beantwoord

Films van Film1 opgenomen

• 15 april 2020
  • 22 reacties
  • 377 keer bekeken

Reputatie 1

Leuk dat jullie Film1 een maand beschikbaar hebben gesteld. Jammer dat ik het niet wist (tot een paar dagen voor het einde). Ook jammer dat jullie het niet voortzetten, we zitten nog steeds met z'n allen binnen. Maar nóg meer jammer, en ik ben er ook kwaad over is het volgende. Omdat ik in het Paasweekeinde weinig in de gelegenheid was televisie te kijken had ik een paar films van Film1 opgenomen. Wat schetst mijn verbazing!? Ze zijn gewoon verdwenen na de beschikbaar gestelde periode. Waarom moet dat nou? 

icon

Beste antwoord door jimny 15 april 2020, 18:12

Omdat film 1 vier weken gratis te zien is geweest en het nu weer afgelopen is ben je inderdaad de opnames van film 1 kwijt, wat op zich wel logisch is daar de opnames in de cloud komen te staan en als men dat terug wil kijken dat niet meer mogelijk is

Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Omdat film 1 vier weken gratis te zien is geweest en het nu weer afgelopen is ben je inderdaad de opnames van film 1 kwijt, wat op zich wel logisch is daar de opnames in de cloud komen te staan en als men dat terug wil kijken dat niet meer mogelijk is

Reputatie 1

Maar opnamen van andere zenders komen toch ook in de cloud te staan waar je ze kan terugkijken?

Maar opnamen van andere zenders komen toch ook in de cloud te staan waar je ze kan terugkijken?

Klopt deze zijn maximaal 12 maanden terug te zien daar betaal je de € 5,00 per maand voor. Het heeft met de rechten te maken dat de Film1 opnames niet meer zichtbaar zijn. De providers hebben de rechten niet om de opnames te beschikbaar te stellen. 

Hallo @Bourgondier , als je een abo neemt op Film1 dan kunnen de reeds opgenomen films/series alsnog bekeken worden volgens KPN.

Reputatie 1

Dag JanD (en Telfort),

Ik heb momenteel nul inkomsten en kan er dus geen (extra) uitgaven bij hebben.
Ik zou liever zien dat de actie van Telfort gecontinueerd wordt tot de maatregelen rondom het coronavirus opgeheven zijn of versoepeld worden. De films bieden afleiding in de sleur van de dagen in de huidige periode. 

Hallo @Bourgondier , dat Film1 gestopt is heeft met rechten te maken en daar kan TFT/KPN niets aan doen. TFT/KPN heeft wel de nodige zenders uit andere pakketten nu voorlopig gratis ter beschikking gesteld, zoals ook is vermeld in een nieuwsbrief die naar alle klanten verstuurd is.

Reputatie 1

Tja, die heb ik of niet ontvangen of niet (goed) gelezen. Is deze nog ergens terug te vinden?

Dat de kostenloze doorgifte is gestopt heeft niks met rechten te maken, dat is een pure kosten geval . Deze maand was Film1 bij meerdere providers opengesteld ook bij Ziggo bijvoorbeeld. De opnames niet terug kunnen en mogen kijken dat heeft wel met rechten te maken.

Reputatie 1

Ik wil Telfort sterk adviseren dit beter te communiceren naar haar klanten. Ten eerste om duidelijkheid te scheppen en ten tweede om irritatie (die ik behoorlijk had!) te voorkomen. Als ik dit vooraf wist was ik er anders mee omgegaan. 

Reputatie 8
Badge +18

Dan heb je kennelijk nog in het ei gezeten , omdat er in diverse media gecommuniceert is en op je tv heeft een bericht hierover gestaan en via mail hebben de klanten ook bericht hierover gehad tenzij je deze berichtgeving zelf hebt uitgezet bij Telfort.

https://www.telfort.nl/blog/doe-er-je-voordeel-mee/een-maand-film1-voor-iedereen.htm

Reputatie 1

Ik bedoel dat er gecommuniceerd had moeten worden dat opgenomen films verdwijnen na de beschikbaar gestelde maand. Dat wordt nergens vermeld en had wel zo eerlijk, duidelijk en handig geweest. 

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Bourgondier, ik kan mij voorstellen dat je baalt dat Film1 ineens plotseling stopte. Dit is echter wel gecommuniceerd, alleen blijkbaar niet helemaal goed bij je aangekomen helaas. De heren hebben verder al uitgelegd hoe het allemaal precies zit. Daar heb ik zo niets aan toe te voegen. Ik kan er niet meer van maken helaas. 

Reputatie 1

Hoi @Bart - Telfort,
Je leest niet wat mijn punt is. Het gaat er niet om dat Film1 ineens gestopt is, dat is namelijk wél gecommuniceerd. Het gaat erom dat er niet gecommuniceerd is dat de opgenomen films van Film1 tegelijkertijd ineens verdwenen zijn. Ik begrijp dat naast goed communiceren goed lezen ook een verbeterpunt is.

Reputatie 1

Sorry, ik kon het even niet laten om cynisch te zijn…

Je hebt helemaal gelijk dat hoe het met opnames zit beter of duidelijker kon. Wat voor de een logisch lijkt, is dat voor een ander niet zo. 

Voor mij lijkt dit namelijk heel voor de hand liggend eerlijk gezegd. Einde gratis kijkperiode staat gelijk aan einde beschikbaarheid van de opnames. Dat heeft met de licentie rechten en noem maar op te maken.

Reputatie 1

Van mij mag het opnemen op een harde schijf terugkomen, dan had ik de opnamen nog gehad. Ik ben niet echt tevreden met het opnemen in de cloud. Het is traag en de mogelijkheden zijn heel erg beperkt. In de tijd van vooruitgang ben ik er behoorlijk op achteruit gegaan. Maar dat is weer een ander verhaal...

Dat is inderdaad een ander verhaal....

Opnemen op een harde schjf zal nergens meer terugkomen. Dat is niks anders dan een centenkwestie deels opgelegd door de content leveranciers, de mediabedrijven zoals de RTL groep.

Betaal je niet mag je het niet zien en zeker niet opnemen zo zit het helaas in elkaar.  

Hallo @Bourgondier en @Galdor68 , daarom zijn de DVD/HDD-recorders met ingebouwde tuners ook van het toneel verdwenen.

Het enigste dat nog kan werken zijn de HDD’s die je rechtstreeks via USB op je TV aansluit, daar is nog mee op te nemen, maar niet (achteraf) vast te leggen op een CD/DVD of af te spelen via een andere TV.

Dat tijdperk is voorbij, helaas.

@JanD dat is mij allemaal bekend, wat je schetst gaat bij Telfort/KPN bijna zeker niet werken. Dat zal enkel bij een kabel aanbieder werken. Het signaal via de TV ontvanger zal bijna zeker niet via de USB aansluiting van een TV opneembaar zijn.

Ik laat me door iemand die uit ervaring spreekt graag verbeteren. Ik weet dat je bij Ziggo met de HUMAX IRHD-5300 C gewoon op een externe HDD kan opnemen. 

Hoewel het cloud opnemen heet is die term fout. Er wordt niks opgenomen. Er wordt een digitale kopie gemaakt (opname) via een TV ontvanger reserveer je een tijdslot om terug te mogen kijken.

Reputatie 8
Badge +12

Opnames zijn alleen te zien van zenders die actief zijn. Als de zender dan stopt worden ook de opnames weer afgeschermd. Dit had misschien duidelijker verteld kunnen worden. 

Reputatie 1

Klopt! :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +12

Iets voor de volgende keer, bedankt. 

Reageer