Fout 12 bij extra product ITV opleverdatum 26-04-2013

  • 29 april 2013
  • 9 reacties
  • 2223 keer bekeken

Morgen de kroning.
Wie zet de kroon op het werk, van mijn ITV?

ITV aangeschaft bij het reeds werkende internet en vastbellen (dus nu 3 in 1)
Het gaat om de laatste 1: ITV.

Feiten:
Internetmodem: P-2812HNU(L) 
ITV ontvanger: Motorola VIP1853
ITV aangesloten op poort 4 van het modem
via UTP kabels met bijbestelde Telfort stopcontact versterker/ontvanger het
modem verbonden met de ITV ontvanger
de ITV ontvanger met de  HDMI kabel aangeloten aan de TV.
Opleverdatum 26-04-2013 is verstreken.
Op poort 4 brandt het lampje oranje.

Ondernomen acties:
- Modem uit en aangezet:
- Modem reset
-ontvanger uit en aangezet

Op poort 4 blijft het lampje oranje branden.
De ITV ontvanger geeft aan F-12
De TV geeft aan Fout-12

Wat is de gouden oplossing om morgen via ITV de kroning te volgen?
PS op een tablet heb ik wel met de Telfort app enkele zenders tot mijn beschikking.

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Haal de voeding van de tv ontvanger gedurende 15 sec los en als je dan nog geen iTv hebt dan kun je de klantenservice nog bellen tot 21.00 uur 
Reputatie 8
Badge +16
Oranje lampje op poort 4 is OK
Controleer eens met een netwerkabel rechtstreeks tussen modem en decoder of dan ook de code F12 verschijnt.
De voeding van de tv ontvanger gedurende 15 sec los halen heeft niet geholpen.
Reputatie 8
Badge +18
Dan raad ik je aan om de klantenservice te bellen of je iTV geaktiveerd is, want op dit moment tot woensdag is er niemand van Telfort meer aanwezig op het forum
Een netwerkabel rechtstreeks tussen modem en decoder, geeft dan code 8 - (zonder dat er een tv is aangesloten)
Gebeld met de klantenservice, het modem resetten door 20 seconden de resetknop ingedrukt te houden zou de oplossing moeten zijn.
De klantenservices heeft dit op afstand gedaan.

De klantenservice heeft de kroon op het werk gezet,
Bedankt allemaal. 
Reputatie 8
Badge +18
Mooi dat het nu werkt, die reset hadden we hier ook geweten maar je hebt zelf aangegeven dat je het modem gereset had 
Het werkte omdat de TV direct op de tv-ontvanger aangesloten (zonder de stopcontact versterker/ontvanger) was. Dit zal ook gewerkt hebben zonder de reset op afstand door de klantenservice. Want nadat de stopcontact versterker/ontvanger er weer tussen zaten kwam weer fout-12. Ook de stopcontact versterker/ontvanger beide reset. Nu werkt het ook met de stopcontact versterker/ontvanger er tussen.
Reputatie 4
Badge +3
@fout-12,

Fijn om te lezen dat het nu geheel werkzaam is, ik sluit het topic hierbij.

Henk