beantwoord

F12 Interactieve TV

  • 1 maart 2014
  • 38 reacties
  • 3413 keer bekeken

Ik heb al weer 3 x telfort aan de lijn gehad en kom geen steek verder.Beneden doet alles het.Internet en tv
Boven was er tot 3 weken geleden ook niets aan de hand maar nu krijg ik de foutcode f 12.Alles al geprobeerd.resetten.opnieuw koppelen.in ander stopcontact etc.Nu moet ik het zelf maar oplossen.telfort weet zeker dat het goed komt.niet dus!!! grrr
icon

Beste antwoord door Jeroen 1 april 2014, 14:11

@D Bakker,

Erg vervelend dat de software update niet heeft geholpen. Zoals mijn collega eerder heeft aangeboden zal ik de TV verbindingsset kosteloos vervangen, je kunt deze binnen 2-3 werkdagen verwachten. Laat je weten of de nieuwe set wel correct werkt?

Jeroen
Bekijk reactie

38 reacties

please help
Reputatie 8
Badge +18
Heb je de tv ontvanger al eens omgewisseld
Zijn de tv ontvangers draadloos verbonden
Kun je tv ontvanger eens bekabeld aansluiten 
Overigens in het weekend is er niemand van Webcare aanwezig
boven draadloos beneden niet.Het heeft ook prima gewerkt maanden lang en opeens was het gebeurd terwijl er niets veranderd is.Beneden doet alles het nu weer goed dus durf eigenlijk ook jiet meer te gaan prutsen nu .Zowel ik en mijn man zijn allebei totaal niet handig met dit soort dingen
Reputatie 8
Badge +18
Als het beneden goed is dan zou ik het Uw geval zo laten dus niet aankomen.
Wat je wel kun,t proberen is het volgende reset de draadloze adapters binnen 2 minuten d.m.v. indrukken kleine resetknopjes
heb ik ook al talloze malen gedaan:(
Reputatie 8
Badge +18
Na het weekend is webcare Telfort weer aanwezig, dus even wachten totdat die dit topic oppakken 
ok in ieder geval bedankt voor de moeite 🙂
al iemand anders met suggesties?
Reputatie 3
Badge
Goedemorgen,

zoals jimmy al vroeg....heb je de tv ontvangers al eens omgewisseld om te kijken of het probleem wellicht in de tv ontvanger of in de draadloze set zit?
wat je ook kan doen is simpelweg de kabels in het modem wisselen. je wisselt poort 3 met 4. dan heb je in feite de tv ontvangers al gewisseld...
heb ik net gedaan.nu geen internet meer beneden
Reputatie 8
Badge +16
Controleer op je modem of de kabels wel in de juiste poorten zitten.
Poort 1 & 2 zijn voor internet signaal en poort 3 & 4 zijn voor ITV.
Kijk dus goed naar de nummering op het modem of de kabels wel goed zitten.
ik heb ze in 3 en 4 en beneden doet alles het nu goed.tot 3 weken geleden boven dus ook op deze manier....
Reputatie 3
Badge
doet nu alles het weer dan?
beneden wel.biven nog steeds f 12
Reputatie 3
Badge
en had je boven en beneden al gewisseld dan?
Reputatie 8
Badge +18
Haal de voeding van tv ontvanger boven even van de stroom af
heb beide opties geprobeerd.nog steeds f 12 boven
Reputatie 3
Badge
Dan lijkt het aan de verbindingsset te liggen.
wellicht is het een goede optie om die eens een reset te geven en opnieuw te gaan koppelen.

http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet-tv-bellen/interactieve-tv/installerentv/telfort-interactieve-tv/installeren-interactieve-tv/de-tv-verbindingsset.htm

let er trouwens vooral op dat je de verbindingssets NIET in een stekkerdoos propt met allerlei apparaten erop. liever de set in het stopcontact steken en dan daarin een stekkerdoos (mocht dit nodig zijn).

groet
ok.nu geeft het kastje geen f 12 meer maar geeft de tv zwart beeld en er staat geen signaal...pff .en nu?
ok.nu geeft het kastje geen f 12 meer maar geeft de tv zwart beeld en er staat geen signaal...pff .en nu?
Reputatie 8
Badge +18
De draadloze adapters moet je binnen 2 minuten resetten door het indrukken van het kleine knopje en als het goed is branden de huisjes na het resetten beide groen
heb ik al gedaan
beneden knippert rood/ oranje boven knippert groen
zal ik nog een x doen nu
beneden is huisje nu rood

Reageer