rick
Helaas werkt de link niet meer in het antwoord van Pimbo.

Ik heb momenteel hetzelfde probleem, foutmelding 14 (dhcp). Heb de kabel in poort 4 zitten en de tv ontvanger al diverse malen aan en uit gezet, zowel via stekker als knop op de tv ontvanger zelf. Wellicht is het probleem op te lossen in de instellingen van de modem die nog niet op itv staan. Ik weet echter niet hoe ik deze instellingen kan wijzigen?

Op diverse fora vond ik dat ik 192.168.1.254 zou moeten intoetsen in mijn browser. Dit geeft echter geen resultaat. 

Hoor graag!
Reputatie 8
Badge +16
Helaas werkt de link niet meer in het antwoord van Pimbo.

Ik heb momenteel hetzelfde probleem, foutmelding 14 (dhcp). Heb de kabel in poort 4 zitten en de tv ontvanger al diverse malen aan en uit gezet, zowel via stekker als knop op de tv ontvanger zelf. Wellicht is het probleem op te lossen in de instellingen van de modem die nog niet op itv staan. Ik weet echter niet hoe ik deze instellingen kan wijzigen?

Op diverse fora vond ik dat ik 192.168.1.254 zou moeten intoetsen in mijn browser. Dit geeft echter geen resultaat.

Hoor graag!

In jouw verhaal staat:

Wellicht is het probleem op te lossen in de instellingen van de modem die nog niet op itv staan

Heb je nog geen ITV of heb je een ander modem in gebruik dan de ZyXEL of Experiabox?
ITV werkt al wel op mijn iPad. Rond 20 oktober is mijn abonnement al ingegaan.

Ik weet eigenlijk niet wat voor modem het is. Heb 'gewoon' het bijgeleverde modem van Telfort aangesloten. 

Groet!
Reputatie 8
Badge +16
Decoder aansluiten op Poort 4 van het modem, modem gewoon een keer herstarten en zodra het modem online is de decoder aanzetten.
Reputatie 8
Badge +18
Probeer deze eens http://192.168.2.254
Ik heb ook deze fout code echter ik heb 2 boxen box 1 werkt prima geen problemen. box 2 niet misschien een leuke kant tekening. Box 2 heeft een jaar of 2 in de kast geleden omdat ik een tijdje geen tv heb gehad om hem aan te sluiten.
Ik heb Box 2 op de plek Incl alle draden aangesloten op de plek van box 1 maar ook daar deze f14 dhcp fout code.
Ik heb alles uit me router getrokken en rechtstreeks verbonden aan box 2 zodat er dus geen dhcp apparaat in het netwerk kan zitten maar helaas.

Waar zit nu het probleem? Box 1 werkt ook prima op de plek van box 2 dus ik ben beetje out of opties waarschijnlijk omdat mijn kennis ook niet verder gaat van deze apparatuur.
Ik heb ook deze fout code echter ik heb 2 boxen box 1 werkt prima geen problemen. box 2 niet misschien een leuke kant tekening. Box 2 heeft een jaar of 2 in de kast geleden omdat ik een tijdje geen tv heb gehad om hem aan te sluiten.
Ik heb Box 2 op de plek Incl alle draden aangesloten op de plek van box 1 maar ook daar deze f14 dhcp fout code.
Ik heb alles uit me router getrokken en rechtstreeks verbonden aan box 2 zodat er dus geen dhcp apparaat in het netwerk kan zitten maar helaas.

Waar zit nu het probleem? Box 1 werkt ook prima op de plek van box 2 dus ik ben beetje out of opties waarschijnlijk omdat mijn kennis ook niet verder gaat van deze apparatuur.

Toch gaat het soms op 3x is scheeps recht en mijn 2e box werkt nu ook naar behoren wat is dat fijn. bedankt voor de instructies.
Reputatie 8
Badge +18

Het is niet handig om een probleem te posten in dit topic wat 1jaar oud is, het beste is om de klantenservice te bellen omdat je tv ontvanger al 2 jaar niet in gebruik is dus die tv ontvanger moet opnieuw geactiveerd worden lijkt mij.
Ook kun je hier op het forum een nieuw topic aanmaken zodat webcare dit nieuwe topic oppakt.
Reputatie 8
Badge +16
@N8HWK1,

Welkom op het forum! :)

Wat fijn dat je 2e TV-ontvanger nu weer naar behoren werkt. Het is inderdaad handiger om een nieuw topic aan te maken zoals jimny terecht heeft aangegeven. Dit topic gaat hierbij op slot.

Stephen