Ik zet net mijn tv aan en nu krijg ik fout 14. ik kan geen storingen vinden in omgeving Bodegraven. Ik heb alle dingen gedaan die ik via de site kon vinden modem eruit wachten tot lampje internet helemaal groen is en dan pas weer tv aanzetten.
Niks helpt.
Iemand tips?
Beste antwoord door Pimbo
http://www.hulp4all.com/itv/foutcodes/foutcode-14/
Foutcode 14 komt voor wanneer de TV ontvanger niet de benodigde software uit het netwerk kan ophalen.
De oorzaak hiervan kan op vier plekken liggen:
•De tv-ontvanger is niet rechtstreeks op de Fritz!box 7340 modem aangesloten.
•Er is een andere “DHCP server” dan de Fritz!box 7340 modem in het thuisnetwerk actief.
•In de Fritz!box 7340 modem.
•In het netwerk van (provider).
Oplossing Foutcode 14
•Zet de TV ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
•Controleer of de TV-ontvanger rechtstreeks op poort 2 van de Fritz!box modem is aangesloten. Tussen de TV ontvanger en de Fritz!box modem zitten geen andere apparaten. Uw computer(s) en andere apparaten zijn aangesloten op een andere ethernet poort anders dan poort 2 van de Fritz!box 7340 modem.
•Zorg dat de Fritz!box 7340 de laatste firmware heeft, dat deze na de firmware update ook is gereset naar fabriekswaarden en dat er in de wizard voor het iTV profiel gekozen is ipv. het standaard (XSO) profiel.
•Indien u een server, router of draadloos (WiFi) accespoint in uw thuisnetwerk heeft aangesloten zorg dan dat de DHCP server van deze apparaten uniet op poort 2 van de Fritz!box 7340 modem is aangesloten.
•Zet de TV ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan)
Indien foutcode 14 of foutcode 21 opnieuw verschijnt, zit het probleem waarschijnlijk in de software van de Fritz!box 7340 modem. U kunt dit probleem verhelpen met de volgende stappen:
•Zet de TV ontvanger uit met de schakelaar achterop.
•Zet de TV ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcnotact en druk het apparaat weer aan).